Spionen – det nya, opålitliga vapnet i Total War: Three Kingdoms

Robot
Spionen – det nya, opålitliga vapnet i Total War: Three Kingdoms

Matig trailer visar nya möjligheter att finta fienden.

#creative-assembly, #total-war-three-kingdoms


Medlem

Jag har inte spelat Total War sedan Shogun (den första), hur har serien utvecklats? Har det blivit bättre eller sämre? Älskade Shogun nämligen. Har faktiskt Total War: Warhammar (det första) också kom jag på nu, men har inte spelat det.

Så med andra ord, du ska nu sitta och vara extremt paranoid ifall du kan lita på din generaler å sånt!

Men jag e helt klart imponerad och tycker det ser grymt bra ut


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det har ju funnits agenter av olika slag i Total War tidigare. Mitt stora problem med dem är att det alltid känns så slumpmässigt om de lyckas med ett uppdrag eller om de blir fångade och avrättade.

Medlem

@ClockWise:

Warhammer 2 är det bästa TW jag kört sedan Rome.1 och Shogun 2. Och jag har ingen förkärlek till WH.

Medlem

Alla dessa egenskaper har ju funnits tidigare. Jag har dock alltid kört med agenter avstängda. Tycker det är roligare utan.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det har ju funnits agenter av olika slag i Total War tidigare. Mitt stora problem med dem är att det alltid känns så slumpmässigt om de lyckas med ett uppdrag eller om de blir fångade och avrättade.

Det visas ju i filmen att de har resurser som används för actions, och när han använder alla resurser för en väldigt dyr action har han inte råd att svara på en vidareutveckling utan får offra spionen som blir fångad. Eller kunde ha valt att avbryta för att rädda spionen.

Det är ett helt annat system i Three Kingdoms än tidigare.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

@ClockWise:

Warhammer 2 är det bästa TW jag kört sedan Rome.1 och Shogun 2. Och jag har ingen förkärlek till WH.

Oh, intressant Synd att jag äger 1:an...hmm

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:

Oh, intressant Synd att jag äger 1:an...hmm

2:an är i princip samma som 1:an fast andra raser. 1:an är minst lika bra, det som är bra med 2:an är att den inkluderar allt från 1:an så man kan köra alla raser på en enorm campaign map.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

2:an är i princip samma som 1:an fast andra raser. 1:an är minst lika bra, det som är bra med 2:an är att den inkluderar allt från 1:an så man kan köra alla raser på en enorm campaign map.

Skulle gett spelet mer än 30min känner jag. Fan att man ska ha så mycket att spela. Men får kolla in när jag får möjlighet bara 17 år kvar tills dottern är myndig och man får tillbaka sitt liv igen!

1
Skriv svar