Super Nintendo Entertainment System spel som jag önskar mig

Inaktiv
Super Nintendo Entertainment System spel som jag önskar mig

Första gången som jag såg någon som jag kände spelade på ett Super Nintendo var 1995.
Då var det Super Mario All-stars som jag såg och eftersom jag hade alla de spelen förutom Super Mario Bros 2: The Lost Levels så tyckte jag att det såg riktigt snyggt ut i jämförelse med originalen.
När jag själv skaffade mig en Super Nintendo i början av 00-talet så hade jag spel som Super Mario All-stars och The Legend of Zelda: A Link to the Past, sen skaffade jag mig även Donkey Kong Country och Super Mario World.

Super Mario All-stars köpte jag mig igen när det kom till Wii och den skivan har jag kvar än idag.

Men nu ska jag göra som sist och gå över till hur jag vill gå till väga ifall jag ska fortsätta köpa på mig spel och bygga upp en ny samling.
Jag började 2017 med min nya Super Nintendo samling när jag köpte Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System, fick med mig nästan alla spel som jag hade tidigare plus flera andra. En väldigt rolig sak med det var att Star Fox 2 följde med som aldrig tidigare hade släppts.

Det övriga jag behöver nu är fler spel och något att spela dessa på.

Konsolen:

Som jag skrev sist så är ett krav att det ska finnas möjligheter till hdmi på konsolen och därför kommer det även i detta fallet bli en “Retro-Bit Super Retro Trio + HD PAL” som jag skulle vara intresserad av.
Denna konsolen spelar både NES, SNES och Mega Drive kassetter och skulle passa ganska perfekt när man ska börja köpa gamla spel igen.

Spelen:

Jag skulle hålla koll på både europeiska och amerikanska spel, kanske helst amerikanska eftersom de körs i 60hz istället för 50hz.

Några spel som jag hoppades på skulle ha följt med på SNES Classic Mini var Chrono Trigger, Donkey Kong Country 2 och Donkey Kong Country 3, så dessa vill jag ju såklart få tag på.
Tetris Attack är ett riktigt roligt pussel spel som jag har spelat lite via emulator med min sambo så jag skulle gärna vilja ha detta spelet med.
Equinox har jag aldrig testat men jag hade Solstice som barn som var föregångaren till detta spelet så jag tror att jag kan gilla även detta spelet.
Men här är en lista på samtliga spel som jag har kollat upp som jag gärna skulle vilja ha fysiskt:

* Breath of Fire
* Breath of Fire II
* Bust-A-Move
* Chrono Trigger
* Donkey Kong Country 2
* Donkey Kong Country 3
* Equinox
* Final Fantasy II hette det här i väst men det är mer känt som Fantasy IV som det hette i Japan.
* Harvest Moon
* Killer Instinct
* Tetris Attack

På Super Nintendo finns det många spel som jag gärna skulle vilja få se Översatta till engelska.
Jag har under senare tid blivit ganska intresserad av både Dragon Quest serien och vissa Fire Emblem spel.
Ett spel som jag gärna skulle vilja ha en engelsk översättning av är Fire Emblem: Mystery of the Emblem som innehåller en på den tiden ny version av det första Fire Emblem till Famicom och en ny fortsättning.
Det första spelet har vi fått en engelsk remake av till DS men det andra spelet på Fire Emblem: Mystery of the Emblem kom bara som remake till DS i Japan så där har vi inte fått någon översättning här i väst än.
Här är en lista på alla Super Nintendo spel som jag skulle vilja ha:

* Dragon Quest I & II
* Dragon Quest III
* Dragon Quest V
* Dragon Quest VI
* Final Fantasy V
* Fire Emblem: Mystery of the Emblem
* Itadaki Street 2

Sen skulle jag även vilja ha alla Mega Man spelen som släpptes till Super Nintendo men där kan jag hellre ha de på någon samlingsskiva eftersom Mega Man spel är lite väl dyrt original.

* Mega Man 7
* Mega Man X
* Mega Man X2
* Mega Man X3

Detta var alla Super Nintendo Entertainment System spel som jag skulle vilja ha fysiskt på ett eller annat sätt, vare sig det är på original kassett, eller om det är på någon samling med andra spel.

Moderator | Testpilot

Räcker det inte med SNES? *fniss*


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Va???
Skrivet av uberpwnage2.0:

Räcker det inte med SNES? *fniss*

Nu förstår jag inte riktigt.
Räcker med SNES?

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Räcker det inte med SNES? *fniss*

Tänkte du på?

Skrivet av ZeldasCastle:

Konsolen:

Som jag skrev sist så är ett krav att det ska finnas möjligheter till hdmi på konsolen och därför kommer det även i detta fallet bli en “Retro-Bit Super Retro Trio + HD PAL” som jag skulle vara intresserad av.
Denna konsolen spelar både NES, SNES och Mega Drive kassetter och skulle passa ganska perfekt när man ska börja köpa gamla spel igen.

Det är väl bra att ha flera konsoler i en konsol? Slippa byta till en annan konsol när man vill spela något annat spel som inte finns till den första konsolen

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Nu förstår jag inte riktigt.
Räcker med SNES?

Det var ett skämt om att du skriver ut hela Super Nintendo Entertainment System, istället för SNES


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det var ett skämt om att du skriver ut hela Super Nintendo Entertainment System, istället för SNES

Jaha, när jag skriver blogg inlägg med mera så brukar jag vara lite mer noga med sådant än när jag bara skriver kommentarer.
Ser bättre ut på något vis om du förstår vad jag menar

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Jaha, när jag skriver blogg inlägg med mera så brukar jag vara lite mer noga med sådant än när jag bara skriver kommentarer.
Ser bättre ut på något vis om du förstår vad jag menar

Haha ja det är ingen fara. Bara jag som tycker om att dryga lite ibland : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha ja det är ingen fara. Bara jag som tycker om att dryga lite ibland : )

Okej jo det kan vara roligt att göra det ibland

Medlem

Jag var ute efter lite samma sak och med olika system, men det slutade med en Nvidia Shield istället, riktigt trevlig liten sak.
Spelar inte kassetter iofs men dom kan man ju ha i hyllan
Snes, wii, n64, gamecube och massa annat kul

1
Skriv svar