Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samma här. Största problemet för mig är om det var lång tid tills jag startar ett stort spel igen. Då kan det hända att man känner sig vilse och så börjar man om dum som man är...

Heh. Du beskrev exakt hur det blev för mig med The Division nyligen. Hade spelat typ 30 % av SP i spelet. Efter över ett år utan att ens starta det och massor med patchar och nytt content osv så startade jag spelet för att spela klart det. Insåg sedan att jag behövde timmar att sätta mig in i det igen, eller börja om. Det slutade med att jag avinstallerade det och kollade på nästa spel i biblioteket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mycket bra initiativ, fz summer challenge brukar hjälpa mig att ta mig igenom några spel. Men för mig kan 2019 få bli backloggens år. Ska göra en fin Excel-fil så att jag kan få ut lite siffror också

Gen
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Har gjort likadant nu. Problemet är att det visade sig vara ungefär 100+ spel vardera i de två sista kategorierna...

Samma här -.-

På ett sätt önskar jag att dessa spel var 10h spel man bara kunde bli klar med men så kan man heller inte tänka

Medlem

@keffkebab: NU tog jag tag i min backlogg också, du får väl ha lite credit för det ^^
Startade Until Dawn på PS4 och Oceanhorn på PS Vita. Blev mycket överraskad av Oceanhorn, otroligt simpelt men samtidigt mycket fänglsande, lätt att fastna

Flakmonkey

Har sedan ett antal år sedan en regel för mig där jag köper tre spel som jag verkligen vill spela. Dessa spel är extremt sällan nya (förutsatt att de inte reas ut) utan jag väljer sådant som jag varit intresserad där jag nu kan få tre spel för priset av ett. Sedan spelar jag igenom dessa ett åt gången och först när jag är klar med alla tre köper jag tre nya. Mellan detta så kan jag ta något spel jag redan äger eller som tex var gratis via PS+. Det viktiga är att jag inte köper några nya förrän jag spelat igenom de tre jag köpte senast och att jag tar ett spel i taget.

Det här kan verka hårt och tråkigt men det har gjort att jag får ut mycket mer av spelandet på det här sättet. När jag inte gjorde på det här sättet utan hoppade mellan en massa spel så var det försvinnande få som jag faktiskt spelade igenom till slutet vilket var tråkigt i sig men det gjorde också att jag var inte kunde uppskatta de spel jag klarade på samma sätt som jag kan göra nu. Jag var splittrad helt enkelt. Nu går jag helt in i det spel jag lirar, i dess värld, mekanik, story, etc vilket imo gör upplevelsen så mycket rikare.

Man skulle ju också kunna tro att det här gör att man måste spela igenom en massa spel som är dåliga men jag kan faktiskt inte komma ihåg något spel de senaste 4-5 åren som jag skaffat som jag inte gillat. Väntar man ett tag och lyssnar på bekanta (och läser på FZ förstås ) så tycker jag att det är lätt att undvika besvikelserna.

Upplägget är förstås inte för alla men kan nog passa somliga iaf

Medlem

@Nosnos Det där liknar mitt upplägg. Jag kör ett spel i sänder och det ska köras klart. (Varvat med lite multiplayerspel med polare såklart, men ett singelspel i sänder.)

Tyvärr finns såklart floppar, och däri ligger det irriterande med att låta backlogen växa och att det går lång tid innan man ens testar ett spel. Det är då försent att returnera. ;P


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nej man måste få göra som man vill. Jag kan sluta ett spel mitt i och skjuta upp det till kanske aldrig. Och köpa nya spel som jag kanske aldrig spelar igenom.

Medlem

Använder någon här tjänster som exempelvis backloggery.com för att ha koll?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Backloggens befriare
Skrivet av PurreSnurre:

Vill inte vara värst åt något håll, men jag tror fasen inte att jag spelat klart ett enda spel och det sträcker sig från Amiga 500 tiden. Ska se om jag kan ta itu med detta, en del spel är väl så gamla att de inte startar längre.

