Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd

Detta är rätt så intressant, jag hittade dessa två och kartan med. Finns jäkla mycket mysterier i detta spel.

https://www.youtube.com/watch?v=LQJMG0G7JuU


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hittade skeppsvraket igår där trekornshatten finns. Fick mig att tänka på hur jävla coolt det vore om R* gjorde ett RDR med pirat-tema (Red Dead Rum?)... Som AC: Black flag fast utan UBisoft-skit (även om jag tyckte det var bra för att vara ett AC-spel).


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd
Skrivet av Paiden:

Hittade skeppsvraket igår där trekornshatten finns. Fick mig att tänka på hur jävla coolt det vore om R* gjorde ett RDR med pirat-tema (Red Dead Rum?)... Som AC: Black flag fast utan UBisoft-skit (även om jag tyckte det var bra för att vara ett AC-spel).

Ja fan vad coolt det skulle vara. Rockstar skulle nog kunna få till ett bra piratspel.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
League of Legends

Har inte hängt med på alla inlägg här i tråden så vet inte om det tagits upp tidigare. Jag stötte på en naken man. Han ylade som en varg och sprang jämte en varg. Jag var på väg mot sista uppdraget i chapter 6 och ville avsluta den storyn innan jag gick och la mig igår så struntade i det för stunden. Nu kommer jag inte ihåg var detta hände men skulle vilja utforska det mer. Någon som vet var man kan hitta varg-snubben?

Blir sugen på RDR1 eftersom jag aldrig spelat det. Får hoppas att det kommer en remake till PS4.

Avstängd

Förresten har en fråga, den här stora sjön mitt i kartan. Finns det ingen båt man kan sno någonstans så man kan utforska den lite?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Kommer inte ihåg hur det ser ut riktigt men om det brukar vara npc'er ute med båtar så kan du ju snipe'a en från stranden och sen simma ut och kapa båten.

Kom förresten på vad piratliret skulle heta. Det blir ju såklart GTS, Grand Theft: Sailboat.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd
Skrivet av Paiden:

@breahl: Kommer inte ihåg hur det ser ut riktigt men om det brukar vara npc'er ute med båtar så kan du ju snipe'a en från stranden och sen simma ut och kapa båten.

Kom förresten på vad piratliret skulle heta. Det blir ju såklart GTS, Grand Theft: Sailboat.

Märker att du är långt bak i spelet så ger inget svar på detta haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Hittade en båt i Saint Denis och försökte ro över hit för att se om det gick. Men när jag var en bit ifrån stranden så sjönk båten och gubben dog.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Haha ok, har ju inte testat själv så nu blir väl det det första jag gör ikväll
Ja, jag har inte kommit så långt med storyn. Jag har oftast bara 2-3 timmar på sena kvällen som jag kan spela på och fastnar allt som oftast på vägen till uppdrag med att jaga, fiska eller utforska nån liten vrå någonstans... There's GOLD in them there mountains, I know it! Sen är de där timmarna borta helt plötsligt... Tror jag är en bit in i Ch.3 eller nått sånt


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd

Jag hittade en båt nu runt sjön men tyvärr vill inte spelet att man ska utforska med båt verkar det som. Den sjönk också efter ett tag, läste mer om det här nu.

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9si760/bo...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av dali:

Någon som vet var man kan hitta varg-snubben?

Här kan du leta...

Han håller till kring rödmarkerade området på kartan nedan.

Du hittar hans lya rätt nära floden, ungefär vid bokstaven R i "Roanoke Valley".

Vargsnubben är rätt skogstokig så var beredd på det mesta..., men det visste du kanske redan.

Ambassadör
League of Legends

@Nemo: Tack. haha, ja. Först tänkte jag inte så mycket på det utan fokuserade mest på att hästen inte skulle bli rädd. Sen när jag ridit en stund kom jag på. "Vänta, var det en naken snubbe jag precis såg." Älskar att saker som detta händer då och då.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Du som gjort typ allt i spelet, har du gjort hunting request-questen? Den som man plockar upp på en anslagstavla på tågstationer?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Paiden:

Hittade skeppsvraket igår där trekornshatten finns. Fick mig att tänka på hur jävla coolt det vore om R* gjorde ett RDR med pirat-tema (Red Dead Rum?)... Som AC: Black flag fast utan UBisoft-skit (även om jag tyckte det var bra för att vara ett AC-spel).

Ja, det vore grymt!

Förresten, jag antar att du hittat piratsvärdet också?

Medlem
Skrivet av breahl:

Detta är rätt så intressant, jag hittade dessa två och kartan med. Finns jäkla mycket mysterier i detta spel.

https://www.youtube.com/watch?v=LQJMG0G7JuU

Underbart mysterium! Den där kartan vill jag ha.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Underbart mysterium! Den där kartan vill jag ha.

Bara att du far norrut, jag var och letade "Rams" för ville ha ett perfect sådant skin när jag hittade dom.

