Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Lägret i kapitel 2 är verkligen något man tänker tillbaka på som the good ol' days. Känns som en evighet sedan också. Fränt vilka intryck spelet lämnar, nästan som om det är något som man har varit med om själv.

Jag är i kapitel 2 nu i min första genomspelning, och har tyvärr redan spoilat för mig själv tidigare. Men strunt samma. När blir det kritiskt i kapitel 2? Vill inte förstöra stämningen som är nu känner jag. Börjar man bli gammal och sympatisk? Har spelat spelet ett x antal timmar men dragit för att gå vidare då jag redan vet utgången av spelet. Blir spelet riktigt dåligt efter kapitel 2? Att stämningen är helt förstörd m.m? Säg inte för mycket nu bara

Eller ska man dra igenom spelet grundligt, och sedan spela om det men satsa på att vara "ond"? Även om det kommer att ta emot att spela på det sättet så kanske det ger lite omväxling? Som när man introduceras till systemet, när vagnen skenar för en farbror så hjälper man han att hämta tillbaka en vit häst, istället för det så kanske man ber gubben dra, och skjuter några skott i luften för att skrämma hästarna längre bort? Låter barnsligt, men varför inte...

Ambassadör
League of Legends

Min häst dog precis. Fick polisen efter mig i Saint Denis. De dödade först min häst sen mig så kunde inte återuppliva honom. Det var ingen bra häst. Det var ingen vacker häst. Men det var min häst. Vi har följt varandra sen jag köpte honom i Valentine och hela vägen hit, till slutet på chapter 6. Önskade att vi kunde uppleva slutet tillsammans men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Vila i frid Kruse.

Avstängd
Skrivet av dali:

Min häst dog precis. Fick polisen efter mig i Saint Denis. De dödade först min häst sen mig så kunde inte återuppliva honom. Det var ingen bra häst. Det var ingen vacker häst. Men det var min häst. Vi har följt varandra sen jag köpte honom i Valentine och hela vägen hit, till slutet på chapter 6. Önskade att vi kunde uppleva slutet tillsammans men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Vila i frid Kruse.

Hemskt när det händer.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av saigon:

Jag är i kapitel 2 nu i min första genomspelning, och har tyvärr redan spoilat för mig själv tidigare. Men strunt samma. När blir det kritiskt i kapitel 2? Vill inte förstöra stämningen som är nu känner jag. Börjar man bli gammal och sympatisk? Har spelat spelet ett x antal timmar men dragit för att gå vidare då jag redan vet utgången av spelet. Blir spelet riktigt dåligt efter kapitel 2? Att stämningen är helt förstörd m.m? Säg inte för mycket nu bara

Eller ska man dra igenom spelet grundligt, och sedan spela om det men satsa på att vara "ond"? Även om det kommer att ta emot att spela på det sättet så kanske det ger lite omväxling? Som när man introduceras till systemet, när vagnen skenar för en farbror så hjälper man han att hämta tillbaka en vit häst, istället för det så kanske man ber gubben dra, och skjuter några skott i luften för att skrämma hästarna längre bort? Låter barnsligt, men varför inte...

Det blir aldrig kritiskt i kapitel två, det är bara bra stämning. Du ska inte dra dig för att gå vidare men ta det bara lugnt och gör alla stranger quests på varje kapitel för vissa går inte göra senare om du missat. Det är först efter kapitel 4 spelet börjar gå snabbare så du kan vara lugn tills dess.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det blir aldrig kritiskt i kapitel två, det är bara bra stämning. Du ska inte dra dig för att gå vidare men ta det bara lugnt och gör alla stranger quests på varje kapitel för vissa går inte göra senare om du missat. Det är först efter kapitel 4 spelet börjar gå snabbare så du kan vara lugn tills dess.

Måste jag slutföra dom också? Som "spökskrivaren" man träffade på baren som ska skriva en biografi, som vill att man mördar x antal personer som man också fick fotografier på. Eller är det ok så länge man har startat uppdragen? Slutföra innan ett visst kapitel såklart.

Medlem
Skrivet av breahl:

Detta var en bra film om olika easter eggs i rdr2, lite walking dead osv. Han visar vilka filmer och scener allt kommer ifrån med.

https://www.youtube.com/watch?v=Oii3_avRiWQ

En del spoilers dock men han säger till när dom är.

Den filmen är lysande! Perfekt att se efter att man spelat klart och undrar om man sett allt.

Jag såg 9 saker som jag missat och som borde finnas kvar även efter genomspelningen. Ska bli kul att rida runt och kolla upp dem nu!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av saigon:

Jag är i kapitel 2 nu i min första genomspelning, och har tyvärr redan spoilat för mig själv tidigare. Men strunt samma. När blir det kritiskt i kapitel 2? Vill inte förstöra stämningen som är nu känner jag. Börjar man bli gammal och sympatisk? Har spelat spelet ett x antal timmar men dragit för att gå vidare då jag redan vet utgången av spelet. Blir spelet riktigt dåligt efter kapitel 2? Att stämningen är helt förstörd m.m? Säg inte för mycket nu bara

Eller ska man dra igenom spelet grundligt, och sedan spela om det men satsa på att vara "ond"? Även om det kommer att ta emot att spela på det sättet så kanske det ger lite omväxling? Som när man introduceras till systemet, när vagnen skenar för en farbror så hjälper man han att hämta tillbaka en vit häst, istället för det så kanske man ber gubben dra, och skjuter några skott i luften för att skrämma hästarna längre bort? Låter barnsligt, men varför inte...

Det är egentligen lugnt att dra vidare ända till halvvägs in i kap 4 skulle jag säga även om mycket förändras. Men att kap 2 är så uppskattat är nog för att det är lite mer hoppfull stämning och så vidare. Men gör de vita Stranger-questsen när du kan, ta god tid på dig för att supa in allt. Jag gjorde ett story mission eller två, sedan pysslade jag med annat bra länge innan jag gav mig på ett nytt storymission etc etc. För mig blev det ett perfekt tempo på så vis.

Jag spelade så "god" som möjligt, det var min Arthur helt enkelt. En del saker ändrar sig, vissa quests är beroende av Honor-nivå och folk agerar annorlunda runt dig, så jag tror att det är roligare att bestämma sig för en ytterlighet på skalan och hålla sig till den i en genomspelning, gör nog en andra genomspelning mer intressant också.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Den filmen är lysande! Perfekt att se efter att man spelat klart och undrar om man sett allt.

Jag såg 9 saker som jag missat och som borde finnas kvar även efter genomspelningen. Ska bli kul att rida runt och kolla upp dem nu!

Glöm inte att hämta Otis Millers pistol och Michas, bästa två revolvrarna i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Ingen red dead film men en dokumentär som handlar om gunslingers som funnits på riktigt.

https://www.youtube.com/watch?v=xTx-5A18o9A


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av saigon:

Måste jag slutföra dom också? Som "spökskrivaren" man träffade på baren som ska skriva en biografi, som vill att man mördar x antal personer som man också fick fotografier på. Eller är det ok så länge man har startat uppdragen? Slutföra innan ett visst kapitel såklart.

Just uppdraget med "spökskrivaren" går inte att slutföra tills man gjort ett "gult" uppdrag i kapitel 4 (det är på flodbåt i St. Denis) Ska försöka att inte spoila för mycket. Fram till dess tyckte jag det var kul att rida runt i världen och plötsligt upptäcka "vita" uppdrag. När du satt igång dem är det bra att kolla kartan noga då och då. För plötsligt blir det en vit markering ngn stans. Så fortsätter de uppdrag du startat. Om du har tålamod ger spelet belöning i fantastiska och roliga historier utanför huvudstoryn. Tveka aldrig att starta ngt sådant. Jag tycker att det gav mycket mer att spela långsamt, rida runt hela världen och upptäcka. Än om jag skulle spelat huvudstoryn och hoppat över allt annat. Allt som har med lägret att göra funkar inte på samma sätt när man kommit in i kapitel 6. Spela till kap4 och gör vad du vill även i lägret, vita uppdrag, undersök och ha roligt. Det blir några få uppdrag utanför storyn i kapitel 6. Men storyn accelererar kan man säga. Kapitel 5 är det inte många som nämner men där kan man inte påverka något av det man gjort tidigare. Så vill du ha ett långt spel med underliga händelser spela runt omkring i världen till mitten/slutet av kap. 4. Jag spelade mest god. Spara filer från olika ställen i storyn, man kan ju gå tillbaka och pröva att vara riktigt ond istället eller göra nya val vid sådana ställen i storyn. Blir man trött på mesigt tempo är det ju bara att se till att göra mycket brott. Eller spela färdigt storyn och hitta på mycket eget efter det. Lycka till!

Medlem

Vi som gillar detta spel är visst Ingmar Bergman fans. Vi gillar sega pretentiösa dåliga historier,dåliga skådisar och svårstyrda spel. Om man läser lite på läsarnas omröstning av årets spel. Haha ja då vet man det.😁

Medlem

@Över45: det låter som omdömen från 12-åringar som bara har tålamod för superkorta spel i Fortnite. När de växer upp så kommer de så småningom att fullkomligen älska framtida Red Dead Redemption 4, 5 och 6!

