Kvällssnack – Vilka är dina bästa minnen från spelåret 2007?

Robot
Kvällssnack – Vilka är dina bästa minnen från spelåret 2007?

Vissa spelår är mer magiska än andra.

#2007, #kvällssnack


Medlem

Jag skulle säga bioshock och mass effect

Första gången man såg staden rapture...nu blev jag ju sugen på att spela om det!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Super Mario galaxy var en stor upplevelse. Trots rörelsekontroller och lågupplöst grafik så var det en fantastisk och kreativ resa. Man blev glad och kände sig stimulerad av att spela det.

Modern warfare satte en helt ny standard och det var första gången jag och min svåger att ner tillsammans och spelade. Fina minnen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mass Effect var min narrativa drog anno 2007! Har nog inte upplevt något liknande efter det.


signatur

/MJ

Medlem

Skulle vilja säga Mass effect men hade inte en xbox utan en ps3 och PC. Så det får bli Eternal Sonata, Crysis, GoW, Heavenly Sword, Uncharted och R&C: Tools of destruction. Många av spelen det året spelade jag senare som tex Mass effect, Halo 3, Portal, och Bioshock. AC får en mention men ettan var inte ett bra spel rent mekaniskt Minns även hur ospelbart The Witcher var med 5 minuter långa laddtider.

Medlem

Half-Life Orange box.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Orange box! Så många timmar som man fick för pengarna. Spelade mass effect nått år senare som också blev en favorit.

Medlem

Hmm, WoW TBC var väl 2007? Tror det iaf, blev måååånga timmar lagt på det.

Quake-konnässsör

Heavenly Sword och kanske The Witcher

Medlem

Super Mario Galaxy och Orange box gjorde mitt år!

Medlem

Bioshock
CoD Modern Warfare
Crysis
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC CO-OP)
Half Life 2 Episode 2
Team Fortress 2
Stalker Shadow of Chernobyl

C&C 3 Tibirium Wars
Supreme Commander
World in Conflict

Mass Effect

Portal

Medlem

Wow, World in Conflict var grejer det. Drog ned till lokala Game och köpte det med kontanter i butik, bara en sån sak.

Gick jättefint att spela på low på familjedatorn men inte när det blev stora explosioner utan då var det max 10fps.

Det var väldigt mycket Team Fortress 2 vid den tiden men det jag spelade allra mest var ändå The Witcher. Detta fantastiska äventyr, och man var helt överväldigad.

Tack, 2007!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Crysis & Trackmania Stadium

Medlem

Åh, 2007, minns det mycket väl då jag flyttade till Luleå för att plugga på högskolan. Skola blev det inte mycket av men raiding i WoW var det mer av, har för mig det var Black Temple som gällde för oss tidigt 07.
Köpte mig en Xbox 360 Elite och Mass Effect på releasedagen, jag var helt lyrisk ovh spelade ut spelet i en enda sittning... var väl ca 25 timmar i streck.

Medlem

Känslan när man till slut pratade med Sovereign.

Medlem

Mass Effect och World in Conflict. Vilket spelår! Tror även att det var 2007 som jag började med WoW. Det var också en mycket speciell känsla.

*Nostalgitripp till himlen*

Jag köpte Collector's Edition av World in Conflict. Det följde bland annat med en bit av Berlinmuren! Åh vad jag saknar tiden när det gjordes fantastiska samlingsutgåvor till PC-spel.

Ambassadör
Xbox

Mass Effect är ju utan tvekan bäst, men jag spelade det inte -07. Var endast PC som gällde då och jag var fortfarande djupt besatt av EVE Online som var i stort sett det enda jag spelade under lång tid.


signatur

Jump in.

Medlem

Jäklar vilket år det var, hade glömt bort att flera av mina favoriter faktiskt släpptes då.

WoW: TBC, Mass Effect, S.T.A.L.K.E.R, Bioshock, Portal, The Witcher, Halo 3, Half-Life 2: Episode Two, Crysis, Assassin's Creed.

Det var många giganter som fick sin början 2007. Dock lite vemodigt att inse hur spelmediet har förändrats sedan dess. Alla dessa spel var i princip kompletta upplevelser redan vid release. Inga season passes, mikrotransaktioner, loot-lådor, etc. Nu för tiden köper man snarare tjänster och inte produkter. Det är inte samma känsla.

