Nintendos VD om framtiden

Robot
Nintendos VD om framtiden

Färre konsoler, fler mobilspel och filmer?

#Nintendo


Medlem

Handlar snarare om att de vill in och gräva guld på mobilspelsmarknaden. Som han säger själv så är han själv inte spelutvecklare. Han är ekonom. Så självklart kikar han efter vart den största profiten finns, inte vad som skulle kunna vara nästa innovation inom spelindustrin. Innovation som oftast Nintendo själva stått för.

Nintendo hade touch skärmar till sina konsoler före Mobiltelefoner med touchskärmar slog och det kommit mobilspel. De var även pionjärer inom motion control, 3D skärmar och analoga kontroller. Har säkert glömt en hel del.

För egen del så är det solklart att inget sketet mobilspel kommer få min tid eller mina pengar.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

För egen del så är det solklart att inget sketet mobilspel kommer få min tid eller mina pengar.

Amen.

Medlem

Med tanke på att jag bara köper nintendos konsoller för nintendos egna spel så vore det ju kanske ingen dum idé att satsa helhjärtat på spel istället. Mario på min ps4 pro eller på pcn? Yes please.

Medlem

Känns som att alla som är negativa mot mobilspel är helt låsta vid tanken på att spelupplevelsen inte kommer att utvecklas i det formatet.

Det är väl vara en tidsfråga innan en mobiltillverkare inser att det går att göra en ”Switch” med en smartphone och få mer prestanda dag ett än den superpopulära konsolen. Det är väl främst kontrollen som hindrat mobilspel från att slå igenom stort utanför asien.

Medlem

signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

eld
Medlem
Skrivet av Vamp:

Känns som att alla som är negativa mot mobilspel är helt låsta vid tanken på att spelupplevelsen inte kommer att utvecklas i det formatet.

Det är väl vara en tidsfråga innan en mobiltillverkare inser att det går att göra en ”Switch” med en smartphone och få mer prestanda dag ett än den superpopulära konsolen. Det är väl främst kontrollen som hindrat mobilspel från att slå igenom stort utanför asien.

Det är hur man säljer spel som skiljer sig, Ingen kommer köpa ett spel på en mobil för 650:- , det gör att man antingen måste göra mindre billigare spel eller köra free to play.

Medlem

Ser ut som man får lägga spelandet på hyllan i framtiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ser ut som man får lägga spelandet på hyllan i framtiden.

Eller köpa på sig så mycket innan dess så man har en backlogg stor nog att räcka resten av livet Jag jobbar på det!

Medlem
Inaktiv

Nintendo blir nog sist med att överge plasten.

1
Skriv svar