Medlem
Skrivet av breahl:

Ingen red dead film men en dokumentär som handlar om gunslingers som funnits på riktigt.

https://www.youtube.com/watch?v=xTx-5A18o9A

Jag såg redan en bit, den verkar riktigt bra!

Intressant att ordet gunslinger inte fanns på 1800-talet, utan det dök upp först på 1920-talet i en bok. Innan dess sa man kort och gott shooter. Eller "riding shotgun" ifall man var en cowboy med hagelbössa som satt bredvid vagnföraren och vaktade ekipaget.

Medlem

Jag fixade äntligen alla cigarettkort igår. Jösses vad det tog tid att samla ihop alla. 😬

Men jag fuskade lite på slutet...

Jag gick till General Store i Saint Denis. Lagret med cigarettkort där verkar vara hur stort som helst.

Jag köpte kort för säkert några hundra dollar men till slut hade jag alla.

Skickade sedan korten till kortsamlaren och fick en fin belöning i form av Civil War Handcuffs som man kan använda för att crafta Alligator Tooth Talisman hos fence.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag fixade äntligen alla cigarettkort igår. Jösses vad det tog tid att samla ihop alla. 😬

Men jag fuskade lite på slutet...

Jag gick till General Store i Saint Denis. Lagret med cigarettkort där verkar vara hur stort som helst.

Jag köpte kort för säkert några hundra dollar men till slut hade jag alla.

Skickade sedan korten till kortsamlaren och fick en fin belöning i form av Civil War Handcuffs som man kan använda för att crafta Alligator Tooth Talisman hos fence.

Aha! Då vet jag vad jag ska göra av med pengar på. "Jag tyar inte längre Karl Oskar" Inte Bergman men Moberg. Jag orkar inte allt samlande i längden.😉

Jag undrar bara om inte ni blev mycket rika efter epilogerna? Jag blev det och banklånen betalda. Köpte en ny arab häst. Denna summa hade jag när jag hade som mest 21414,04$ Jag bara stirrade!! 😵 Lite ciggkort ska väl inte vara så dyrt att köpa.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Aha! Då vet jag vad jag ska göra av med pengar på. "Jag tyar inte längre Karl Oskar" Inte Bergman men Moberg. Jag orkar inte allt samlande i längden.😉

Jag undrar bara om inte ni blev mycket rika efter epilogerna? Jag blev det och banklånen betalda. Köpte en ny arab häst. Denna summa hade jag när jag hade som mest 21414,04$ Jag bara stirrade!! 😵 Lite ciggkort ska väl inte vara så dyrt att köpa.

Ja man blir riktigt rik, jag har en arab, en fox trotter och en turkoman som jag köpte i tumbleweed. Finns riktigt snygga outfits i general store i tumbleweed med.

På tal om cigarettkort så har jag inte så många tror jag. Men kan man alltså köpa sådana i Valentine?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja man blir riktigt rik, jag har en arab, en fox trotter och en turkoman som jag köpte i tumbleweed. Finns riktigt snygga outfits i general store i tumbleweed med.

På tal om cigarettkort så har jag inte så många tror jag. Men kan man alltså köpa sådana i Valentine?

Man kan köpa "Premium cigaretts" nästan i alla handelsbodar i spelet. I de paketen finns samlarbilder. Som "hockeykort" och alla andra samlarbilder. Så du vet aldrig om du får något du redan har☺. Men med MASSOR med pengar behöver man ju inte hitta allt ute i bushen. Gå ut ur affären till hästen, släng cigaretterna och du kan köpa fler. Samlarbilderna har du kvar. Paketen är dyra men med pengar kommer man långt😀

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja man blir riktigt rik, jag har en arab, en fox trotter och en turkoman som jag köpte i tumbleweed. Finns riktigt snygga outfits i general store i tumbleweed med.

På tal om cigarettkort så har jag inte så många tror jag. Men kan man alltså köpa sådana i Valentine?