Detta är ett mysterium med, hoppas det kommer någon dlc som löser det.

https://www.youtube.com/watch?v=VaNuYT0pVGE


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag hittade en båt nu runt sjön men tyvärr vill inte spelet att man ska utforska med båt verkar det som. Den sjönk också efter ett tag, läste mer om det här nu.

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9si760/bo...

"Arthur can't swim for shit" Det är mycket därför jag inte gett mig ut i båtar. Så försök inte heller simma allt för långt. Noll stamina jättefort och man kan inte äta eller dricka när man simmar. Hästen simmar ju men blir fort trött den också. R* har med så mycket annat så allt kan man kanske inte få. 🙂
Hoppas piraterna kan simma när det spelet släpps 😁

Men vad man läst var det ovanligt att vanligt folk var bra på att simma förr i tiden. Inte många sjömän ens, om det nu stämmer.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, det vore grymt!

Förresten, jag antar att du hittat piratsvärdet också?

Aah, nej, fanns det på samma plats? Kommer inte ihåg om det var just där men har hittat ett eller två ställen med lockboxes som varit vända åt fel håll eller nått så jag har inte lyckats öppna dom.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Argh... frustrerande challenge!

Horseman 9: Van Horn till Blackwater på max 17 minuter utan att korsa några vattendrag.

Hatten av för er som klarat av den för den här är inte helt enkel!

Har försökt några gånger nu. Vid senaste försöket var jag tvungen att stanna för ett mötande tåg (!) precis när jag skulle rida över Bard's Crossing-bron mot West Elisabeth. Vad är oddsen på den! 🤪

Jag lyckades trots det komma fram på 14:40. Men det godkändes inte av någon anledning.

Kanske var det på grund av att hästen vurpade några gånger på vägen när den sprang in i stenar och vargar! Vad tusan, räcker det inte att bara tokrida, måste hästen stå på benen också?!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Du som gjort typ allt i spelet, har du gjort hunting request-questen? Den som man plockar upp på en anslagstavla på tågstationer?

Ursäkta om jag lägger mig i. Men du menar väl "konservator uppdragen". Alltså en konservator vill ha "perfekta" djur att stoppa opp. Det finns ju en stuga där det står uppstoppade djur utanför. Jag smög fram första gången och var färdig att skjuta. Men de rör sig inte?!😁 Jag antar att det är där han bor iaf, men hittade bara uppdraget på anslagstavla. Inte gjort det själv. Kanske man träffar honom tillslut?

Medlem
Skrivet av Paiden:

Aah, nej, fanns det på samma plats? Kommer inte ihåg om det var just där men har hittat ett eller två ställen med lockboxes som varit vända åt fel håll eller nått så jag har inte lyckats öppna dom.

Nej, det är inte samma plats men inte alltför långt borta heller...

Det finns en liten ö ett par stenkast söder om järnvägsbron vid Saint Denis, den som går mot Rhodes. Vid ön finns en gammal roddbåt, i vassen...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Argh... frustrerande challenge!

Horseman 9: Van Horn till Blackwater på max 17 minuter utan att korsa några vattendrag.

Hatten av för er som klarat av den för den här är inte helt enkel!

Har försökt några gånger nu. Vid senaste försöket var jag tvungen att stanna för ett mötande tåg (!) precis när jag skulle rida över Bard's Crossing-bron mot West Elisabeth. Vad är oddsen på den! 🤪

Jag lyckades trots det komma fram på 14:40. Men det godkändes inte av någon anledning.

Kanske var det på grund av att hästen vurpade några gånger på vägen när den sprang in i stenar och vargar! Vad tusan, räcker det inte att bara tokrida, måste hästen stå på benen också?!

Låter svårt😀! Har inte riktigt samlat kraft för allt extra jag kan göra efter spelets slut men tänker nog göra framöver. Undrade bara får du korsa vatten på broar? Tänkte på det eftersom ditt försök inte godkändes. Man kanske måste rida runt ngn sjö t ex? Har inte kollat kartan så vet inte om det ens är möjligt.🙂

Medlem
Skrivet av Över45:

Ursäkta om jag lägger mig i. Men du menar väl "konservator uppdragen". Alltså en konservator vill ha "perfekta" djur att stoppa opp. Det finns ju en stuga där det står uppstoppade djur utanför. Jag smög fram första gången och var färdig att skjuta. Men de rör sig inte?!😁 Jag antar att det är där han bor iaf, men hittade bara uppdraget på anslagstavla. Inte gjort det själv. Kanske man träffar honom tillslut?

Kan det vara uppdraget där man ska samla perfekta djurkadaver och skicka till samlaren på posten? Dvs perfect squirrel carcasses, perfect rabbit carcasses, perfect rat carcasses, etc.

Inte helt enkel quest i så fall!

Här är vad jag gjorde för att lyckas med den...

Bästa sättet att lyckas tyckte jag var att kolla i Compendium och se vilket vapen de föreslår att man ska använda för varje djur (Varmint rifle, small game arrow, osv).

När du spårat ett av djuren, slå på Dead eye och pricka huvudet för att få garanterat perfect carcass. Obs, flå inte djuret! Enbart kompletta och perfekta kadaver kan skickas på posten.

Medlem
Skrivet av Över45:

Låter svårt😀! Har inte riktigt samlat kraft för allt extra jag kan göra efter spelets slut men tänker nog göra framöver. Undrade bara får du korsa vatten på broar? Tänkte på det eftersom ditt försök inte godkändes. Man kanske måste rida runt ngn sjö t ex? Har inte kollat kartan så vet inte om det ens är möjligt.🙂

Jo, broar är okej att korsa. Jag kollade upp det i en tråd där några skrev som hade grejat det.

Men man får inte korsa några som helst vattendrag. Troligtvis får man inte heller korsa någon halvtorkad flod eller dike med vatten, om jag förstått rätt. Hästen får inte bli blöt om hovarna helt enkelt.

Det spelar dock ingen roll ifall det råkar regna medan man rider.

Förutom det så gäller det bara att inte trilla av hästen.

Obs, en viktigt detalj är att när man startar så måste man börja strax utanför gränsen till Van Horn och sedan rida in till stan så att "Van Horn" syns på skärmen, annars registreras inte starten tydligen. Sedan är det bara att ösa på.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jo, broar är okej att korsa. Jag kollade upp det i en tråd där några skrev som hade grejat det.

Men man får inte korsa några som helst vattendrag. Troligtvis får man inte heller korsa någon halvtorkad flod eller dike med vatten, om jag förstått rätt. Hästen får inte bli blöt om hovarna helt enkelt.

Det spelar dock ingen roll ifall det råkar regna medan man rider.

Förutom det så gäller det bara att inte trilla av hästen.

Obs, en viktigt detalj är att när man startar så måste man börja strax utanför gränsen till Van Horn och sedan rida in till stan så att "Van Horn" syns på skärmen, annars registreras inte starten tydligen. Sedan är det bara att ösa på.

Haha ja svåra utmaningar verkar det ju finnas. Är glad att jag klarat ngr av dem utan att jag visste att de fanns i början när jag spelade. Så många påbörjade har man. Men som det talats om, varför blir man tvingad att göra dem i en viss ordning? Man kan ju ibland göra saker man tycker är kul men tröttna och så får man se att man måste göra ngt liknande i utmaning. Då kanske man skiter i utmaningen. Som hade passat utmärkt vid ett annat tillfälle. Lite för styrt i öppen världsspel. 😐

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kan det vara uppdraget där man ska samla perfekta djurkadaver och skicka till samlaren på posten? Dvs perfect squirrel carcasses, perfect rabbit carcasses, perfect rat carcasses, etc.

Inte helt enkel quest i så fall!

Här är vad jag gjorde för att lyckas med den...

Bästa sättet att lyckas tyckte jag var att kolla i Compendium och se vilket vapen de föreslår att man ska använda för varje djur (Varmint rifle, small game arrow, osv).

När du spårat ett av djuren, slå på Dead eye och pricka huvudet för att få garanterat perfect carcass. Obs, flå inte djuret! Enbart kompletta och perfekta kadaver kan skickas på posten.

Ja det uppdraget är det jag tänker på!

Jag tycker det är svårt till förbannelse ibland, med pilbåge och pilar för smådjur. Minsta lilla felträff på en liten jvl ekorre så är det förstört. När det räcker med Varmint rifle njuter jag.😁

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det uppdraget är det jag tänker på!

Jag tycker det är svårt till förbannelse ibland, med pilbåge och pilar för smådjur. Minsta lilla felträff på en liten jvl ekorre så är det förstört. När det räcker med Varmint rifle njuter jag.😁

Ja, jag höll på att ge upp flera gånger.

Ekorrarna var värst! Jag lyckades knappt hitta några först. Hittade ett bra ställe till slut men jag fick inga rena träffar så ekorrarna blev bara mos.

Men men, det är bara att mata på med pilar. Till slut så får man till en bullseye!

Medlem
Skrivet av Över45:

varför blir man tvingad att göra dem i en viss ordning? Man kan ju ibland göra saker man tycker är kul men tröttna och så får man se att man måste göra ngt liknande i utmaning. Då kanske man skiter i utmaningen. Som hade passat utmärkt vid ett annat tillfälle. Lite för styrt i öppen världsspel. 😐

Jag håller med. Varför måste man göra sånt i viss ordning? Nej, den spelmekaniken fattar jag inte. Sjukt bra spel annars men där har Rockstar missat tycker jag. Nåja, även solen har sina fläckar...

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Du som gjort typ allt i spelet, har du gjort hunting request-questen? Den som man plockar upp på en anslagstavla på tågstationer?

Nä den har jag helt missat, den borde väl finnas nu med även fast jag klarat ut spelet? Fast när jag läser era poster ovanför så låter den för dryg.

Nä nu får det vara bra med red dead tills och om det kommer en expansion. Börjar bli rätt less det nu efter att ha kört igenom det två gånger.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Ja precis, jag menar det dryga uppdraget där man ska skicka perfekta djur med posten för att bli uppstoppade! Hehe


signatur

Jump in.

Skriv svar