Ny Anthem-trailer med fokus på grafik (från Nvidia)

Robot
Ny Anthem-trailer med fokus på grafik (från Nvidia)

Man får ge Bioware att deras "sista chans" bjuder på ögongodis.

#anthem, #ces, #nvidia


Medlem

0% förhandsbokat. Det värmer i hjärtat att läsa.

Medlem

@Subzero199: Jag ser inte problemet med förbeställningar. Jag ser problemet där folk gör det, sedan känner sig blåsta pga <anledning här>, och sedan gör det igen när nästa spel hypas. DÄR har du problemet. Men om man vet med sig att man KOMMER köpa och spela spelet, så ser jag inget problem? Jag förbeställde tex Insomniac's Spider-Man. Ångrar mig inte en sekund, har fortfarande kul med det. Vad ser du för problem med förbeställningen?


signatur

I drank what?

Medlem

Snyggt är det! Det är flygandet som jag stör mig på. Jag vill ju ner och gegga i terrängen.

Moderator | Testpilot

@Mirage: Givetvis är det inget fel med att förboka. Handlar väl mest om att man vill folk ska tänka till lite innan de köper grisen i säcken.

Finns massvis med spel jag vet att att jag skulle tycka om så då förbokade jag direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser fram emot att spela det!

Medlem
Testpilot

Mycket tveksam , de har mest visat action action och lite mera action.
Sen chockades jag att de faktiskt visade en video med lite story i det hela också.

Får se vad recensioner och förhandstitt ger oss för info men som det känns nu är spelet väldigt ointressant för mig personligen.

Medlem

Det här med grafik kontra spelkänsla och upplevelsen som grafiken för med sig. För en som varit med sedan VooDoo 1-tiden och då "äkta" 3D uppfanns så var det förbannat ballt då, men hur mycket gör grafiken spelet per idag för de som inte vet annat? jag menar Minecraft eller GTA och liknande är det ju som har slagit störst trots allt....

Medlem

Inte mitt typ av spel alls, men hoppas det går bra för dem.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Moderator | Testpilot
Skrivet av CliQue-SinneD:

Inte mitt typ av spel alls, men hoppas det går bra för dem.

Konkurrens till Destiny är alltid bra. Med The Divison 2 som kommer snart också så måste allihopa göra ett bra jobb för aty hålla kvar och få in nya spelare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Säg vad man vill, men världen ser riktigt snygg ut. Måste nästan testa spelet bara för det.

Medlem

Kommer blir hur bra som hest.
25 jan har de demo så folk får väl testa

Medlem

Jag spelade alphan och jag är långt ifrån imponerad.. styrningen på karaktären var bland det sämsta jag har varit med om, det var som att köra ett N64 spel på en SNES kontroll ..

Grafiken var dessutom långt ifrån detta som dom visar upp i videon, och då maxade jag allt ..

Gen
Medlem
Skrivet av Gregerory:

Snyggt är det! Det är flygandet som jag stör mig på. Jag vill ju ner och gegga i terrängen.

Håller med, känns som att man kommer käka upp content snabbare än kvickt när det är så lätt att skjuta ner allt samt ta sig från punkt A till B.

Medlem

Kommer mest troligen förhandsboka, men har inte gjort det än.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kör på Origin Access. Tycker att prenumerationer är fantastiskt. Då jag tenderar på att tröttna på MMO ganska fort. Speciellt då att nå maxtaket i levels går väldigt fort och endgame är väldigt tröttsamt efter 1-3 veckor. Och då spelar jag bara några timmar efter mina barn lagt sig.


signatur

- PiDuT

Medlem

Detta har potential, men jag håller intresset kyligt tills recensionerna kommer. Om de håller sig borta från loot boxes och lyckas göra ett spel som inte blir skitrepetitivt i endgame (á la Destiny och Division) samt har mycket variation i utrustningen så kan det blir bra. Ingen jäkla grafisk downgrade heller tack, för då blir det bojkott direkt. Men jag väntar definitivt på recensionerna först.

Skribent

Demon blir avgörande för mitt beslut. Fin trailer dock.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Subzero199: Jag ser inte problemet med förbeställningar. Jag ser problemet där folk gör det, sedan känner sig blåsta pga <anledning här>, och sedan gör det igen när nästa spel hypas. DÄR har du problemet. Men om man vet med sig att man KOMMER köpa och spela spelet, så ser jag inget problem? Jag förbeställde tex Insomniac's Spider-Man. Ångrar mig inte en sekund, har fortfarande kul med det. Vad ser du för problem med förbeställningen?

Ja alltså, det är väl egentligen inget fel i förhandsbokningar i sig. Men jag ser heller inte riktigt poängen. Det är ju inte så att dom kommer ta slut. Det är bättre att vänta tills recensionerna kommer och ta ett beslut då, är ju inte direkt ovanligt med embargo på recensioner till typ samma dag som det släpps. Det var annat förr då man var tvungen att hämta en fysisk kopia i butik för att få en chans att få sitt spel. Då kunde dom faktiskt ta slut, nu är det ju inte riktigt så längre.

Medlem

Riperinos


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Känns knappt som att EA själva tror på detta spelet. Vart är all den låtsashajpen/marknadsföring som de brukar vilja pumpa ut? Innan bfv släpptes fanns massa nyheter om spelet (både bra och dåliga) och det var svårt att undvika släppet. Detta spelet kommer floppa och Bioware kommer skäras ner till 1 studio för att jobba på dragon age. Sen när dragon age är släppt eller nerlagt så åker resten av Bioware ut. Återkom gärna till denna posten om 2 år för att se om jag hade rätt.

Gnällkuk
Skrivet av Cyberz:

Kommer blir hur bra som hest.
25 jan har de demo så folk får väl testa

Är det inte för Origin Access? Har för mig jag läst att de kommer för andra den 2:a februari?

Annars vet jag inte riktigt med det här spelet förutom att det ser förbannat snyggt ut. Däremot tycker jag gameplay ser halvtradigt ut, röstskådespeleriwt av det jag hört var ju katastrof. Fick mig att tänka på Peter Dinklage från Destiny.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej, jag är tyvärr ganska ointresserad.
Det enda som fick mig lite sugen i början var att dräkterna osv påminde mig om Tribes.
Det jag sett efter det ser i mina ögon ganska oinspirerat ut


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av werme:

Jag spelade alphan och jag är långt ifrån imponerad.. styrningen på karaktären var bland det sämsta jag har varit med om, det var som att köra ett N64 spel på en SNES kontroll ..

Grafiken var dessutom långt ifrån detta som dom visar upp i videon, och då maxade jag allt ..

Du gillar att överdriva a det grövsta förstår jag,,En alpha har väl oxå avtal om non disclosure normalt sett, och vore väldigt konstigt om inte anthem hade det på sina tidiga alphor.. jag hade tänkt mig för och funderat över vad jag ingått för avtal före jag skriver överdrivet negativt om ett AAA spel på ett stort spelforum...

Medlem

@roftg: "Stort spelforum" FZ är inte stora, Gamespot är stora. Rock, paper, Shotgun är stora.

FZ kanske är stora i Sverige, men Sverige är en liten droppe i det stora hela.


signatur

I drank what?

Medlem

såg inte särskilt kul ut, tur att man inte använder origin alls.
ska väldigt mycket till innan jag skulle köpa ett spel utgivet av ea.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Subzero199: Jag ser inte problemet med förbeställningar. Jag ser problemet där folk gör det, sedan känner sig blåsta pga <anledning här>, och sedan gör det igen när nästa spel hypas. DÄR har du problemet. Men om man vet med sig att man KOMMER köpa och spela spelet, så ser jag inget problem? Jag förbeställde tex Insomniac's Spider-Man. Ångrar mig inte en sekund, har fortfarande kul med det. Vad ser du för problem med förbeställningen?

Givetvis kan spelet ifråga visa sig vara "bra", även om det är förbokat/förhandsbeställt. Problemet är att man vid förhandsbokning "göder" kulturen där spelutvecklarna inte har samma krav att "slutföra" produkten innan den levereras. Man visar med sin plånbok att "ta ni mina pengar och gör färdigt spelet när ni har tid." Vilket i dagens allt kargare branshklimat har visat sig vara en perfekt ursäkt för giriga utgivare att använda som förevändning för större vinstmarginaler. Man bör ALDRIG äventyra sin personliga integritet för att stödja ett massivt företag i person av "fan". Genom att förhandsboka bidrar man Direkt till framtida spels allt lägre kvalite.

Medlem
Skrivet av Bvg_Hagal:

Givetvis kan spelet ifråga visa sig vara "bra", även om det är förbokat/förhandsbeställt. Problemet är att man vid förhandsbokning "göder" kulturen där spelutvecklarna inte har samma krav att "slutföra" produkten innan den levereras. Man visar med sin plånbok att "ta ni mina pengar och gör färdigt spelet när ni har tid." Vilket i dagens allt kargare branshklimat har visat sig vara en perfekt ursäkt för giriga utgivare att använda som förevändning för större vinstmarginaler. Man bör ALDRIG äventyra sin personliga integritet för att stödja ett massivt företag i person av "fan". Genom att förhandsboka bidrar man Direkt till framtida spels allt lägre kvalite.

Det är det problemet jag belyser - fine att göra ett misstag en gång, men många fortsätter göd företag som släpper okompletta produkter. Eller produkter som inte lever upp till sina löften. Förbeställningar ser jag som sagt inte som ett problem - det är de som upprepat stödjer genom förköp företag som inte lever upp till sina löften.
Förköp kan leda till ökad kvalitét också. Kickstarter är bara ett annan namn för förköp. Där olika extrasaker utvecklarna vill göra "låses upp" om tillräckligt med förköp görs.

Så nej, det är inte bara av ondo och jag håller inte med om att förköp alltid försämrar spelkvalitét.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av werme:

Jag spelade alphan och jag är långt ifrån imponerad.. styrningen på karaktären var bland det sämsta jag har varit med om, det var som att köra ett N64 spel på en SNES kontroll ..

Grafiken var dessutom långt ifrån detta som dom visar upp i videon, och då maxade jag allt ..

Jo styrningen med mus och tangentbord har mer att önska.
Men med xbox one controller var det grymt bra.

12
Skriv svar