Bra initiativ detta!

Hehe, vill man inte spela klart spel behöver man ju inte, men jag vill!

Lycka till!
Amiga, det var tider det!

Skrivet av Godofcheese:

Har liksom över 400 spel på Steam, majoriteten är indie titlar

Borde såga av ett ben så jag får vara hemma för evigt så jag kan spela allt.

Ja, den tanken har slagit mig med hehe...

Skrivet av Priapsi:

Bra idé! Ska börja med de spelen jag har installerade på PC'n nu, sen gå över till min Steam backlog. Det grämer mig fortfarande att jag aldrig spelade klart PoE, så därför har jag inte ens köpt tvåan, och den ligger också där och skaver bak i skallen
Är nästan klar med Witcher 3 huvudspelet(tredje omspelningen), så den ska jag beta av först. Nä, nu ljög jag. Råkade köpa senaste expansionen av WoW och var tvungen att dra upp en ny gubbe hela vägen. Men eftersom jag vet att jag kommet vara trött på spelet när jag gjort det så ska det bli ordning på taket efter det!

Ah, The Witcher 3 är en stor bromskloss för mig med.. Är på min andra genomspelning, men första av expansionerna, har spelat klart Hearts of Stone och precis rest till Toussaint. Men eftersom jag precis hade plöjt hela grundspelet plus HoS så tog jag en paus, och där har jag varit i snart ett år nu, men det blir ett av de första spelen att ta tag i. Motvilligt. För anledningen till att jag inte spelat klart det är för att jag vill ha lite mystik kvar i det där universumet.. När jag har spelat igenom det så är det ju liksom över, med det äventyret, då är det bara omspelningar som finns kvar, och även om de kan vara fina, så är det inte samma sak...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av jonis:

Challenge accepted! Kul initiativ.

Kul att du hakar på!

Skrivet av Sisyr:

Ugh. Okej. Jag har en ALLDELES för stor backlog just eftersom jag är väldigt dålig på att spela klart spel innan jag köper nya. Så, jag lovar att ta itu med följande innan sommaren;

Apotheon
The Banner Saga 2+3
BioShock Infinite
Dying Light
Grim Dawn
Quantum Break
State of Decay 2

Nästan alla har jag redan spelat, men inte lirat klart...

Lycka till!

Skrivet av Snabeltorsk:

Köper om det är något jag tror är intressant trots jag har typ 20-30 spel i steam som jag inte ens har installerat.

Ja, det är just den vanan jag vill försöka komma ifrån, i första hand. Att man köper vissa spel, som man verkligen är intresserad av är en sak, men allt slentrianköpande som blir på diverse reor med mera...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Ebbefota:

Kommer aldrig komma ifatt min backlogg, men har blivit mindre impulsiv i mina inköp. Speciellt när det kommer till reor och spel man "måste" ha.

Samtidigt tycker jag att backloggs har oförtjänt dålig underton, håller det sej inom rimliga gränser har man alltid en liten buffé av vitt skilda upplevelser att välja bland när man ska ge sej på något nytt projekt.

Nej, inte jag heller, och det är egentligen inte heller målet, men kan man bättra på sina impulsvanor lite, så känner i alla fall jag att mycket är vunnet.

Skrivet av Myran22:

Absolut inte. Jag spelar för att ha roligt, så att tvinga mig själv att lira något annat än det jag helst vill lira känns kontraproduktivt. Backloggen finns där för de tidpunkter på året när inget nytt släpps.

Ingen som tvingar dig
Men personligen har jag inte tråkigt när jag ger spel jag inte kanske hade spelat i första läget en chans, oftare så blir jag överraskad av ett spel jag har kul med, och har jag inte det, finns det ju ingen som tvingar mig att spela det mer, för det är inte så jag ser det. Är det kul spelar jag det, är det fruktansvärt skiter jag i det, men då vet jag ju det, och är det kul men inte vad jag vill ha just nu så vet jag ju det för framtida tillfällen.

