Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Inaktiv

Petade nästan bara i backloggen hela 2018 i princip. Kommer fortsätta med det i år också. Jag köper lite nytt då och då, och ibland får man spel av andra, men mestadels försöker jag verkligen klara alla spel jag har i spelbiblioteket på PS4 redan. 222 PS4-spel har jag klarat de här fem åren med konsolen, och jag har nog lika många köpta kvar (om inte några mer till och med).

Jag kör ett Google Docs med alla klarade spel, däremot listar jag inte alls vilka spel som är oklarade. Det närmar jag mig lite mer spontant och på känsla när jag scrollar mig igenom spelutbudet. Jag tvingar således inte på mig någonting utan känner jag för "Åh, ja, det här har jag ju. Det vill jag spela nu" så gör jag det.

Medlem

Kikade på howlongtobeat och backlog är på 218 dagar och 5 timmar för tillfället.
Får bli att kompa nån dag haha.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Backloggens befriare
Skrivet av PurreSnurre:

Kikade på howlongtobeat och backlog är på 218 dagar och 5 timmar för tillfället.
Får bli att kompa nån dag haha.

Oj, är rädd för den sidan, eller ja, skräckblandad förtjusning kanske?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Förr när man hade alla spel på disc. Var det ju lätt att kolla backloggen. Nu ligger allt på HÅRDdisc och tar en evighet att kolla igenom vad man vill spela av alla spel. Detta gäller ju även PS4 och XB1 numera och jag sitter här med många av de äldre spelmaskinerna med ospelade BRA spel till dem.
Mina kriterier har blivit att spela de spel jag är säker på att jag kommer att gilla. Sedan lever jag med en stor samling som inte är värd något men jag iaf kan få lite nostalgi av när jag studerar vad det är.

Så min spelfilosofi "Njut av spel! Spela är inte måsten. Hittar jag något som överraskar positivt, ta in känslan. Spela lite av allt möjligt plötsligt hittar jag just DET spelet som drar in mig. Spela klart när jag inte kan släppa känslan av att jag verkligen vill spela detta"

Lycka till alla med ERA planer.🙂

Backloggens befriare
Skrivet av Över45:

Förr när man hade alla spel på disc. Var det ju lätt att kolla backloggen. Nu ligger allt på HÅRDdisc och tar en evighet att kolla igenom vad man vill spela av alla spel. Detta gäller ju även PS4 och XB1 numera och jag sitter här med många av de äldre spelmaskinerna med ospelade BRA spel till dem.
Mina kriterier har blivit att spela de spel jag är säker på att jag kommer att gilla. Sedan lever jag med en stor samling som inte är värd något men jag iaf kan få lite nostalgi av när jag studerar vad det är.

Så min spelfilosofi "Njut av spel! Spela är inte måsten. Hittar jag något som överraskar positivt, ta in känslan. Spela lite av allt möjligt plötsligt hittar jag just DET spelet som drar in mig. Spela klart när jag inte kan släppa känslan av att jag verkligen vill spela detta"

Lycka till alla med ERA planer.🙂

Tack, och dito!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Där satt den!
Årets första lir är avklarat! Började dock redan i mitten av November 2018, och nu, äntligen 327h 32min senare är Heroes of Might and Magic III lagt under mina fötter.

Det tråkiga är ju dock att jag inte ens räknar det som att klara av ett spel i backloggen, eftersom att det inte är första gången jag spelar igenom det, även om det är första gången jag spelar spelet kronologiskt riktigt, med start i kampanjerna i Shadows of Death, sedan originalspelet och avslutar med Armageddons Blade.

