Onsdags-streamen bjuder på historiskt strategimys

Robot
Onsdags-streamen bjuder på historiskt strategimys

12:30 – Vi ger oss på slaget vid Gettysburg i fina Ultimate General.

#ultimate-general-gettysburg


Skägg.
10 Chambers

Jag läser Ultimate Spider-Man just nu, samma koncept med parallella dimensioner?


signatur
Frilansare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser Ultimate Spider-Man just nu, samma koncept med parallella dimensioner?

Typ! Fast för mansbarn då. Inte tuffa skrivbordsgeneraler som jag!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser Ultimate Spider-Man just nu, samma koncept med parallella dimensioner?

Fin-fin tidning! Hur långt har du kommit?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul att detta spelas! Minns att jag tipsade om det förut. Synd att man är på jobbet bara. Får kika sen, sjukt mysigt spel. Skulle dock rekommendera uppföljaren med undertiteln "civil war" mer dock då det inkluderar en lite mer dynamisk kampanj med i princip alla stora slag i kriget etc. Mys.

Medlem

Påminner mig om Sid Meier's Gettysburg! som jag spelade för många, många år sedan på Amiga 500. Vill minnas att det var ett underhållande spel men att det hade en del brister. Fast förr var det ju mer konkurrens, idag skulle jag nog inte se på spelet på samma sätt då dagens spel sällan kan mäta sig med äldre spel. Detta ser intressant ut och om det är lika bra som Sid Meir´s spel kan det nog bli ett köp om jag känner ett starkt sug för att spela spel som baseras på det amerikanska inbördeskriget=).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fin-fin tidning! Hur långt har du kommit?

Läst händelserna inför Miles Morales-introduktionen, och kommit 3-4 album in med honom. Kan konstatera att han inte deltog i slaget vid Gettysburg.


signatur
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta ser intressant ut och om det är lika bra som Sid Meir´s spel kan det nog bli ett köp om jag känner ett starkt sug för att spela spel som baseras på det amerikanska inbördeskriget=).

Rekommenderar som sagt uppföljaren Ultimate General: Civil War om du ska köpa, den bjuder på många många fler slag och smådynamisk kampanj där man pysslar och bygger upp sin armé etc. och det innehåller slaget om gettysburg i både kampanjläge och historiskt läge.
Sjukt jäkla svårt dock men mysigt. Riktigt trevligt att bygga upp sin armé och levla generaler etc. genom kriget.
(Edit: Hörde nu att Jocke ju nämner Civil War i slutet av streamen, bra! kanske lite för stort för stream men..)

Medlem

Skitskoj att Ultimate General spelas. Spelat igenom Civil War innan det släpptes skarpt. Kanske ska ta en omgång till nu sedan det släpptes officiellt.

Förövrigt är det väldigt roligt att lite mer vuxna strategispel spelas, främst av dig verkar det som och du verkar ha god smak herr @Joakim Bennet. Är du liksom jag rätt peppad inför Eugen Systems Steel Division 2 som bör komma nu 2019 (som ni skrivit alldeles för lite om förövrigt!)


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Skitskoj att Ultimate General spelas. Spelat igenom Civil War innan det släpptes skarpt. Kanske ska ta en omgång till nu sedan det släpptes officiellt.

Beroende på hur länge sen du spelade igenom det kan det finnas en hel del nya slag i kampanjen, lades ju till en jäkla massa nya fram till release.

1
Skriv svar