Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Definiera såg klart; En avslutad serie som inte produceras mer eller serie där man har sett allt som finns till dagens datum?

Tycker båda definitionerna fungerar bra för en sådan här "tipstråd".

Medlem

Nu är Ozark tillbaka med andra säsongen, så jag vet vad jag kommer att binge-titta på i helgen.

Medlem

Två avsnitt in i Altered Carbon och hittills känns den...klyschig. Karaktärerna är så stereotypiska att det gör ont. Kanske var tanken, jag vet inte hur boken framställer dem, men det hade vart roligare med något lite mer oförutsägbart.

Men handlingen är intressant och visuellt är den grymt imponerande! Jag älskar sci-fi och cyberpunk och det är svårt att hitta sånt med så hög kvalite som AC håller såhär långt!

Ser fram emot resten!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

13 Reasons Why
Vart: Netflix

En ganska så tung serie om man är lättpåverkad och bör inte ses om man har någon psykisk ohälsa.

Clay får ett paket med 13 kassettband, som hans klasskamrat Hannah har spelat in. Hon har begått självmord. Och dessa kassettband berättar anledningarna.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Nu har även jag sett klart Paradise PD på Netflix.

Jag håller med @Devan i att den kan vara lite väl grafisk och "vulgär" i vissa stunder, men det fanns ändå något med den som jag gillade. Inte lika bra som Brickleberry, men ändå ett OK tidsfördriv.

Betyg: 6/10

Releasehästryttare

Såg färdigt The dragon prince nu, kollade på serien för att den har skyhöga betyg på imbd.

Tyvärr så håller jag inte med utan ger den enbart 6/10, i överlag så är röstskådespelarna ok, men vissa känns väldigt off, animationerna är väldigt budget. Läste nånstans att det är bara 6fps vilket är synd då jag tycker storyn är ok, sen lämnar S1 en stor cliffhanger till S2 och det drar ner betyget för mig med.

Medlem

Bojack Horseman
Min absoluta favoritserie.

Season 5 trailer (släpptes för en vecka sen på Netflix)

Medlem

@Fulci: Är på avsnitt 10 av säsong 5 nu, och tycker detta är en mycket bra säsong så långt.

Medlem

Jag har nu sett klart hela säsong av BoJack Horseman och tycker den var bra. Det är egentligen ett ganska mörkt drama, uppblandat med humoristiska inslag.

Upptäckte till min glädje att en av mina favorit serier, Archer har en relativt ny säsong 9, "Danger Island", som jag nu börjat titta på. Sett tre avsnitt och tycker den är mycket bra så långt. Skönt med lite lättsammare handling och humor efter den tunga säsongen med BoJack.

Medlem

Karppi (Netflix)

Finsk kriminalserie som jag förvånade mig själv med att gilla riktigt mycket.

De enda orsakerna till att den missar full pott är att den i vissa avseenden, framför allt i karaktärernas utveckling gentemot varandra, är smått förutsägbar. Samt att slutet är lite svagare än resten av serien.

Fyra polisbrickor av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Första säsongen av Castlevania. Vet ej om det räknas som anime, om det är fallet så är det den första som jag tyckte var bra.

Releasehästryttare

@MaLiBu: Såg precis färdigt S2, gillade den betydligt mycket mer än S1.

Medlem

@Devan: kul att höra, ser fram emot att se fortsättningen

Medlem

The seven deadly sins har nyligen släppts en tredje säsong av. Har precis sett färdigt.

Låt er inte skrämmas bort av seriens flamsighet och fåniga humor. Det finns djup i serien begravd under (de stundtals ganska omogna) fånerierna.

Ger den betyget sex dödssynder av sju.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Bumpar tråden med ännu en anime serie.

Sword Art Online

En serie som i början känns som om den enbart riktar sig till en målgrupp i de yngre tonåren, men som växer med tiden. (Så att säga.)
Det jag definitivt kan säga är att det är en serie vars primära målgrupp är gamers.

Det finns i skrivande stund (på netflix, vill säga) två säsonger och en långfilm.

Vad ni än gör, Se inte filmen innan ni ser bägge säsongerna av serien Den utspelar sig efter säsong två av serien, och innehåller massiva spoilers för sagda serie.

Betyg:Tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Är inte många serier som fastnar direkt för en, men såg klart precis de tre säsonger av 'Wynonna Earp' som finns ute nu, varav säsong 1 & 2 kan man finna på Netflix. Fjärde säsongen kommer ut nästa år.

Medlem

Tog tummen ur och såg äntligen den tyska Netflix-serien: Dark (2017-)

Kunde inte sluta titta så det blev att sträckkolla alla 10 avsnitt.

Kan rekommendera den starkt, tyskarna har levererat en mycket bra serie. Fenomenalt skådespeleri & atmosfärisk som attan, grymt ljud och introt är 10 av 10. Kan väl tycka att karaktärerna gör väl en del konstiga beslut/saker ibland(inget ovanligt i filmer/serier direkt) men inte så att man stör sig på det och jag hade väl hoppats på något mer/större/djupare i slutet samt lite mer svar, men överlag inte så mycket att klaga på, jag hoppas att säsong 2 kommer hålla samma höga kvalité vilket sägs släppas i juni 2019.

Skulle jag ge Dark ett betyg lutar det nog åt 9/10 så som jag känner nu.

Teaser trailer


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Escape at Dannemora. Ger den en stark 8.5/10.

Medlem

Titans (Netflix)

Detta är den första DC serie någonsin där jag, ens i grova drag, har misslyckats med att förutspå hur säsongen skulle sluta.
Detta kan iofs bero på att säsongen är kortare än vanligt, det skulle kunna vara så att det slut jag förväntade mig inträffar först i slutet av säsong två.

Jag misslyckades alltså med att gissa slutet på säsongen trots att hur lätt de lyckades ta sig ut från det där mentalsjukhuset/forskningsanläggningen borde ha varit en hint. För att inte tala om hur skumt mamman betedde sig efteråt.

Hursomhelst, enbart för att den lyckades (för mig) med att vara oförutsägbar där det verkligen räknades, så får den, trots att den har en tendens att dra ut sidospåren i storyn till cringe nivå, fyra rödhakar av fem.

(Ja, jag gillar den mörka framtoningen i serien.)

Edit: Insåg precis att det ju är möjligt att hela säsongen inte är släppt på Netflix ännu. Om så är fallet reserverar jag rätten att ändra mitt betyg senare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Det som göms i snö med bl.a Robert Gustafsson.

Klart sevärd.

Medlem

"You". FANTASTISK serie rakt igenom, länge har det varit sedan jag kände för att faktiskt sträckkolla en serie, det gjorde jag med denna spännande serien. Rekommenderas till tusen!

Medlem

Babylon 5

En 90 tals science fiction serie som fortfarande är en av mina absoluta favoritserier alla kategorier.
Har spenderat de senaste veckorna med att plöja igenom alla fem säsongerna ännu en gång. (ja, jag har dem på DVD.)
Och emedan seriens CGI, för att inte tala om bakgrundskulisser, visar tydliga ålderstecken, låt oss säga att det är uppenbart att den skapades under CRT eran, och det faktum att i vissa fall så har den tekniska utvecklingen sprungit ifrån författarens fantasi, så är det fortfarande en fantastisk story som innehåller en röd tråd som spänner över alla fem säsongerna. (Även om det medges att det finns några få avsnitt som är ganska så cheesy. Ignorera de avsnitten bara. ^^ )


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Russian doll (ny på netflix) (komedi)

Stäck kollade på hela serien nu i natt då jag fastnade helt för detta tids äventyr där dagen ställs om så fort hon dör.

(En liten varning dock är att den blir väldigt creepy mot slutet även om det är en komedi)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CorreZation:

Nu är Ozark tillbaka med andra säsongen, så jag vet vad jag kommer att binge-titta på i helgen.

Gillade Ozark rejält! Påminner lite om Bloodline, så om du inte har ett den - go!

I övrigt har jag hunnit kolla på följande:

You - Dexter light men creepy stalker. Grafittunna karaktärer men ändå underhållande
A Very English Scandal - Kul att se Snygg-Hugh i något annat än en romantisk komedi.
Escape at Dannemora - Benicio del Toro spelar Benicio del Toro i ett rymma från fängelset-drama. Klart sevärd!
Godless - Sjukt snygg western man vill sträckkolla pga spännande.
Bodyguard - Game of Thrones-hunk spelar livvakt i en story som skruvar sig mot ett par oväntade ställen
The Fall - Gillian Anderson i polisthriller, de helt ok säsonger.

Säkert glömt någon....


signatur
Medlem

Voltron Legendary Defender

Wow, väntade inte mig själv binge-titta igenom hela serien. Välgjord, en reboot "done right".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Devan:

Russian doll (ny på netflix) (komedi)

Stäck kollade på hela serien nu i natt då jag fastnade helt för detta tids äventyr där dagen ställs om så fort hon dör.

https://www.youtube.com/watch?v=YHcKoAMGGvY

(En liten varning dock är att den blir väldigt creepy mot slutet även om det är en komedi)

Tyckte själv att den var smått creepy från början, och inte särskilt komisk, men men,,,

Men (många men på raken där) för all del, jag plöjde ju igenom hela säsongen i en sittning även jag, så...

Helt okej serie. som jag på grund av en viss cheese-faktor trots allt dock inte vill ge mer än tre tidsloopar av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Tyckte själv att den var smått creepy från början, och inte särskilt komisk, men men,,,

Men (många men på raken där) för all del, jag plöjde ju igenom hela säsongen i en sittning även jag, så...

Helt okej serie. som jag på grund av en viss cheese-faktor trots allt dock inte vill ge mer än tre tidsloopar av fem.

Tyckte det blev lite väl mycket kaka på kaka. Gillade konceptet men blev för mycket i slutändan.

Kollade genom The Office (US) för andra gången nyligen. Sjukt bra serie. Man lär sig verkligen älskar huvudrollerna och deras stories och vardagar. Riktigt jävla bra. Har sett originalet också men US-versionen är mycket bättre. Rekommenderar skarpt!

Skägg.
10 Chambers

Jag föranmäler redan nu att jag kommer se denna.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

https://youtu.be/EGQChk9zGyQ

Jag föranmäler redan nu att jag kommer se denna.

Jag som trodde rubriken för tråden var "senaste serien du såg klart"

Skägg.
10 Chambers

@sp0de: Jag fuskade liiite!


signatur
Skriv svar