Ny Anthem-trailer med fokus på grafik (från Nvidia)

jkw
Medlem
Skrivet av werme:

Jag spelade alphan och jag är långt ifrån imponerad..

Du vet att det var en alpha, ändå gnäller du?
https://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Alp...

Medlem

Det första Bioware-spelet sedan Neverwinter Nights som jag inte känner mig det minstra intresserad av, tyvärr. Jag saknar det "gamla" Bioware med allt vad det innebar. Men Mass Effect Andromeda brände mig verkligen.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag spelade alfan och blev faktiskt rätt pepp! Snyggt så in i bomben, skön känsla i vapen. Enda störiga var flygkontrollerna med mus men läste på deras Twitter att det ska vara förbättrat nu.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jo styrningen med mus och tangentbord har mer att önska.
Men med xbox one controller var det grymt bra.

Det där säger allt som är fel med Bioware idag. Okay om en ny aktör kommit med en titel som Anthem, men att höra att Bioware gör en Destinykopia, som mer fokuserar på action än Biowares signum som är storyn, och som dessutom känns bäst med en handkontroll i handen... How the mighty have fallen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av roftg:

Du gillar att överdriva a det grövsta förstår jag,,En alpha har väl oxå avtal om non disclosure normalt sett, och vore väldigt konstigt om inte anthem hade det på sina tidiga alphor.. jag hade tänkt mig för och funderat över vad jag ingått för avtal före jag skriver överdrivet negativt om ett AAA spel på ett stort spelforum...

Ja du får väl ta och rapportera detta fatala snedsteget som jag tog när jag lämnade denna detaljrika information.

Medlem
Skrivet av jkw:

Ja, har jag missat någon regel om att man inte får gnälla för att det är en alpha?

Attans då, bra att du var här och sa till mig!

Medlem
Skrivet av Jonator:

Det här med grafik kontra spelkänsla och upplevelsen som grafiken för med sig. För en som varit med sedan VooDoo 1-tiden och då "äkta" 3D uppfanns så var det förbannat ballt då, men hur mycket gör grafiken spelet per idag för de som inte vet annat? jag menar Minecraft eller GTA och liknande är det ju som har slagit störst trots allt....

Tycker ändå grafiken är... ganska viktig. Alltså gameplay är ju VIKTIGAST, men att vandra i norra Skyrim och nästan börja huttra? Grafiken har ju en hel del med det att göra. Inte bara tekninskt utan även designmässigt så klart. Med det sagt så sitter jag på ett 960 grafikkort och spelar Fallout 2. Så inte är det det viktigaste i min värld direkt, men som sagt. Det kan hjälpa till.

Inaktiv

37 personer här på FZ i skrivande stund som förbokat eller 8% av de som svarat på frågeställningen i artikeln. Helt otroligt för mig att det fortfarande finns folk som förhandsbokar spel idag trotts allt skit man hör om spel som inte levererar.

Men ja, säkrast man förbokar så inte spelet skulle ta slut för det kommer ju hända.

Medlem

@anon_119148: Det handlar inte om att spelen kanske tar slut, det handlar nog mer om att de vet de vill prova spelet och antagligen inte bryr sig om vad andra spelare eller kritiker ska säga om spelet,


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@grollo_92: Det handlar inte om att spelen kanske tar slut, det handlar nog mer om att de vet de vill prova spelet och antagligen inte bryr sig om vad andra spelare eller kritiker ska säga om spelet,

Att folk tror att man förhandsbokar för att man tror att spelet kan ta slut är ganska komiskt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jkw:

Enligt definitionerna i den artikeln skulle det man fick testa klassas som closed beta*, såvitt jag kunde utröna av att ha spelat var det iaf feature complete (fast med låst innehåll) hade stabil motor, färdig grafik (alla texturer och effekter fanns) m.m. något som en Alpha definitivt inte är/har

Så att kalla det för "alpha" var bara den vanliga marknadsföringsbullshiten för att skydda sig från negativ kritik med disclaimern att "det är ju beta Alpha jue!!!!!111" (ännu mer brasklapp för dom), och det funkar tydligen, för att folk går ju på skiten.

Om det hade varit en RIKTIG ALPHA så skulle det varit minst ett par års utveckling kvar. och personer som inte var devs/press skulle definitivt inte fått tillgång till det.

*Det var uttrycklingen ett stresstest av serverstrukturen i första hand.

-Men utan att gå in på detaljer och bryta NDA:n FÖR mycket så kan jag säga att jag håller med werme.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar