Bungie och Activision går skilda vägar

Medlem

Detta var nog Bungies hela plan från första början: sluta ett avtal med djävulen för att generera finansiell trygghet (att släppa ett nytt IP av denna ambition är en stor risk) och använda sig av pr-maskineriet Activision för att promota och etablera deras nya IP på marknaden (på gott och ont). Sagt och gjort har Bungie med Activisions stöd skapat en modulär plattform för deras numera franchise och ekonomisk trygghet i framtiden. Den osäkerhet som en gång fanns (läs: etablering, infrastruktur m.m) är nu borta och Bungie kan skratta hela vägen till banken.

Frågan är nu om det är för sent att vända skutan? Mycket (skit) har hänt under senaste åren och Bungie har mycket att leva upp till om de ska återvinna folkets förtroende för utvecklaren liksom varumärket Destiny.

Medlem

Låter som en klok ide... Varför vara med sjunkande skepp.. Sanerligen har activtion blizzard krockat med en isberg så som titanic och fall som titianic också! Den båten var girig så är Acitivtion blizzard också!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det kan innebära bra saker men också rena motsatsen. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att de vågar säga nej till Activision dock!

Inaktiv

Marathon 3 tack!

12
Skriv svar