Så, lite statistiksammanfattning:
Avklarade spel 2019: 1
Antal spel checkade från backloggen: 0
Antal speltimmar: 327h 32min

Härnäst blir det Assassins Creed: Unity, som jag redan smugit igång med lite, när HoMaM3-ledan blivit för stor emellanåt. Och sedan har jag ju en bunt HoMaM3-Chronicles-lir som jag ändå tänker räkna som separata spel, eftersom det faktiskt är det, om än i samma motor, och klart mycket mindre, om ca 10h stycket som jag förstått det. Dem har jag aldrig spelat innan dock! Tack GOG.com för upptäckten!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

@keffkebab: Blev påmind i game pass-tråden om denna tråd. Jag kör på med backloggen jag också! Inga stora resultat än, 1 spel avklarat i januari men flera påbörjade! Kommer att bli svårt detta... Med alla tjänster så kommer det spel på löpande band, men jag försöker hålla mig... Blir flera avslutade i februari i alla fall.

Kul att följa dina bravader!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

@keffkebab: Blev påmind i game pass-tråden om denna tråd. Jag kör på med backloggen jag också! Inga stora resultat än, 1 spel avklarat i januari men flera påbörjade! Kommer att bli svårt detta... Med alla tjänster så kommer det spel på löpande band, men jag försöker hålla mig... Blir flera avslutade i februari i alla fall.

Kul att följa dina bravader!

Kul!

Jag hoppas på att få klart åtminstone tre spel i februari, men börjar jobba heltid igen v8 och då blir det svårare med att klara ut liren.. Men har sanerat en hel del i mitt liv i övrigt, så kanske kan hinna med ett eller ett par i månaden.

Sedan är frågan också, hur ställer man sig till expansioner? Ska de räknas? En expansion som Blood & Wine till The Witcher 3: Wild Hunt, givetvis. Men spelar just nu Assassins Creed Unity, och börjar närma mig slutet, och med slutet så menar jag att jag snart samlat ihop alla föremål samt klarat alla uppdrag, och där finns det ju ett DLC som heter Dead Kings som jag också har, ska man räkna det som ett individuellt lir eller inte? Svåra frågor...


signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare

Spelat/testat 12 spel i januari
Bara Ett i feb än så länge, förhoppningsvis kommer demontier ut nu på fredag som utlovat.

Inaktiv

Bara ett spel klarat ett januari, Mass Effect Andromeda, i alla fall ett som hörde till backloggen.

Backloggens befriare
Skrivet av anon_326400:

Bara ett spel klarat ett januari, Mass Effect Andromeda, i alla fall ett som hörde till backloggen.

Snyggt!

Hur trött blev ditt ansikte, på en skala mellan ett och vatten genom visiret?


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Kul!

Jag hoppas på att få klart åtminstone tre spel i februari, men börjar jobba heltid igen v8 och då blir det svårare med att klara ut liren.. Men har sanerat en hel del i mitt liv i övrigt, så kanske kan hinna med ett eller ett par i månaden.

Sedan är frågan också, hur ställer man sig till expansioner? Ska de räknas? En expansion som Blood & Wine till The Witcher 3: Wild Hunt, givetvis. Men spelar just nu Assassins Creed Unity, och börjar närma mig slutet, och med slutet så menar jag att jag snart samlat ihop alla föremål samt klarat alla uppdrag, och där finns det ju ett DLC som heter Dead Kings som jag också har, ska man räkna det som ett individuellt lir eller inte? Svåra frågor...

Ja, jag väger nog in expansionens "matighet" i om den ska räknas på egen hand eller inte. Är det riktiga, fetare story-expansioner som tex Blood and Wine till The Witcher 3 eller Awakening till DA:Origins så räknas det som en egen post tycker jag nog. Är det ett gäng mindre som alla DLC till Mass Effect 2 så räknar jag dem i en klump som "ME 2 DLC" som en post i backloggen. Är det bara något litet så får det räknas in i huvudspelet. Så tänker jag iaf.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Ja, jag väger nog in expansionens "matighet" i om den ska räknas på egen hand eller inte. Är det riktiga, fetare story-expansioner som tex Blood and Wine till The Witcher 3 eller Awakening till DA:Origins så räknas det som en egen post tycker jag nog. Är det ett gäng mindre som alla DLC till Mass Effect 2 så räknar jag dem i en klump som "ME 2 DLC" som en post i backloggen. Är det bara något litet så får det räknas in i huvudspelet. Så tänker jag iaf.

Jag har beslutat att ta dem var för sig, förutsatt att det inte är någon timmes förströelse, eller en rustning till min häst vi talar om.
Jag har ju redan satt det höga målet av 10 avklarade spel innan jag får köpa ett nytt. Även om jag skulle räkna lite mindre expansioner/DLC's är det ju högt satt.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Devan:

Spelat/testat 12 spel i januari
Bara Ett i feb än så länge, förhoppningsvis kommer demontier ut nu på fredag som utlovat.

Håller tummarna för din skull!


signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare
Skrivet av keffkebab:

Håller tummarna för din skull!

lol! tack!
Behöver nått nytt att spela

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelat/testat 12 spel i januari
Bara Ett i feb än så länge, förhoppningsvis kommer demontier ut nu på fredag som utlovat.

Inte dåligt! Jag sitter och tittar på skärmar, tänker börja ngt. Stoppade i Horizon:Zero Dawn i PS4. Laddade hem Dlc till AC Odyssé. Och sedan småspelar jag fortfarande RDR2. Sen blir det ngt på Netflix istället. 😁

Backloggens befriare

Årets andra lir är besegrat! Och denna gången ett spel som räknas ur backloggen! Wohoo!
Det blev "mini-spelet"* Heroes Chronicles [Chapter 2] - Conquest of the Underworld som är en fristående spelserie på 8 kapitel som följer hjälten Tarnum, från hans uppgång, fall och sonande av sitt hemska leverne.
Kapitel 1 hann jag klara av i december, när jag ville ha mer Heroes 3, men var lite trött på banan jag var fast på då. Men andra delen är nu avklarad!

Avklarade spel 2019: 2
Antal spel checkade från backloggen: 1
Antal speltimmar: 357h 25min

*Kapitlen är släppta individuellt och fungerar helt fristående utan varken Heroes of Might and Magic III eller tidigare kapitel, speltiden på kapitel två klockade in på 29h 53min, så ganska bra med speltid ändå...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Pang tjoff smock!
Där var tredje liret knäppt på näsan!

Assassins Creed Unity!
Det första spelet jag hade på den här generationens konsoler går äntligen sitt öde till mötes! Anledningen till att jag aldrig lirade det när det kom, är rätt uppenbara. Fast mest var det för att jag då inte hade lirat Assassins Creed Black Flag ännu, och jag är ju störd på det sättet, så kan inte spela spel i något annat än "rätt" ordning. Fick det ihop med min Xbox One, som jag tror att jag köpte runt Black Friday 2015, men inte helt säker, kan varit lite efter, men det var i november 2015 är jag rätt säker på. Nu blev det alltså äntligen av, fast två Xboxar senare.
Inte det bästa spelet i serien precis, och fortfarande en del buggar, men helt klart godkänt.
Nu blir det någon dags paus, sedan blir det tillägget Dead Kings som ska besegras!
Får notera här att speltiden nu står på 4d 15t 39min på min Xbox-profil, så jag kan lägga till rätt sedan när Dead Kings är färdigt.

Avklarade spel 2019: 3
Antal spel checkade från backloggen: 2
Antal speltimmar: 469h 4min*

*Tiden är ungefärlig, det händer ju att spel står och tomtuggar, att jag testat spelen lite innan, osv.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Fjärde spelet avcheckat!

Life Is Strange: Before the Storm..
Klart svagare än första spelet, mer endimensionellt, tristare gameplay.. Blir inte mer taggad på tvåan, vilket på sätt och vis är skönt, så man slipper känna ett behov av att köpa det nu och börja lira!

Avklarade spel 2019: 4
Antal spel checkade från backloggen: 3
Antal speltimmar: 479h 55min


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Femte spelet!
Eller ja, detta var ju faktiskt en lite mindre expansion, men den klockade ändå in på 10h4min, så större än vissa spel, ändå. Assassins Creed Unity: Dead Kings.
Känns skönt att lämna den spelvärlden bakom sig nu, efter totalt 121h och 43min. Det har inte alls varit dåligt, men det känns att man spenderat en hel del tid, och bristerna växer. Speciellt klättringen som man kan bli tossig på.

Mitt tips till alla som tänker spela det, är dock att ändra språket på talet i spelet till franska och köra med engelska texter. Det blir lätt fånigt med folk som står och skriker på olika engelska dialekter efter än på gatan och sådär...

Avklarade spel 2019: 5
Antal spel checkade från backloggen: 4
Antal speltimmar: 489h 59min


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra jobbat!

Tack!
Försöker klämma ut så mycket som möjligt nu de sista skälvande dagarna av ledighet, innan verkligheten kommer ikapp på måndag och jag börjar jobba igen på heltid, efter nästan 6 månaders ledighet... Ångestblandad förtjusning...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Femte spelet!
Eller ja, detta var ju faktiskt en lite mindre expansion, men den klockade ändå in på 10h4min, så större än vissa spel, ändå. Assassins Creed Unity: Dead Kings.
Känns skönt att lämna den spelvärlden bakom sig nu, efter totalt 121h och 43min. Det har inte alls varit dåligt, men det känns att man spenderat en hel del tid, och bristerna växer. Speciellt klättringen som man kan bli tossig på.

Mitt tips till alla som tänker spela det, är dock att ändra språket på talet i spelet till franska och köra med engelska texter. Det blir lätt fånigt med folk som står och skriker på olika engelska dialekter efter än på gatan och sådär...

Avklarade spel 2019: 5
Antal spel checkade från backloggen: 4
Antal speltimmar: 489h 59min

Det har gått 45 dagar av det här året och du har spelat 490 timmar. Det är ett snitt på... *plockar fram miniräknaren* nästan 11 timmar om dagen. När äter/sover/jobbar du?

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Det har gått 45 dagar av det här året och du har spelat 490 timmar. Det är ett snitt på... *plockar fram miniräknaren* nästan 11 timmar om dagen. När äter/sover/jobbar du?

Hehe.. Jag har haft semester sedan September... Men det är inte helt korrekt, för HOMM3 som står för MÅNGA av de timmarna, började jag på i mitten av November, men blev inte klar förrän i år, så lite missvisande är det ju. Så att vi kan slå av iaf 150h därifrån. Men senaste månaden har det mest varit spelande och lite promenader, faktiskt, speciellt som jag börjar jobba nästa veckan igen och jag vill kräma ut max av ledigheten nu!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Avklarade spel 2019: 5
Antal spel checkade från backloggen: 4
Antal speltimmar: 489h 59min

Imponerande

Backloggens befriare
Skrivet av Guybrush82:

Imponerande

Äsch, inte så svårt när man no-lifar!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Tvingade ett spel till att gå plankan!

Här blir definitionen "klarat av" lite luddigare dock, för jag kommer aldrig klara mer, än halva kampanjen i det här spelet. Spelet? Trackmania. Jag har klarat halva kampanj-läget, det är jag och 1,12% andra på Xbox One.. Det var målet, att klara brons-banorna. För silver kan jag inte ens drömma om att låsa upp.
Detta är inte ett spel som riktar sig till mig. Men gick relativt fort, 4h 55min, dock bara drygt hälften av den tiden spenderad nu ikväll.

Avklarade spel 2019: 6
Antal spel checkade från backloggen: 5
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 495h 54min

*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.

(Så @Bennii, nu blir det kanske lite mer rättvisande?)


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Tack!
Försöker klämma ut så mycket som möjligt nu de sista skälvande dagarna av ledighet, innan verkligheten kommer ikapp på måndag och jag börjar jobba igen på heltid, efter nästan 6 månaders ledighet... Ångestblandad förtjusning...

Haha, förstår det!


signatur
Medlem

Kör också backlog i år, inte köpt något spel på länge.

Det funkar bra! Tills Apex Legends släpptes....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Backloggens befriare
Skrivet av CliQue-SinneD:

Kör också backlog i år, inte köpt något spel på länge.

Det funkar bra! Tills Apex Legends släpptes....

Men det har du iaf inte köpt!


signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar