Alien: Blackout bekräftat till... mobil

Medlem

Om några spel som släppts på iPad/telefon hade haft vettigt stöd med handkontroller så hade det kanske inte varit så tokigt. Men att styra på en touch screen är helt uteslutet

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ärligt talat, vad fan är det som händer med alla mina favorit IP?
Ett år av fruktansvärda nyheter, Diablo , C&C, Fallout multiplayer vem i helv...är ansvarig för det beslutet.
och nu Alien.

Och sen finns det dem som vill att nästa elder scrolls ska vara full multiplayer. Vad är det som händer..
Skit.

Chilla
Spelmarknaden kommer ha fallit, igen, när Elder Scrolls 6 släpps ^^

Sen kommer inte Bethesda vilja inkräkta på Zenimax område och sales när det kommer till ESO.
Så multiplayer kommer troligen inte hända med det spelet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Idiot vågen verkar bara växa när det gäller speltillverkningen, vad fan tänker dom med??? Vi nämner inga namn, Blizzard...... hmmm hmm

Medlem
Skrivet av Theo B:

doN'T yoU GuYS HAve pHOnEs?

Nope!

Medlem

Nej satan så jäkla besviken jag blev nu. Trodde fan en riktig uppföljare var på g till konsol och PC. Denna dag dog snabbt. I wish cancer to all mobil games. Perkele..

Skrivet av Troll1:

Appropå det tar jag gärna emot tips på trevliga mobilspel. Var länge sen jag hade nåt kul på mobilen. Måste varit mario run och Lara Croft Go senast.

Sluta Trolla Troll1. På denna sida är endast riktig gaming tillåtet. Konsol och PC. /MVH C


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Men FUCK!
Glad i hågen slängde jag upp trailern på min facebook, men nu tar jag bort den illa kvickt.
Vem fan spelar på mobil nuförtiden? (nej.. Retorisk fråga, jag vill inte veta hur många som lever kvar med "Snake" på 90-talet)

Medlem

Det är bara att gilla läget. Fler och fler spelutvecklare kommer att gå in i mobilmarknaden då just denna marknad är i stort sett helt tom på "PC-likvärdiga" spel, mobiler blir bara kraftigare samt en äckligt stor antal användare runt om INTE är dedikerade PC-gamers (eller konsol för den delen).

Medlem
Inaktiv

"Vem fan spelar på mobil nuförtiden?"
En större målgrupp än FZ's PC-fanboy crowd.

Medlem

Jahapp, bara glömma denna skit då.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Idiot vågen verkar bara växa när det gäller speltillverkningen, vad fan tänker dom med??? Vi nämner inga namn, Blizzard...... hmmm hmm

Spelkulturen är inte längre vad den en gång var. Nu är det en megaindustri och de flesta som spelar är inga hardcore gamers direkt utan pengakon göds av casual gamers och de köper spel till lite allt möjligt och är goda kunder. Man får bara gilla läget känns det som även om jag också tycker det så klart är rätt trist utveckling att det blir allt mer mobiler som ska bli gamingstationer nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Om man tycker detta är dödsstöten för alien kan man inte ha sett senaste alienrullen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Testpilot

Vilken bummer alltså! Urk!

Inaktiv

Har ni inte telefoner?

Medlem

Vad är det som händer i spelindustrin just nu egentligen?


signatur

Nämen!

Medlem
Vad händer med kunderna?
Skrivet av Struggle:

https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fdiablo.blizz...

Vad är det som händer i spelindustrin just nu egentligen?

80 millioner PS4 har sålts... men mängden smartphones är större. Och vi hardcore spelare betalar samma pris för spelen nu som när Super Nintendo var nytt... såvida vi inte vänter på Steam-rea eller dylikt, så jag förstår om bolagen letar inkomster. Det är på sätt och vis deras jobb... idunno. Jag gillar det inte heller, men jag förstår dem. Det verkar ju vara i lootboxes och "gratis" mobil spel med pay-to-win som pengarna ligger.

Skulle jävligt gärna betala typ 40 spänn för ett bra mobilspel .Har gjort det nån gång, men ... nope. Nu är allt gratis men pay-to-win.

Frilansare

Hoppas fortfarande på att det är ett companion game till en fullskalig titel. Ska träffa Creative Assembly snart, lovar att fråga.

Frilansare
Skrivet av Struggle:

https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fdiablo.blizz...

Vad är det som händer i spelindustrin just nu egentligen?

Haha! Men jag tycker industrin blomstrar. Det GÖR ont när knoppar brister, och gamla kärlekar måste tyna bort. Det kommer nytt, bättre!
(det här är den nya, positiva Jocke som kommer slå hårt 2019...)

Medlem

@Joakim Bennet: Jag håller med fullständigt och visst är det synd att klaga ( vilket jag egentligen inte gör ) för vi har just precis lagt ett fantastiskt spelår bakom oss ( Bl.a God of War, Spider Man, RDR2, Celeste, Obra Din, Cross Code ) och 2019 ser ju ut att kunna leverera ytterligare ett par spännande titlar! ( Death Stranding, Last of Us II )

Men det verkar som ett par veteraner fullständigt tappat bollen och gått Konami, så man börjar ju undra om det var något i julgröten innan förra året!

Ser fram emot om du kan få något svar eller en "hint" när du träffar Creative Assembly! Ser också framåt med stor spänning på hur Super-Positiva Jocke kommer ta FZ med storm! Jag håller alla tummar och fötter för mer positivitet 2019! God fortsättning!


signatur

Nämen!

Medlem

men för helvete detta är ju löjligt.. ingen vill spela såna spel på mobiler suck....

Medlem

Bra start på 2019.......


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Oj, vilken diss till fansen. Tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av phi:

Fan vad ni gnäller. Har ni inga telefoner eller?

Jag har ett rövhål också, men inte fasen låter jag någon ta mig i pruppen för det.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Så, fixade det till dig


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Roligt med allt hat mot mobilspel. Hade det blivit utannonserat till switch hade ni säkert inte klagat. Även om vi alla vet exakt av vilken anledning den konsolen är populär.

För att Switchen höjde mobilt spelande till nivån uthärdligt?

Spelande på mobilen skulle säkert kunna bli uthärdligt också. Om det fanns standardiserade handkontroller och smidig funktion för att spela på TV/riktig skärm. Och alla utvecklare skapade gränssnitt som fungerar just mot TV och gamepads.

Men spelande på mobilen som det ser ut idag? Det lämpar sig inte för annat än tidsfördriv. För någon spelkänsla är omöjlig att få när man dör oftare pga. handikappade kontroller än pga. att man gör fel. Blehk


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Allt ni önskar finns ju. Inte för ni egentligen bryr er. Att överhuvudtaget referera till OS som iOS och Android som "mobilen" idag visar ju också väldigt mycket på det.

Medlem
Skrivet av Nomman:

För att Switchen höjde mobilt spelande till nivån uthärdligt?

Spelande på mobilen skulle säkert kunna bli uthärdligt också. Om det fanns standardiserade handkontroller och smidig funktion för att spela på TV/riktig skärm. Och alla utvecklare skapade gränssnitt som fungerar just mot TV och gamepads.

Men spelande på mobilen som det ser ut idag? Det lämpar sig inte för annat än tidsfördriv. För någon spelkänsla är omöjlig att få när man dör oftare pga. handikappade kontroller än pga. att man gör fel. Blehk

Hela ditt inlägg passar lika bra när man jämför pc och konsol. Kontroller är inget att ha jämfört med mus och tangentbord så jag antar att utvecklare ska sluta utveckla spel på konsol?

Medlem
Skrivet av phi:

Fan vad ni gnäller. Har ni inga telefoner eller?

Vilket jäkla anti-klimax!

Klart fansen av Isolation, Avp och de mesta inom Alien inte ville ha ett mobilspel eller mmo. Folk säger att mobilmarknaden är störst och har otroligt potential, ja visst, so ? Som konsoll och pc-spelare har jag noll lust att byta en trippel A upplevelse med fantastiskt ljud, grafik och inlevelse för något som en mobil erbjuder.

Med andra ord byter de fans. Inte fan vill någon som gillar Diablo på pc eller Alien på pc köra ett budget-spel på mobil som alternativ, skillnad på komplement a la fallout shelter. Reaktionen mot blizzard är precis så man känner, seriöst!

Inaktiv

Tror du missuppfattat något om du på riktigt tror att "Alien fans" någonsin varit en synonym till "Konsol och pc-spelare". Sen ligger det inte på någon annans ansvar att se till vissas egna fantasier, det är inte deras fel... eller ens deras plikt, ingen är skyldig er något överhuvudtaget... om man bara själv förväntat sig eller hoppats på någonting annat.

123
Skriv svar