Uppgift: EA skrotar sitt storydrivna Star Wars-spel

Robot
Uppgift: EA skrotar sitt storydrivna Star Wars-spel

Tre källor uppger att EA Vancouvers open world-projekt lagts ner.

#ea, #ea-vancouver, #orca, #star-wars


Medlem

Spel utan lootboxar (vilket får antas när det gäller singleplayer) har ingen plats hos EA.

Medlem

Ja för varför ska man satsa på något som fansen faktiskt vill ha... Suck!


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Var ju inte så oväntat. Kommer nog aldrig få ett bra Star Wars spel igen.

Inaktiv

Inte förvånad..

Medlem

Vilka j-a idioter det verkar sitta o bestämma inom EA nu för tiden.
De skulle ha låtit spelet fått fortsätta som planerat från första början utan att lägga sig i så hade det säkert kommit ut i tid istället för att de panikade och stängde ner studion och dumpade av allt i någon annans knä.

Kanske dags för Sony att lägga sig i och chansa lite på att få till ett konsol exklusivt StarWars spel så kanske vi får chansen att se något häftigt någon gång hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Testpilot

Det positiva är att det förhoppningsvis blir ett annat företag som får ta över licensen snart. Slipper man använda Origin dessutom!

Medlem

Hur jäkla svårt är det?
Ser även problem i min bransch som är tech med annan bransch!
Ha långsiktiga mål och stå fast vid dem!! Utveckling för en bra produkt skall och får ta tid.
Ha kortsiktiga mål också om du tror på idén
Det går bra för oss för att vi har en bra balans och tror på våra mål och sätter upp reella delmål.

Medlem

Orca, precis som båtens namn i jaws? Då var det väl meningen att den skulle sjunka....

Jadu, jag hoppas någon annan studio får chansen att utveckla det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad exakt har EA gjort med licensen? Två mediokra FPS lir? På snart 10 år? De är fan totalt värdelösa.

Frilansare

Sjukt tråkigt, men väntat, som någon sa.
Nu vet vi ju inte bakgrunden till att turer här men att INTE lyckas skapa ett AAA-singelplayerspel i Star Wars-universumet, när man har EA:s muskler, är banne mig katastrof.

Gen
Medlem

Hur länge äger skit-EA licensen?

Medlem

När jag fick nys om det så gick faktiskt luften ur en.

Visceral gör ett linjärt spel och EA vill inte ha det... EA Vancouver gör om det till ett Open World-spel och EA vill inte ha det. Då ryktas det istället att EA Vancouver ska göra ett annat Star Wars IP?

- Men snälla EA, kan ni skärpa er någon gång? Nu är det bara en tidsfråga att 'Jedi: Fallen Order' utav Respawn läggs ner.

Medlem

Lägg ner EA, vilka sopor.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vad är det för fel på EA? De har en mjölkko som bara väntar, men de har misslyckat totalt att mjölka den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hur länge äger skit-EA licensen?

Har för mig att dom har den i 10 år, så 2023 kanske någon annan har chansen att köpa den.
Kanske har nåt med nedläggning att göra i det här fallet, licensen hinner gå ut innan spelet är klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon annan MÅSTE verkligen få licensen istället EA!! De kommer göra att Star wars förknippas med något negativt i framtiden.

Medlem

Japp, 10års licens från 2013.

Troligtvis är det bara på grund av att spelet är väldigt stort projekt och att ps5/xbox2 kommer släppas innan det är klart. Tror väldigt många spelutvecklare är i en fas då de väntar på dev.kit till nya konsoler.
Personligen skulle jag hellre spela som bounty hunter a la Bobba Fett än att återigen vara en Jedi.

Medlem

Men sluta nu EA... Jag behöver ju min single player Star Wars fix. Unbgh!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Men EA är fel händer för Star Wars-spel, de har tidigare sagt att de inte tror på linjära singleplayer-spel någon mer. Lite synd. Varför får inte ett spel vara ett linjärt singleplayer-spel? Allting någonsin behöver inte vara open world eller online. Men fyfan, så lägger de ned open world Star Wars också. Jag skulle vela se färdiga produkten, detta är en mindre utforskad gren för Star Wars-spel.

Medlem

Bra gjort. Star Wars är ett tråkigt universum där inget intressant existerar. Synd om de som slösat bort sin tid med att utveckla det dock. Å andra sidan jobbar de för EA så det kanske inte var någon chock för dem att (ännu) ett single-player spel läggs ner.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

"lägger ner projektet och satsar på att få ut ett mindre Star Wars spel"

Varför får jag känslan av att ännu en franchise kommer försvinna från PC och konsoler och förvandlas till microtransaktions fyllda mobil-spel?

Inaktiv

När EA ändå sitter på licensen, varför inte låta Bioware göra KotOR 3?
Kanske är för svårt att lägga in microtransactions i spelet för att EA ska gå med på det?

Medlem

Jag antar att när avtalet med EA går ut så kommer Disney dela ut licenser till olika företag som passar likt man gjort med Sony och Spider-Man, Nintendo och Ultimate Alliance samt Square Enix och Avengers.

Medlem

Darth Vader som artikel bild men jag tror ärligt att han kommer ut som god i jämförelse med EA...

Medlem

EA: Ser ett storydrivet singleplayerspel
Fans: Yay!
EA: Shut that thing down!


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

KoP
Medlem

Vad spelar det för roll om ett spel tar lång tid att utveckla? Det är ju när spelutvecklare tar sig tid och faktiskt gör ett bra spel som det betalar sig mångfalt i slutändan (t.ex RDR 2).

Ibland undrar man hur beslutsfattarna resonerar. -_-

Medlem

EA har de finansiella musklerna att släppa ett AAA rollspel om de hade viljan. Men det är mer pengar i något enklare spel med kortare utvecklingstid samt spel på mobila platformar. För EA har alltid profiten kommit främst. Det handlar inte om hantverket eller konstformen som spelutveckling är.

Så kontentan är, att vill vi ha bra AAA Rollspel framöver så får det bli från IPn som inte EA äger. Detta bådar inte gott för ett kommande Dragon Age heller för den delen.

Medlem

Spelet kanske helt enkelt var riktigt dåligt. Team:et kanske inte hade någon bra story eller koordination. Därav att det tog alldeles för långt tid att komma någonstans.
Väldigt lätt och hata när man inte har all fakta. Verkligen en "knee jerk reaction" som de säger. Det är dock väldigt lätt att följa strömmen och vara dommedagsprofet!

Inse att vi inte har all fakta och om det kommer mer uppgifter så kan man på ett lugnt och moget sätt prata om den information vi faktiskt har och kanske komma fram till den slutsatsen folk faktiskt har nu (eller en annan slutsats, om informationen visa på detta). Antaganden som presenteras som fakta är döden för en informativ disskution.

123
Skriv svar