Nintendo Wii U spel som jag önskar mig

Inaktiv
Nintendo Wii U spel som jag önskar mig

Jag har en Wii U som jag fick på release dagen men jag har inte sådär jättemånga spel till den.
Det enda spelet till den som vi har sålt är Mario Party 10, men det var ändå inte så roligt.
Det finns inte så många spel som jag är så där jätteintresserad av att skaffa mig till den men det finns ju något spel som jag skulle kunna tänka mig.

Konsolen:

Jag softmoddade vWii delen på vår Wii U för några år sedan men tyvärr så blev det något fel så att ibland startar vWii inte upp när man går in där och skulle jag komma in så sparar den inte. Jag kan spela ett spel men när jag går in nästa gång så är sparningen borta och man får spela från den förra sparningen.
Detta gäller konstigt nog inte om man köper Wii spel genom e-shop och spelar de genom vWii.

Det tråkigaste är att jag inte kommer åt mina Virtual Console spel som jag har där men de flesta spelen har jag köpt igen via e-shop på Wii U så det gör inte så mycket.
De Virtual Console spel som jag saknar mest är Final Fantasy IV till SNES och Super Smash Bros till Nintendo 64 men de har jag så att jag kan spela på min vita Wii istället.
Så jag kommer inte softmodda mina konsoler något mer i framtiden.

Sen för några månader sedan så blev det att Gamepaden nästan inte fungerar längre, den tappar ofta kontakt med konsolen.
Så jag skulle gärna vilja ha en ny Wii U men det är inte prio ett just nu.

Tillbehör:

Som jag skrev på Wii så skulle jag vilja ha så att man kan ladda sina Wii remotes istället för att behöva byta batterier. Det blir ganska mycket batterier att byta i perioder annars.
Sen vill jag ha en sådan där Gamecube handkontroll adapter som kom i samband med Super Smash Bros for Wii U.
Jag tror att den adaptern bara fungerar till Super Smash Bros på Wii U men den fungerar även till Switch och jag vill ju gärna kunna spela med mina Gamecube handkontroller om jag väl får chansen.

Spelen

Jag har spel som Super Mario 3D World, Super Mario Maker, New Super Mario Bros U, Nintendo Land och The Legend of Zelda: The Wind Waker HD men skulle vi få en Wii U där Gamepaden fungerar som den ska igen så finns det ju några spel som jag skulle vilja ha.
Donkey Kong Country Tropical Freeze vill jag helst ha på Switch istället, lika är det med Captain Toad. Men det finns ju andra spel med.
The Legend of Zelda: Twilight Princess har jag ju redan på både min Gamecube och Wii men det skulle vara skönt att kunna spela det bärbart istället. I många fall blir det lättare att få tid till spel nu för tiden när jag spelar det bärbart. Men skulle det komma till Switch istället så skulle jag välja det där istället för att köpa HD versionen till Wii U.

* Pikmin 3
* Splatoon
* Super Smash Bros for Wii U
* The Legend of Zelda: Twilight Princess HD
* Wii Fit U
* Xenoblade Chronicles X

Det här var verkligen den kortaste listan med spel som jag vill ha till en konsol än så länge.

Nästa gäng med spel som jag vill ha kommer att vara bärbara Nintendo konsoler.
Där kommer jag att presentera spel till Gameboy
Gameboy Advance
Nintendo DS och
Nintendo 3DS

Men först kommer jag ta med en annan typ av lista på spel som skulle vara väldigt kul att ha men som kanske inte är det billigaste att få tag på alla gånger.
Game & Watch och Virtual Boy

Skägg.
10 Chambers

Wii U var verkligen en mellankonsol för Nintendo och det enda jag egentligen gillade var New Super Mario Bros U och ZombiU.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wii U var verkligen en mellankonsol för Nintendo och det enda jag egentligen gillade var New Super Mario Bros U och ZombiU.

De är dessutom spel som fått (och ska få) releaser på andra konsoler. Finns inte jättemånga anledningar till att använda ett Wii U längre. Jag har mitt uppställt, men det är mest för att spela Yoshi's Woolly World med Sambon.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

jbx
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wii U var verkligen en mellankonsol för Nintendo och det enda jag egentligen gillade var New Super Mario Bros U och ZombiU.

Håller med! På fredag släpps New Super Mario Bros U Deluxe till Switch, roligt!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers

@jbx: Oj, det hade jag missat. Givet köp!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wii U var verkligen en mellankonsol för Nintendo och det enda jag egentligen gillade var New Super Mario Bros U och ZombiU.

Kan ju inte glömma Super Mario 3D World, Super Mario Maker och Pikmin 3.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Kan ju inte glömma Super Mario 3D World, Super Mario Maker och Pikmin 3.

Ja, både Super Mario 3D World och Super Mario Maker är ett par riktigt trevliga spel.
Min dotter tyckte väldigt mycket om att spela Super Mario Maker. Hon satte upp saker på banan och jag hjälpte till att göra så att det gick att spela igenom banan.
Det var kul att se att hon blev duktigare och duktigare på det med. Men så är det väl, ju mer man spelar ett spel eller gör något ju mer erfarenhet får man av det.

Men annars har det nog för min del blivit mest Virtual Console spel som jag har spelat på Wii U.

Inaktiv

Jag tror att jag har hittat ett billigare alternativ än att behöva köpa en ny Wii U.

Det sitter en WiFi sensor i Gamepaden har jag lärt mig, köper man en ny sådan sensor så kan man byta ut den. Den sitter inte fast lödad i Gamepaden utan den sitter kopplad i två stycken antenn kablar så det är ett lätt byte och som jag har läst så verkar det som att det oftast löser problemen med att Gamepaden inte kan känna av konsolen.

1
Skriv svar