Skrivet av KoP:

Vilken backlogg? Unviker att skapa mig en backlogg.

Grattis!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av heady89:

Jag har tvingat mig själv på senare år att spela klart framförallt konsollspel innan jag köper nya.

På PC kör jag mest Mp och har hundratals spel, men på konsoll har jag sedan ett par år varit en riktig completionist som går för platinum och 100% så mycket som möjligt. Ibland är det tröttsamt och ibland är det fett givande att klara ut spel totalt.

Antar gärna rimligt svåra utmaningar som kräver skicklighet, tex att man ska klara saker utan att dö eller på tid osv, men om spel kräver 1000h grind i mp för en trophy, sånt skiter jag i. Jag kör också nästan uteslutande Sp på konsoll.

Har nu betat av Prey, Spiderman och Alien Isolation 100%, tänkte köpa Red Dead och Re2 nu i Januari.

Ja, det låter ungefär som jag, backloggen på PC bryr jag mig inte så mycket åt, då jag inte spelar där så mycket, mest gamla spel, som blir omspelningar o.s.v. för min egen del.
Men på konsolsidan börjar det bli löjligt...

Skrivet av anon_1418:

Första spelet 2019 ut I am setuna som jag har påbörjat men inte spelar klart.
På tiden att jag tar tag i mina inköpta spel och kör igenom de såpass att jag känner att de är lagom avklarade, med det så menar jag i den mån som jag anser att spelet är klart, för numera finns det sjukt många achivements och de känner jag inte att det finns någon skyldighet att känna sig tvingad till att klara av bara för att känna av att spelet är avklarat så att säga, åtminstone inte i min värld.

Lycka till oss som köttar igenom backloggen 2019! ^_^

Ja, exakt så!

Kul att du hakar på!
Vi verkar bli ett litet gäng, som börjar i alla fall!

Skrivet av Blazter:

Min backlogg är inte jättefarlig. Kanske runt 15 av mina ca 200 spel är oklarade. Jag har dock nästan alltid haft som mål att försöka klara ut min oklarade spel innan jag köper nytt så därför har backloggen lyckats hålla sig rätt bra. Har kanske 10 spel i önskelistan. Ibland blir frestelsen av ett visst spel för stort dock! Sätter alltid ett omdöme på spelet när det är utklarat så jag har koll. Tidigare gjorde jag det på FZ men den togs bort. Nu gör jag det i Game Collector.

Snyggt jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av magma:

Faktiskt, rensade precis min igår så nu är det bara att vänta till Metro. Tänkte eventuellt spela om Metro-serien innan detta på ps4.


Jag har spelat igenom ungefär halva Metro: 2033 två gånger, en gång på 360:n och sedan nät det kom till Xbox One, gillade det, men vet inte varför jag inte kom igenom det sist jag försökte. Står ganska högt på min lista på spel jag vill spela just nu i alla fall.

Skrivet av Mutumba:

Typ 20 something spel i min backlog. Blir tufft att få ned det på noll men den bör vara lägre vid samma tidpunkt nästa år då säger vi.

20! Saken är biff! Skulle jag få ner min backlog så lågt hade jag skuttat av glädje!

Skrivet av Gen:

Jag började rensa min backlog genom att kategorisera spelen till:
"Kommer inte att spela" = Köpt utan att tänka, fått i ett paket, testat men vart skit osv
"Mindre viktiga spel" = Kan tänka mig att lira dem men inte just nu
"Games" = Dessa är det meningen att jag ska lira klart

Mitt problem idag är att jag har mindre tid nu när jag skaffat tjej och ännu mindre nu när sambo. Hinner kanske lira 1h per dag om jag har tur och det betyder att ett spel som Darksiders 3 tar 20 dagar att lira. Det hinner komma ut minst ett bra spel i månaden jag vill ha så antingen slutar jag köpa spel för alltid eller så pausar jag spelandet av min backlog för tillfället

Ah, jag är inte så sugen på att kategorisera upp backlogen, men kanske inte är så dumt ändå.
Med 1h om dagen hade jag bara behövt spela The Witcher 3 i 3 år för att vara där jag är nu Haha... /sad


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av BattleBuster:

Nae men det är så jag känner med att dem sorts spel är lite så sidoprojekt, ända problemet jag har är ju att vissa spel vill man ändå försöka klara av till 100% är nog det som kommer äta mycket av tiden när man ger sig på sin backlogg, annars så får man sätta detta året som ett backlogg år och bara spela igenom oavklarade spel, för att sedan kunna spela vissa av de nya spelen som släpps utan att må dåligt utav alla oavklarade spel som ligger och samlar damm i steam biblioteket, och göra nästa år till det man ger sig på att försöka 100% spelen man tyckte var kul eller också året man spelar om gamla godingar.

Iallafall så önskar jag er all lycka till får se hur det ser ut nu slutet av månaden vill klara av vissa spel så man har 1-2 spel till godo för att köpa de nya releaser som släpps.


Tack det samma! Nu kör vi!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av SunShine:

Jag måste tvinga mig till det nu för min backlogg börjar bli för enorm, känns fan som på hederliga "pirat" tiden när man bara testade spel lite snabbt för att sedan byta till nästa för man hade så många haha.

Dock så har jag RE2 inplanerat vid release annars håller jag mig från att köpa fler spel på ett tag,

Ah, jag har många fler spel nu än på den tiden jag laddade ner saker på det sättet, men mest beror det nog på att typ all min fritid gick ner i StarCraft: Brood War på den tiden... Och sedan började jag ju jobba väldigt tidigt, så såg aldrig något behov av att pirata på det sättet.

Skrivet av conthox:

Å ena sidan ser jag poängen med att spela klart de man har innan man köper nya. Å andra sidan känns det som att spela igenom spel som man egentligen inte har lust att spela inte är underhållning, det blir mer som ett arbete.

Dock har jag börjat med att bara spela 1 spel åt gången, eller kanske max 2. Detta för att spela klart spelen snabbare innan man börjar på nästa. På så sätt minskar man på backloggen utan att tvinga sig spela något som man inte vill spela.

Ja, är det inte något som man tycker är positivt, så kanske man ska låta bli, men det är verkligen inte så jag ser det. Snarare tvärtom!

Ja, jag spelar sällan mer än ett spel åt gången, frånsett spel som man kan ströspela lite då och då. Ett huvudspel och några andra småspel som ligger och skvalpar, typ.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samma här. Största problemet för mig är om det var lång tid tills jag startar ett stort spel igen. Då kan det hända att man känner sig vilse och så börjar man om dum som man är...

Ja, det är dock lite enklare nu för tiden... Minns när jag skulle ta mig igenom FF1 och FF2, tror det tog tre respektive fem försök, eftersom man var helt chanslös efter ett längre uppehåll när det gällde att fatta vart man skulle ta vägen...
Men ja, många gånger blir det ju omstart om man tar upp ett gammalt spel igen... En stor tidstjuv.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Mycket bra initiativ, fz summer challenge brukar hjälpa mig att ta mig igenom några spel. Men för mig kan 2019 få bli backloggens år. Ska göra en fin Excel-fil så att jag kan få ut lite siffror också

Kul! Ser fram emot resultaten!

Skrivet av svartlock:

@keffkebab: NU tog jag tag i min backlogg också, du får väl ha lite credit för det ^^
Startade Until Dawn på PS4 och Oceanhorn på PS Vita. Blev mycket överraskad av Oceanhorn, otroligt simpelt men samtidigt mycket fänglsande, lätt att fastna

Härligt!

Ja, det är ju en stor del av tjusningen av att ta tag i sin backlog för min del, alla spel man upptäcker! Som man redan äger!

Skrivet av Alienshade:

Nej man måste få göra som man vill. Jag kan sluta ett spel mitt i och skjuta upp det till kanske aldrig. Och köpa nya spel som jag kanske aldrig spelar igenom.

Ja, givetvis får man göra precis som man vill, vem har påstått något annat?

Skrivet av Freakon:

Använder någon här tjänster som exempelvis backloggery.com för att ha koll?

Nix, aldrig hört talas om, gör du?


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Nosnos:

Har sedan ett antal år sedan en regel för mig där jag köper tre spel som jag verkligen vill spela. Dessa spel är extremt sällan nya (förutsatt att de inte reas ut) utan jag väljer sådant som jag varit intresserad där jag nu kan få tre spel för priset av ett. Sedan spelar jag igenom dessa ett åt gången och först när jag är klar med alla tre köper jag tre nya. Mellan detta så kan jag ta något spel jag redan äger eller som tex var gratis via PS+. Det viktiga är att jag inte köper några nya förrän jag spelat igenom de tre jag köpte senast och att jag tar ett spel i taget.

Det här kan verka hårt och tråkigt men det har gjort att jag får ut mycket mer av spelandet på det här sättet. När jag inte gjorde på det här sättet utan hoppade mellan en massa spel så var det försvinnande få som jag faktiskt spelade igenom till slutet vilket var tråkigt i sig men det gjorde också att jag var inte kunde uppskatta de spel jag klarade på samma sätt som jag kan göra nu. Jag var splittrad helt enkelt. Nu går jag helt in i det spel jag lirar, i dess värld, mekanik, story, etc vilket imo gör upplevelsen så mycket rikare.

Man skulle ju också kunna tro att det här gör att man måste spela igenom en massa spel som är dåliga men jag kan faktiskt inte komma ihåg något spel de senaste 4-5 åren som jag skaffat som jag inte gillat. Väntar man ett tag och lyssnar på bekanta (och läser på FZ förstås ) så tycker jag att det är lätt att undvika besvikelserna.

Upplägget är förstås inte för alla men kan nog passa somliga iaf

Åh! Kul idé! Det kanske skulle vara något slags slutmål, om man någonsin kommer så långt..!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Haha, det är faktiskt exakt samma anledning till varför jag inte spelat klart hela w3 med båda expansionerna. Första genomspelningen var innan Blood & Wine kom, i den andra kom jag en bit in i Toussaint men valde att avvakta för att leva kvar där ett tag mentalt. Sen gick det alldeles för lång tid för att jag skulle kunna återuppta det utan att ha tappat för mycket. Men den här gången ska det fanimej gå!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Backloggens befriare
Skrivet av Priapsi:

@keffkebab: Haha, det är faktiskt exakt samma anledning till varför jag inte spelat klart hela w3 med båda expansionerna. Första genomspelningen var innan Blood & Wine kom, i den andra kom jag en bit in i Toussaint men valde att avvakta för att leva kvar där ett tag mentalt. Sen gick det alldeles för lång tid för att jag skulle kunna återuppta det utan att ha tappat för mycket. Men den här gången ska det fanimej gå!

Mm, det blir liksom så bittersött när man vet att slutet kommer allt närmre...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:


Jag har spelat igenom ungefär halva Metro: 2033 två gånger, en gång på 360:n och sedan nät det kom till Xbox One, gillade det, men vet inte varför jag inte kom igenom det sist jag försökte. Står ganska högt på min lista på spel jag vill spela just nu i alla fall.

Har du provat redux-versionerna? Uppdaterad spelmotor och bättre flyt. Båda spelen kan vara lite sega ibland, men inte så pass långa att de tar flera hundra timmar att plöja igenom.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Backloggens befriare
Skrivet av magma:

Har du provat redux-versionerna? Uppdaterad spelmotor och bättre flyt. Båda spelen kan vara lite sega ibland, men inte så pass långa att de tar flera hundra timmar att plöja igenom.

Ja, det var ju det jag gjorde andra gången, som sagt, var inte något I spelet i sig som fick mig att sluta, gillade det. Första gången slutade jag eftersom att jag ville vänta på just Redux, då den var nära när jag hade börjat, andra gången ar det väl något annat som kom i vägen. Troligen Fallout 4.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, det var ju det jag gjorde andra gången, som sagt, var inte något I spelet i sig som fick mig att sluta, gillade det. Första gången slutade jag eftersom att jag ville vänta på just Redux, då den var nära när jag hade börjat, andra gången ar det väl något annat som kom i vägen. Troligen Fallout 4.

Då har du mycket att se fram emot


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hehe, vill man inte spela klart spel behöver man ju inte, men jag vill!

Lycka till!
Amiga, det var tider det!

Hej!

Du har helt rätt men tror att denna post faktiskt kan få mig att försöka spela klart lite spel. Och det är helt klart en bra puff i ryggen att göra det, ofta blir spelen liggande för att det kommer ett nytt roligt spel.

Ja Amiga-tiden var fantastiskt kul även när det strulade.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Kul! Ser fram emot resultaten!

Härligt!

Ja, det är ju en stor del av tjusningen av att ta tag i sin backlog för min del, alla spel man upptäcker! Som man redan äger!

Ja, givetvis får man göra precis som man vill, vem har påstått något annat?

Nix, aldrig hört talas om, gör du?

Nej det gör jag inte, men då jag har börjat att samla spel och därmed bygger upp en backlog så tänkte jag att bygga en site för att kunna samla och få översikt, planera osv. Så jag googlade och hittade ovannämnda site.

Är fortfarande sugen på att bygga något eget, som andra också kan ta del av.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Nej det gör jag inte, men då jag har börjat att samla spel och därmed bygger upp en backlog så tänkte jag att bygga en site för att kunna samla och få översikt, planera osv. Så jag googlade och hittade ovannämnda site.

Är fortfarande sugen på att bygga något eget, som andra också kan ta del av.

Personligen så använder jag denna: https://howlongtobeat.com/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av Freakon:

Nej det gör jag inte, men då jag har börjat att samla spel och därmed bygger upp en backlog så tänkte jag att bygga en site för att kunna samla och få översikt, planera osv. Så jag googlade och hittade ovannämnda site.

Är fortfarande sugen på att bygga något eget, som andra också kan ta del av.

Kul, hade varit intressant att följa!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av magma:

Då har du mycket att se fram emot

Jag veeeeeet. Har ju hela backloggen full av saker att se fram emot!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Kul, hade varit intressant att följa!

Vad vill man ha som en människa med en backlog? Jag utgår från att man vill kunna lägga in och lista sina spel, men utöver det? Jag har samlat spel i ett par månader så jag är lite noob på området


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Backloggens befriare
Skrivet av Freakon:

Vad vill man ha som en människa med en backlog? Jag utgår från att man vill kunna lägga in och lista sina spel, men utöver det? Jag har samlat spel i ett par månader så jag är lite noob på området

Om jag ska utgå ifrån mina andra intressen, film och musik, så skulle jag säga att ha en databas som är användarstyrd är en bra sak, så att folk kan lägga in spel, så du inte behöver lägga in allihop. Sedan givetvis att det finns funktioner för att sätta betyg, lägga till i sin samling och därmed få viss överblick, göra listor.

Kolla in discogs.com t.ex., den använder jag för min skivsamling, långt ifrån perfekt, men den är bra. Där kan man lägga till i databasen, det finns ett forum (som jag aldrig använder direkt), bra överblick på sin samling, man kan köpa och sälja sina skivor (gör jag aldrig), markera skivor man vill köpa (gör jag aldrig), betygsätta skivorna, samt notera skick på både skiva och konvolut. Sedan är det ju kul med en stor databas där man kan klicka runt. På spel blir det ju kanske lite lurigare, men man skulle ju kunna ha utgivare och studio, och eventuellt producent listad, så man kan kolla vad de gjort i övrigt.


signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar