Nightdive studios vill göra en remaster på Star Wars: Dark Forces

Robot
Nightdive studios vill göra en remaster på Star Wars: Dark Forces

Nu håller vi tummarna för en dialog med Disney.

#dark-forces, #star-wars


Medlem

Frågan är om inte EA också behöver säga ja till detta, är dock osäker på hur det funkar med remasters och det avtal som Disney har med EA.

Hur som helst Dark Forces är ett av de bästa Star Wars spelen jag spelat från en tid då SW spel hade en kvalitet som gjort att de idag ofta anses vara bland de bästa spelen som gjorts. Tack vare mods kan man även spela Dark Forces med moderna "kontroller" men det finns ett problem och det är att AI´n inte var skapad för detta, spelet blir, precis som System Shock, enklare tack vare det. Spelade för inte så länge sedan spelet och det är utan tvekan fortfarande ett väldigt bra spel så det handlar inte om nostalgi.

Medlem

Yes! Nog för att DarkXL "fungerar", men hade varit kul med fler funktioner och dessutom har inte DarkXL gått ur alpha och buggar en hel del på vissa ställen.

Och som jag har sagt förut, ett nytt star wars med fokus på sp och frostbite-motorn. De kan gå hur crazy som helst med detta bara dom vill. Multiplayer skulle det även ha. Det skulle nog sälja bra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Då lär det inte dröja alldeles för länge med en remaster på Outlaws också när båda spelen använder (mer eller mindre) samma spelmotor.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Hoppas Hoppas Hoppas!!!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lycka till...

Medlem

Ja det vore ju underbart. Kan de inte göra en remaster på Dark Forces 2 också när de ändå håller på.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Ja det vore ju underbart. Kan de inte göra en remaster på Dark Forces 2 också när de ändå håller på.

Hehe ja tack, det skulle vara en spiral för dom, dom måste ju göra alla titlarna med kyle katarn isåfall. Inte mig emot!.

Disney kommer nog aldrig acceptera att någon gör en bättre produkt än dom själva. Liksom, varför dela pengar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett modernt Dark Forces vore guld. Jag minns väl de oräkneliga timmar jag la ner på Kyle Katarn.

Tragiskt nog så är det anti-Midas* dvs EA som har rättigheterna för tillfället. Hur avtalet med Disney ser ut vet jag förstås inte men jag tvivlar på att det är möjligt för någon annan att använda "Star Wars" i spel just nu.

*Allt mytologins Midas rörde vid blev till guld. Allt EA rör vid blir till skit.

Medlem

Kommer aldrig hända, men man kan ju alltid drömma.

Medlem

Kyle Katarn finns inte i Disneys SW universum, de kommer aldrig promota något som går emot deras (skitiga) version utav SW...

Medlem

På denna gamla relic behövs en remake vilket vore fränt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja, ja, ja, ja, ja, ja, jaaa! (Men gör klart System Shock först!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@Sandal: Kanske inte, vet inte hur hårda dom är med sin "canon". är ju inte som att kyle katarn ens nämts i någon av lucas filmer.

Medlem

Jaaa! Dark Forces är ett av dom bästa Star Wars spelen som gjorts.

Kloaknivån, Stouker Concussion Rifle, Ljudeffekterna. En remake vore guld.

En uppföljare till Jedi Academy vore ännu bättre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Väldigt bra SW spel, säger inte nej till en remaster.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De är ju iaf verkligen rätt i tiden med att fråga iaf!

Hoppas Disney hugger på betet!


signatur

Nämen!

Medlem

Oj vilka minnen som dök upp när jag såg den där bilden. Varför slängde jag mina spelkartonger!!!!???
Älskade spelet. Dark Trooper, cut scenes wow alltså.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

@Sandal: Kanske inte, vet inte hur hårda dom är med sin "canon". är ju inte som att kyle katarn ens nämts i någon av lucas filmer.

Nej men han finns i det som kallas the expanded universe, som nu är dött efter att Disney bestämde att de skulle tjäna pengar på att skriva nya böcker och historier.

Gen
Medlem

Nightdive portar väl bara spel till Win10 samt lägger till stöd för mer moderna tekniker? De förbättrar väl aldrig spelen?

Hade tyckt det var grymt om någon gjort en äkta remaster där de slängt in spelet i en modern 3D motor med lite krispiga texturer, förbättrat ljudet avsevärt osv.

Medlem

Vore nice och då får man hoppas att de gör tvåan också, den krashade för mig "back in the day" varje gång man skulle vidare till level 8 så man kom aldrig längre än så.

KoP
Medlem
Skrivet av Banzeken:

Då lär det inte dröja alldeles för länge med en remaster på Outlaws också när båda spelen använder (mer eller mindre) samma spelmotor.

OM det ens finns en efterfråga på en remastrad version utav Outlaws dvs. Att dom använder samma motor är ju ingen garanti.

Medlem
Skrivet av KoP:

OM det ens finns en efterfråga på en remastrad version utav Outlaws dvs. Att dom använder samma motor är ju ingen garanti.

Drömma kan man göra, men ja det lär nog inte hända i alla fall.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Nej men han finns i det som kallas the expanded universe, som nu är dött efter att Disney bestämde att de skulle tjäna pengar på att skriva nya böcker och historier.

ah i see.

1
Skriv svar