Demon's Souls i filmarkivet

Robot
Medlem
Demon's Souls i filmarkivet

Mumma...


signatur
Inaktiv

Toppenkul spel, men stundvis extremt irriterande. Inget för de utan tålamod

Medlem

Fortfarande det bästa RPG jag lirat.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fick hem importversionen idag, har spelat till precis efter Armor Spider-bossen. Det är riktigt kul och riktigt beroendeframkallande, men jag tror inte att jag någonsin har spelat ett så irriterande spel i hela mitt liv! Finns ju inget som är mer irriterande än att man förlorar allt man har tjänat ihop under 40 minuters speltid tack vare att man råkar slå en kullerbytta utför ett stup


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Riktigt bra spel! Definitivt ett av de bästa PS3 spelen och bästa RPG!

Medlem

Köpte mitt igår på axelmusic.com för 400 SEK inkl frakt.

Väntat på det enda sedan release. Nu fick det vara nog.

Varför har man anställt en tondöv kompositör att göra musiken. Lyssna igen så förstår ni vad jag menar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varför har man anställt en tondöv kompositör att göra musiken. Lyssna igen så förstår ni vad jag menar.

tonerna stämmer. om det är introt du syftat på så är det medvetet i otakt.

har förövrigt sålt mitt US-exemplar och beställt EU-versionen. längtar tills man få hem kompletta black phantom version!

Medlem

@Peppeoll

Vad är skillnaden förutom att man typ får med soundtracket?
Jag har US versionen men varje gång jag blir jättesugen på att spela så får man digert ångra det, efter 1 timmes själsamlande så "råkar" man möta en boss och dör. Såvida man inte får backup.. Jag har inte kommit långt alls, sitter fast på den där spindelbossen som sprutar eld.

Medlem
Skrivet av über_alles:

@Peppeoll

Vad är skillnaden förutom att man typ får med soundtracket?
Jag har US versionen men varje gång jag blir jättesugen på att spela så får man digert ångra det, efter 1 timmes själsamlande så "råkar" man möta en boss och dör. Såvida man inte får backup.. Jag har inte kommit långt alls, sitter fast på den där spindelbossen som sprutar eld.

Spindelbossen är första bossen i act 2, och om du tycker det är läskigt att gå fram och slå på den (Grymt effektivt) så kan du stå kvar precis när du teleporterat in dig i bossrummet och gömma dig bakom väggen till höger. Här kan du nukea ner spindeln med en compound longbow/lavabow.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av über_alles:

@Peppeoll

Vad är skillnaden förutom att man typ får med soundtracket?
Jag har US versionen men varje gång jag blir jättesugen på att spela så får man digert ångra det, efter 1 timmes själsamlande så "råkar" man möta en boss och dör. Såvida man inte får backup.. Jag har inte kommit långt alls, sitter fast på den där spindelbossen som sprutar eld.

du får exakt allting som följde med i USA's (och asien antar jag) Deluxe edition, dvs artbook, soundtrack och strategiguide. dock har detta blivit uppdaterade med nya bilder osv. guiden är lite speciell också, då den är skriven av fans. de som håller i Demon souls wiki är två personer som har hjälpt till att skriva guiden. det är sjukt bra egentligen då mycket till spelet upptäcktes efter tiden gick osv.

1
Skriv svar