Dags att rösta fram ER årets spel-lista!

Robot
Dags att rösta fram ER årets spel-lista!

Den kanske viktigaste utmärkelsen av alla ska delas ut. Gör din plikt!

#läsarnas-årets-spel


Inaktiv

Väldigt enkelt val, RDR2. Hade det varit något annat år så hade jag nog haft svårt att välja men inget snack om vilket mästerverk detta spel är.

Nyfiken på vad ni i redaktionen har/skulle röstat?

Qjt
Medlem

Yoku's Island Express

Medlem
Skrivet av Qjt:

Yoku's Island Express

Jo det spelet ligger väldigt högt på min lista, helt klart i topp i sin genre, men som årets spel alla kategorier lutar jag starkt mot Red Dead Redemption 2 (single player delen, online delen skiter jag fullständigt i).

Medlem

Så svårt, för det beror på vad man lägger i begreppet "årets spel". Nu valde jag att bortse från produktionsvärden och hantverk (för i så fall är ju RDR2 utan konkurrens årets spel) och tänkte istället på vilket spel jag har haft mest roligt med under 2018. Och då blir det Far Cry 5. Trots svag story, platta karaktärer och ganska lite nytänkande.

Det är lite som när man blir kär i nån ganska vanlig person med uppenbara brister. Det går inte alltid att förklara.

Medlem

Svårt val! Har varit ett jäkla bra spelår med blandade titlar. Nu ser jag fram emot 2019!

Redaktör
Skrivet av anon_326114:

Nyfiken på vad ni i redaktionen har/skulle röstat?

Red Dead Redemption 2 för mig, utan någon tvekan.


signatur
Medlem

Röstar på det jag har haft absolut roligast med, Assassins Creed: Odyssey. Dessutom en väldigt fångande story i en otroligt vacker värld.

Testpilot

Football Manager 19 flaggan håller jag högt. Dels för att det är så jäkla bra, men också för att jag knappt har lirat något annat 2018 spel. Många av de övriga finns på önskelistan för framtiden.

Frilansare
Skrivet av bluebird:

Det är lite som när man blir kär i nån ganska vanlig person med uppenbara brister. Det går inte alltid att förklara.

Tycker det var en utmärkt beskrivning av känslan! Ska sno den

Testpilot
Skrivet av Rydell1986:

Röstar på det jag har haft absolut roligast med, Assassins Creed: Odyssey. Dessutom en väldigt fångande story i en otroligt vacker värld.

Hear hear! Precis min känsla också , 127 timmar spelade

Medlem

Vi i RDR2 tråden sitter i en egen värld, vi gråter över dödade hästar,jublar när tummen nästan lossnat men vi fått en riktig baddare till fisk. Funderar över livsavgörande ögonblick. Jag vet inte om man borde be Rockstar om bidrag till en fond för alla terapitimmar som kommer krävas för att vi ska orka sluta diskutera och verkligen komma ut i en annan värld. Över 1500 inlägg i RDR2 tråden. Är vi galna? Det är ROCKSTARs fel.

Medlem

Varför finns inte Dragon Quest XI med på listan?

Medlem

Subnautica förbövelen! (Skämt åsido, ligger nog högst i min lista iaf.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har tyvärr inte haft möjlighet att spela GoW eller RDR2, men även om jag gjort det så tror jag att valet hade varit enkelt. Jag har haft otroligt kul med Sea of Thieves, och det har också inneburit terapi att segla runt på haven, träffa människor som blivit vänner, och deltagit i community-turnéringar. Det var länge sedan ett spel fångade mig så. Jag har spelat mycket, men aldrig något liknande. Mycket ligger i just samarbetet som besättning, och hoppas på fler spel med liknande spelmekanik i framtiden. Sen gör den fantastiska grafiken att det lyfter en nivå till. Hur ofta stannar man upp och njuter av en vacker solnedgången i ett spel?

Medlem
Frilansare
Skrivet av ichirin:

Varför finns inte Dragon Quest XI med på listan?

Det föll bort, sorry! Rösta på "annat" och skriv in spelet i kommentarerna, så räknas det med i totalen

Medlem
Skrivet av Över45:

Vi i RDR2 tråden sitter i en egen värld, vi gråter över dödade hästar,jublar när tummen nästan lossnat men vi fått en riktig baddare till fisk. Funderar över livsavgörande ögonblick. Jag vet inte om man borde be Rockstar om bidrag till en fond för alla terapitimmar som kommer krävas för att vi ska orka sluta diskutera och verkligen komma ut i en annan värld. Över 1500 inlägg i RDR2 tråden. Är vi galna? Det är ROCKSTARs fel.

Snarare tvärtom - för mig var det som ett lill-semester som hjälpte mig igenom den där gråa vintern, jag kommer inte behöva terapi efter RDR2. Fast, ja, jag fick gråta nästan när jag sa tack till min häst....

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Snarare tvärtom - för mig var det som ett lill-semester som hjälpte mig igenom den där gråa vintern, jag kommer inte behöva terapi efter RDR2. Fast, ja, jag fick gråta nästan när jag sa tack till min häst....

Ja det är nog det jag tänker egentligen!! Det är bara lite ironi. Jag har med spelet och detta forums hjälp haft en mycket trevligare höst/vinter än på många år. Det spelet har förenat människor utan att man behövt spela onlinedelen. Tråden här på fz har ju blivit som en social mötesplats för likasinnade. Terapi i stort sett. 😀

Redaktör
Skrivet av Över45:

Ja det är nog det jag tänker egentligen!! Det är bara lite ironi. Jag har med spelet och detta forums hjälp haft en mycket trevligare höst/vinter än på många år. Det spelet har förenat människor utan att man behövt spela onlinedelen. Tråden här på fz har ju blivit som en social mötesplats för likasinnade. Terapi i stort sett. 😀

FZ - din samtalssoffa i vintermörkret.


signatur
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

@Över45: Ja ni är galna.

Ja just det. Läs ovan🙂

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

FZ - din samtalssoffa i vintermörkret.

Perfekt😂

Medlem

Köpte bara ett spel som släpptes 2018 - RDR2. och det började spela först efter nyår haha! får väl rösta på det.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Ambassadör
Xbox

Finns ingen tvekan: Red Dead Redemption 2. Ett av de bästa spel jag spelat, någonsin.


signatur

Jump in.

Medlem

Om jag har haft en modern konsol har det säkert blivit Red Dead 2 eller God of War. Nu får det bli Pillars Of Eternity 2 för min del.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance var ett utav få spel på den listan som gjorde någonting utöver det vanliga.

Subnautica hör också till ett utav guldkornen.

Båda spelen lyckades också till viss del skapa någon som är ytters ovanligt idag, spänning. Känslan av att något kan gå åt skogen om man inte är försiktig och tänker sig för.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance.

Förstår mig inte på RDR2 faktiskt, spelade det ca 30-40 timmar och tyckte inte alls att det är GOTY värdigt, det är extremt vackert och mycket som är helt galet, men storyn är ju riktigt dålig, karaktärerna är inte speciellt dragande heller, alldeles för långsam pace i spelet.

Spelar just nu God of War, började faktiskt idag, ett par timmar in. Så det kanske kan bli mitt egentliga GOTY men KC:D håller första platsen so far, helt klart. Mycket älskvärt spel.

Inaktiv

God of war. RDR var ett jävla Ingmar Bergman sömnpiller. Pretantiöst, krångligt, tråkigt och utdraget.

Medlem

Xbox one:
RDR2 utan tvekan Gods of war må hända är ett ok spel men då jag inte lirar den typen av spel så är det ju tight.

PC:
WoW expantionen var rolig i nån vecka sen blev det åter harva och cancel account.

Har på senare år inte hittat några bitar att direkt lira på PC'n, Vi har väl alla våran nich på typer av spel och då jag lirar mmorpgs med inslag av pvp har i stort sett mitt pc spelande stannat av. Och hjälper inte att man är old school heller gör bara urvalet blir mindre.

Kingdom Come: Deliverence.
Jag är nog beredd att släppa lös hästarna här och säga att det är ett av de bästa spelen jag spelat någonsin. Förstår inte alls varför alla klagar på optimering och buggar? Jag har spelat 20-30 timmar nu och inte stött på en enda bugg, och spelet flyter som rent smör i en av de vackraste miljöer jag sett.

Helt otroligt spel, ett jädra mästerverk. Skulle betala fullpris för det spelet som en jaktsimulator bara, gå runt i skogen bland vattendrag och lyssna på fåglar med bågen i näven.

Vill även slå ett slag för Assassin's Creed Odyssey, det tog mig på sängen. Kan vara för jag är älskar just den epoken dock. Avskyr de andra spelen i serien.

RDR2 körde jag 45 min och tog bort, inte min grej alls...men jag förstår varför folk gillar det.

12
Skriv svar