Fortnite-effekten – Epics grundare nu rikare än Gabe Newell

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Gillar Fortnite BR men samtidigt så innebär alla framgångar med Fortnite att Epic inte längre har något intresse för Unreal Tournament men jag fortsätter hoppas på att de en dag gör klart spelet då det har stor potential (redan i det tidiga stadie det är nu finner jag det mer intressant än Quake Champions).

Är inte nya UT bara en sämre version av ett snart 20 år gammalt spel? Ser inte riktigt potentialen.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Är inte nya UT bara en sämre version av ett snart 20 år gammalt spel? Ser inte riktigt potentialen.

Dom hann bara till Pre-Alpha stadiet innan det lades på hyllan så jag vet inte om det går att göra en riktig bedömning av hur bra det blev.
Man skulle kunna säga samma sak om många andra spel typ Fifa, NHL, Call of Duty eller Battlefield, fast den stora skillnaden är att man inte ger ut ett nytt UT varje år, om man nu vill hävda att det bara är en kopia av ett gammalt spel.
Potentialen finns i att UT går att spela tävlingsinriktat likt Quake, det finns inga gränser på hur bra man kan bli i dom spelen, till skillnad mot andra FPS skjutare, där man är väldigt begränsad i vilka rörelser man kan göra, och ens aim går inte spot on där man siktar, utan man måste lita på slumpen.

Inaktiv
Skrivet av johanlule:

Dom hann bara till Pre-Alpha stadiet innan det lades på hyllan så jag vet inte om det går att göra en riktig bedömning av hur bra det blev.
Man skulle kunna säga samma sak om många andra spel typ Fifa, NHL, Call of Duty eller Battlefield, fast den stora skillnaden är att man inte ger ut ett nytt UT varje år, om man nu vill hävda att det bara är en kopia av ett gammalt spel.
Potentialen finns i att UT går att spela tävlingsinriktat likt Quake, det finns inga gränser på hur bra man kan bli i dom spelen, till skillnad mot andra FPS skjutare, där man är väldigt begränsad i vilka rörelser man kan göra, och ens aim går inte spot on där man siktar, utan man måste lita på slumpen.

Fast Fifa och NHL utvecklas väl och blir i alla fall inte sämre hoppas jag. Battlefield har ju bara blivit sämre rent spelmässigt och det visas väl också i försäljningssiffrorna där Battlefield 3 fortfarande sålt bäst och nya BF5 blev en flopp.

Jag tycker det skulle kunna finns potential i en arenashooter om den görs på rätt sätt.
Problemet enligt mig är att dessa nya UT och Quake bara är bleka och sämre kopior av spel som är 20 år gamla.

Ett nytt spel bör enligt mig vara bättre än föregångarna, eller iaf ha den ambitionen.

12
Skriv svar