Man kan köpa "Premium cigaretts" nästan i alla handelsbodar i spelet. I de paketen finns samlarbilder. Som "hockeykort" och alla andra samlarbilder. Så du vet aldrig om du får något du redan har☺. Men med MASSOR med pengar behöver man ju inte hitta allt ute i bushen. Gå ut ur affären till hästen, släng cigaretterna och du kan köpa fler. Samlarbilderna har du kvar. Paketen är dyra men med pengar kommer man långt😀

Jag tar för givet att du träffat han som är proffssamlare. Annars är det bara en kul grej.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Man kan köpa "Premium cigaretts" nästan i alla handelsbodar i spelet. I de paketen finns samlarbilder. Som "hockeykort" och alla andra samlarbilder. Så du vet aldrig om du får något du redan har☺. Men med MASSOR med pengar behöver man ju inte hitta allt ute i bushen. Gå ut ur affären till hästen, släng cigaretterna och du kan köpa fler. Samlarbilderna har du kvar. Paketen är dyra men med pengar kommer man långt😀

Jag tar för givet att du träffat han som är proffssamlare. Annars är det bara en kul grej.

Jodå han har jag träffat!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Man kan köpa "Premium cigaretts" nästan i alla handelsbodar i spelet. I de paketen finns samlarbilder. Som "hockeykort" och alla andra samlarbilder. Så du vet aldrig om du får något du redan har☺. Men med MASSOR med pengar behöver man ju inte hitta allt ute i bushen. Gå ut ur affären till hästen, släng cigaretterna och du kan köpa fler. Samlarbilderna har du kvar. Paketen är dyra men med pengar kommer man långt😀

Jag tar för givet att du träffat han som är proffssamlare. Annars är det bara en kul grej.

Nu har jag gjort det med. $2500 ungefär kostade det, hade bara 24 kort från början haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu har jag gjort det med. $2500 ungefär kostade det, hade bara 24 kort från början haha.

Well done Mister!😁

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu har jag gjort det med. $2500 ungefär kostade det, hade bara 24 kort från början haha.

Haha! Epic investering!

Avstängd

Nu vet i fan vad man ska göra.

Förresten kan man se quester man har någonstans i menyn? Hittar fan inte något sådant, krånglig meny i detta spel med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Aha! Då vet jag vad jag ska göra av med pengar på. "Jag tyar inte längre Karl Oskar" Inte Bergman men Moberg. Jag orkar inte allt samlande i längden.😉

Jag undrar bara om inte ni blev mycket rika efter epilogerna? Jag blev det och banklånen betalda. Köpte en ny arab häst. Denna summa hade jag när jag hade som mest 21414,04$ Jag bara stirrade!! 😵 Lite ciggkort ska väl inte vara så dyrt att köpa.

Jag har också en liknande hög med dollar, vet inte vad jag ska göra med allt!

Vore kul om man kunde gå in på en saloon och bjuda runt. Jag skulle direkt gå till den där "fina" saloonen i Saint Denis och bjuda alla där för de verkar så stela, och så skulle det bli ett sjujäkla party!

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu vet i fan vad man ska göra.

Förresten kan man se quester man har någonstans i menyn? Hittar fan inte något sådant, krånglig meny i detta spel med.

Du spelar på PS4 anar jag. Själv tycker jag att vi som spelar XBOX1 verkar ha haft lite tur. INGEN FANBOY! Bara att en del verkar smidigare. Tycker alltså inte att jag haft "menyproblem". Lycka till iaf.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har också en liknande hög med dollar, vet inte vad jag ska göra med allt!

Vore kul om man kunde gå in på en saloon och bjuda runt. Jag skulle direkt gå till den där "fina" saloonen i Saint Denis och bjuda alla där för de verkar så stela, och så skulle det bli ett sjujäkla party!

Det skulle finnas en sådan där affärskatalog för oss nyrika. Där man kan köpa lite lyx till frugan, trädgården ser tråkig ut - lite trädgårdstomtar kanske. M.m 😀

Avstängd
Skrivet av Över45:

Du spelar på PS4 anar jag. Själv tycker jag att vi som spelar XBOX1 verkar ha haft lite tur. INGEN FANBOY! Bara att en del verkar smidigare. Tycker alltså inte att jag haft "menyproblem". Lycka till iaf.

Haha det är ju exakt samma menyer på båda för det är samma spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag testade nyss råna mitt första tåg i brist på annat.

Jag läste på ett forum att man skulle ta tåget till Annesburg och sedan sitta kvar tills man började närma sig den långa tunneln i norr, sen stanna tåget i den. Var lättare sagt än gjort, slutade med en jäkla pistolstrid och en bounty på $620. Jag hade sparat innan så laddade den saven såklart.

Men det fanns mycket smått och gott på tåget, två kassaskåp och en massa annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha det är ju exakt samma menyer på båda för det är samma spel.

Ok! Blir lite snurrigt ibland. Jag skulle inte druckit så mycket moonshine.😁

Avstängd

Var och dödade vampyren i saint denis, kom på att jag inte gjort det. Man får en jäkla fin dagger då. Kanske den snyggaste i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar