Ute nu! Demoversionen av Resident Evil 2

Medlem

Fint optimerat och väldigt snyggt. Jag är imponerad men för feg för skräck så blir inget köp förrän det är på massiv rea.

Medlem
Skrivet av heady89:

Fantastisk demo!
Gillar tyngden i karaktären, mörkret, tåliga zombier och hur de påverkas av skotten.

Ett stort jävla lyft jämfört med de andra 'behind the shoulder'-versionerna i serien. Även om man hade önskat en remake i stil med 1:an så verkar detta bli ett fantastiskt RE spel! Ända klagomålet är väl att dialogen ibland känns 'cheesey', men det har den ju alltid gjort mer eller mindre i alla RE-spel.

Håller inte riktigt med om att dialogen är cheesey. Tycker istället den har en filmisk känsla. Mycket bättre jämfört med andra RE spel. Dock var ju res 7 en helt annan nivå i dialogväg. Det spelet är ett mästerverk

Medlem

30 min räckte gott och väl. Jag skyndade mig inte ens, upptäckte allt och klarade ut demot på 15 minuter. Det enda jag störde mig på var animationen för att ladda shotgun och ljuden var lite mjäkiga när man sköt. Sen också att man behövde skjuta zombiesarna fem gånger i huvudet innan de dog, dock kan jag förstå varför med tanke på att man inte möter så många zombies. Men annars är jag pepp.

Medlem

Det kommer ju till Steam så det är 2 timmar man kan lira sen refunda om man inte gillar det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Får en gratis produkt att pröva, gnäller på att man inte får använda den hur mycket man vill....

Läser folks åsikter, kan inte acceptera att för dem är det ett reellt problem och måste racka ner på dem för det...

Tråddemonen
Testpilot

Kom till en jumpscare som faktiskt fick mig att skrika till, har inte blivit så rädd på flera år! Verkar väldigt lovande och remaken behåller samma rädsla som jag faktiskt minns att jag upplevde i mina yngre dagar.

Medlem
Tja....har de behållit original dialogen så....
Skrivet av androsynth:

"Skäms i max 30 minuter"

(lätt att läsa fel när man sitter på skakig pendel)

Kanske det rymmer ett korn av sanning. Eller hade tvåan bättre dialog än ettan? Minns faktiskt inte

Medlem

30min gick fort!!! Men blir inget köp för att min dator klarade inte av det

Blir ett köp när jag köper en ny gpu.

Medlem

Jag han spela tills framkallningsrummet där under trappan. Är det där demot slutar eller hur långt han jag?

Medlem
Skrivet av bellyman:

Förlåt.

Dator*

Jag brukar aldrig säga till någon (varesig i skrift eller tal)...men usch vad jag blir irriterade på när folk säger data istället för dator


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grymt demo längtar till den 25!!

Medlem
Skrivet av jehuty:

30min gick fort!!! Men blir inget köp för att min dator klarade inte av det

Blir ett köp när jag köper en ny gpu.

Vad har du grafikkort? Jag har ett gforce 770. Kommer jag kunna spela det?

Medlem

Förstår inte allt jävla gnäll om att demon är tidsbegränsad. Seriöst vad är problemet? Demos är väl inte ens en grej längre så kan verkligen inte begripa hur folk kan klaga på det. Så skevt att läsa dessa typer av klagomål. "Jag ska inte köpa spelet så omständligt wäää capcom gjorde demon tidsbegränsad", Shit väx upp.

Medlem

Testade demot för att se hur det flöt på pc'n. Känns bra optimerat, låg på 120 fps konstant, i övrigt finns det bara en sak jag kan klaga på och det är vapen ljuden kanske ändras dock, tyckte mig höra bättre ljud i trailern.

Medlem

Jag tyckte om det, stämningen, mörkret och atmosfären kändes bra. Zombies var bra detaljerade och man såg verkligen hur varje skott gjorde avtryck. Längtar tills det kommer ut!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad har du grafikkort? Jag har ett gforce 770. Kommer jag kunna spela det?

Kör med gtx 970, 16gb minnen (DDR3) och en i7 cpu (minns inte modellen).

Sänkte i princip allt till low eller off och låg på 30-40 ibland under 30fps. Jag har dock en ultra wide-screen skärm så jag körde i 2K upplösning.

När jag ligger på 80-90fps på rainbow six siege så känns 30-40 som sirap så klarar inte av det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jehuty:

Kör med gtx 970, 16gb minnen (DDR3) och en i7 cpu (minns inte modellen).

Sänkte i princip allt till low eller off och låg på 30-40 ibland under 30fps. Jag har dock en ultra wide-screen skärm så jag körde i 2K upplösning.

När jag ligger på 80-90fps på rainbow six siege så känns 30-40 som sirap så klarar inte av det.

Oj, om det är många som upplever samma sak med liknande specs så måste ju spelet vara rätt kasst optimerat. Synd.

Medlem

grymt gärna sätt man har kunnat tagit sig tid och titta omkring. och dom skulle låst progress ala demo style back in the day. Men all in All jag vart lite mer hype över det och kommer definitivt att köpa så fort det inte kostar fullpris.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Testade demot för att se hur det flöt på pc'n. Känns bra optimerat, låg på 120 fps konstant, i övrigt finns det bara en sak jag kan klaga på och det är vapen ljuden kanske ändras dock, tyckte mig höra bättre ljud i trailern.

Värt att tillägga specs antar jag, gtx 1070, i-7 4820k, 16 gb ram.

Känns som att spelet går betydligt mycket sämre på korten som har lågt grafikminne.

Medlem

Spelade dom 30 minuterna nyligen, känns inte dugg läskigt bortsett att man hoppa till när zombie kommer överraskande. De kan va något spel för mig att spela utan att va helt rädd, har annars svårt o spela skräckspel men detta känns inte alls så läskigt. Fast de va ju bara början man tog del av, man vet ju aldrig va som kommer ända längre in i storyn.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Spelade 10 minuter, sedan var jag övertygad om att detta kommer att bli riktigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag spelade demot på pc och det var tyvärr dåligt. Kändes väldigt gammalt och grafiken var dålig den med. Det blir 100% inget köp. Det kanske beror på att jag spelar Hitman 2 på pc just nu och tar man en paus för att spela resident evil 2 demo så blir det skrämmande hur ful grafiken är.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Läste om detta igår och jag är verkligen inte ett fan av tidsbegränsade demos även när man får möjligheten att spela om spelet efter att tiden löpt ut så detta är verkligen inte något jag gillar. Korkat beslut tycker jag men det är ju Capcom, så knappast förvånad.

Eller kanske ett väldigt bra beslut?
Hade det inte varit för dagens genomkörning av demot så hade jag definitivt inte köpt det då jag ogillar 3e-personsvyn, men nu är det ett givet köp!
Gillade det skarpt!

(Vågar man hoppas på first person unlock efter en genomkörning? Skulle ju passa re-modellen ganska bra, och speciellt med re7 i bagaget)

Edit: Kört xbox versionen btw. Tror det här är ett spel som passar bäst på konsol/handkontroll, precis som originalet.

Medlem

Asså att ni bara vågar spela såna här spel... Ni är mina idoler. Jag fick ringa hem stora brorsan för att spela igenom första Halo... Nog läskigt

Releasehästryttare

@Patrik1975: Kan intyga att på pc funkar kb+m utmärkt!

C2
Medlem
Skrivet av IceMan:

RE2?? kom inte det ut på 90talet?

Jo, nog kom det ut då allt. 1998 för att vara exakt. Good times. Då smög man ner på storebrors rum och spelade BioHazard 2 med japansk fodral på en ps1a med game converter när han fortfarande var i skolan.. helt sjukt att 20 år har gått, och att man nu får uppleva det här jäkla mästerverket en gång till... i helt ny skrud.. råkade köra en fuling och kände mig inte nöjd med 30 min på ps4an så körde igenom demot i godan ro ett par gånger på pc istället. Och jag måste säga att det var den bäste spelupplevelsen på väldigt, väldigt länge. Nog för att det var ett demo (som jag aldrig uppskattat överhuvudtaget).. Men bara av att laddskärmen var klar och man stod där, än en gång, och blickade ut över entrehallen till raccoon citys polisstation, så kändes det som man bara var en grabb, livrädd, smygspelandes i brorsans kryp-in i källaren igen..

C2
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag spelade demot på pc och det var tyvärr dåligt. Kändes väldigt gammalt och grafiken var dålig den med. Det blir 100% inget köp. Det kanske beror på att jag spelar Hitman 2 på pc just nu och tar man en paus för att spela resident evil 2 demo så blir det skrämmande hur ful grafiken är.

Skäms!

Medlem
Skrivet av C2:

Vad ska jag skämmas över? Grafiken var ruskigt dålig och spelet kändes väldigt utdaterat.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Ja. Dator går också bra. PC likaså.

Till och med burk och maskin är godtagbart. Men inte data.

NuZ
Testpilot
Skrivet av landahl:

Vad ska jag skämmas över? Grafiken var ruskigt dålig och spelet kändes väldigt utdaterat.

Öhh va? Var ju riktigt snyggt spel! Sen vad spelar det för roll? Ett bra spel är väl ett bra spel? Inte en bra tavla eller foto? Tyckte du order 1886 eller vad det hette var ett bra spel bara för det var otroligt snyggt?

Jag tycker Dead Cell och Sea of Thieves är de snyggaste spelen jag sett på många vis. Smaken är som baken. Kolla bara hur estetiskt rent och bildskönt SoT är!!! Fortnite i 4K och det ”kanske” kommande pixel cyberpunkspelet The Last Night är otroligt vackra spel på sina sett! <3 https://youtu.be/QKL6nhdeY9w


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skriv svar