Alien: Blackout bekräftat till... mobil

Robot
Alien: Blackout bekräftat till... mobil

Amanda Ripley gör comeback men kanske inte på det vis många hoppades på.

#alien, #alien-blackout, #alien-isolation, #mobil


Medlem

Gud så ointressant det blev helt plötsligt

Medlem

Instant garbage. Skit samma om fansen blir besvikna så länge vi tjänar lite pengar, eller hur?
Jag hoppas att samtliga mobiltitlar blir sönderbojkottade så utvecklare om några år tänker till lite extra, ungefär som det blev med loot boxes (även om vissa utvecklare fortfarande envisas med dessa).

Medlem

För en sekund blev jag riktigt glad. En god nyhet i slutet på denna mörka skitdag, sen läste jag "mobil" >_<

Medlem

Funderar på det här med mobilspel och "desktop". Personligen har jag verkligen försökt hitta ett mobilspel jag kan gilla men det går verkligen inte, det är en helt annan upplevelse som jag helt enkelt inte är ute efter. Spel är något jag verkligen vill djupdyka likt en film eller bok. Har lite intresse för små dopaminpussel.

Det jag vill komma till är att jag tror man måste ta sig en rejäl funderare på vilka man gör spelet för. Blizzard's arroganta uttalande antydde ju att de trodde många Diablo-spelare helt enkelt kunde spela det på sin mobil, för det har vi ju alla, men jag tror det är lika felaktig ekvation som EA's "singleplayer is dead". Det är helt enkelt inte en så enkel ekvation. Jag tror att hoppa fram och tillbaka på plattformarna får med sig väldigt lite av spelarna och kan rent av skada ip:t. Crysis uppföljarna dödade sig själv rätt snyggt genom att aldrig veta vilka de gjorde spelet för.

Alien: Blackout kanske bara är en liten avstickare för att expandera, men om det är fortsättning på storyn från Isolation så har de ju helt enkelt förlorat minst en potentiell spelare redan.

Medlem

doN'T yoU GuYS HAve pHOnEs?

Medlem

LOL hahahaha. Blir spelbranschen bara mer och mer koko? xD

Medlem

Usch och tvi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag tänkte säga att mobil inte känns som rätt plattform för ett skräckspel men egentligen är det ju rätt passande. Folk som påstår att de skiter på sig av skräck sitter i alla fall på rätt ställe då.

Medlem

Spelidén låter bra och kan säkert bli kul.
MEN det här borde vara gratisappen som släpps ihop med ett AAA-storspel till PC och konsoller. Är väl bara kul om det kan göra bra mobilspel som är en sidohandling eller prequel till ett riktigt spel, men det de gör nu är bara... blä.

Ambassadör
Xbox

Nej tack.


signatur

Jump in.

Medlem

RIP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte intresserad själv, men uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag framförallt spelar på PC. Kul för de som gillar mobilspel, antar jag. Är ju en rejält stor marknad.

Gnällkuk

Känns som det blir lite som Warhammer 40K Spacewolf (fö riktigt kul mobilspel).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

"Skit samma om fansen blir besvikna så länge vi tjänar lite pengar, eller hur?"

Ja? Självklart? Menar du att ett företag inte ska vilja tjäna pengar? Alien: Isolation var en kommersiell flopp. Det finns nog fler som vill spela det här Alien-spelet på mobil idag än vad det finns folk som ens minns att Isolation släpptes för fem år sen.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Du menar RIPley?

Testpilot

Alien franchisen fortsätter gå mot sin allt mer raska död.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Alien franchisen fortsätter gå mot sin allt mer raska död.

Hade det inte varit så att Creative Assembly redan jobbat på Alien: Isolation i flera år, när Gearbox släppte sitt missfoster till spel, så hade Alien som IP för spel varit dött där och då. Tack och lov gjorde CA ett riktigt bra spel men jag vet inte om försäljningen motiverade en uppföljare? Antagligen inte men som gammalt fan fortsätter man hoppas. Ett mobilspel brukar vara sista dödsrycket för ett IP. RIP Dungeon Keeper.

Medlem

Appropå det tar jag gärna emot tips på trevliga mobilspel. Var länge sen jag hade nåt kul på mobilen. Måste varit mario run och Lara Croft Go senast.

Inaktiv
Trailern eller?
phi
Medlem

Fan vad ni gnäller. Har ni inga telefoner eller?

Medlem

Ännu ett spelbolag som kan dra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:

Fan vad ni gnäller. Har ni inga telefoner eller?

I ett alternativt universum så är allt tvärt om.

Har ni inga datorer eller konsoler eller?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det ett skämt? AJa, så gick det med den spelserien. Trist.

Medlem

Roligt med allt hat mot mobilspel. Hade det blivit utannonserat till switch hade ni säkert inte klagat. Även om vi alla vet exakt av vilken anledning den konsolen är populär.

Medlem

Coolt! Förhandregistrerade på playstore 😁

Medlem

Riperinos Ripley


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Undra vad det blir. Ett mörkt puzzelspel,som kostar typ 50:- och inte är Pay to win vore faktiskt intresserant.

Inte lika kul som ett nytt "riktigt" spwl,men ändå.

Medlem

50 spänn på ios (förhandsbokning) och inga ingame purchases (som det ser ut). helt ok tycker jag (om det är spelbart på en ädre mobil).
Hatar spel som kör med ingame valuta, för det ena, kan det bli dyrt om kör på det (1000+ kronor för att låsa upp grejor som inte håller väldigt länge....) för det andra så finns det ytterligare 3 eller mera valutor som vill ha ens uppmärksamhet; jobbigt.

Min favis: demo/level 1 gratis, sen engångsköp för att låsa upp resterande spel.

Så länge folk dock är beredd att pumpa in tusentals kronor för delar av virtuella gubbar eller valutor, så kommer detta tyvärr finnas kvar som huvudgrej

Ärligt talat, vad fan är det som händer med alla mina favorit IP?
Ett år av fruktansvärda nyheter, Diablo , C&C, Fallout multiplayer vem i helv...är ansvarig för det beslutet.
och nu Alien.

Och sen finns det dem som vill att nästa elder scrolls ska vara full multiplayer. Vad är det som händer..
Skit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

123
Skriv svar