Inaktiv

Warcraft 2, och burncycle (jajajaja, gamla spel, men kul att få igång dom på modern pc)
Burncycle är från början ett CD-I spel. (Hittade en emulator)

Medlem

The Witcher är nog det som gav störst intryck på mig.
Men gillade inte stridssystemet så jag fuskade mig igenom spelet enbart för att jag ville ha storyn.
Annars va det Mass Effekt som gett mest intryck på mig. Snacka om att de byggde ett nytt universum.

Medlem

Halo fucking 3 säger jag bara. Oh, Master Chief, du kommer alltid vara min hjälte.

Medlem

Lätt Super Mario Galaxy! Sen man blev vuxen pch tråkig (var 27 år 2007) så har ju spel fortsatt vara...trevliga. Men inte sådär intensivt megaroligt som när man var ung. Första Super Mario Galaxy däremot hade jag exakt sädär barnsligt roligt med.
Kreativt ,snyggt, perfekta kontroller och en perfekt svårighetskurva (speciellt när man kom mot slutet och sen efter när man skulle ta de stensvåra gömda stjärnorna).

Jag borde göra en personlig lista över Bästa Spelen Någonsin.
Tror SMG landar i topp 3. Lätt på topp 7 iaf!

Medlem

För mig är det nog när man klarade av twilight Princess tätt följt av Mario galaxy. Det var ngt speciellt med första wii spelen helt klart.

Medlem

Portal och mass effect


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Kontot avslutas

I januari 2007 gick jag in på Game i Karlstad och köpte mig en Nintendo Wii.
Anledningen till att jag vet att det var i januari var för att de första insatta Wii Points sattes in i slutet av den månaden.
Så när jag läste på loading för några år sedan om en som berättade att han hade förhandsbokat sin Wii men fick inte den förrän i mars 2007 så kände jag hur orättvist det var på något sätt. Jag hade inte förhandsbokat min en ändå fick jag den före vissa andra.

Jag handlade nog mest Virtual Console spel det året.
Super Mario Galaxy köpte jag nog det året eller 2008.
The Legend of Zelda: Twilight Princess var det första spelet som jag köpte till min Wii.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag var i lumpen 2007, så jag hade inte så mycket tid att spela. Men en gång, när min pluton behövde stanna kvar och vakta garnisonen så att ingen kom och snodde den över helgen, så satt vi och spelade Nintendo Wii i flera dagar i sträck i brist på annan underhållning. Jag minns hur vi alla klämde in oss i ett gemensamt utrymme med en liten tv, kopplade in konsolen och körde The Godfather-spelet. Det var en pärla. Man kunde avrätta folk något brutalt, vilket vi som goda soldater-in-training gjorde med gott mod. Sakta men säkert tog vi över staden med våra maffiametoder, samtidigt som vi skickade wiikontrollen mellan alla som satt sammanklämda framför den lilla tv:n. Det var allt som allt en av de bättre helgerna jag haft, trots att vi först var besvikna över att "förlora" den och behöva stanna på Livgardet i stället för att åka hem till våra familjer. Men vi fick spendera den med vår militärfamilj - utan någon större översikt från våra överordnade, vilket förmodligen var ett misstag - och det visade sig vara jävligt kul det också.

Det slutade med att jag fick blodad tand för spelande igen, efter att ha lagt den hobbyn på hyllan i några år under gymnasietiden, och jag skaffade en Xbox 360 efter att jag muckade senare det året. Jag minns att jag tog med mig den upp till en familjesemester i fjällen och spelade Knights of the Old Republic-spelen sent på kvällen efter att resten av min familj gått och lagt sig. Mass Effect och Call of Duty 4: Modern Warfare var mina två riktiga 360-köp (eftersom Kotor-spelen var från den tidigare konsolgenerationen) och jag har fortfarande riktigt starka, mysiga minnen från båda.

Men att strypa gangsters med rörelsekontrollerna i en sal full av testosteronstinna soldater är ändå mitt starkaste minne från det året. Oförglömligt.

Medlem

Team Fortress 2 och allt vad det innebar. Fantastiskt community och många nya vänner. Grymt roligt både pub och comp.

Medlem

De som jag kommer ihåg att man hade mest nöje av: Portal, Half-life 2, Bioshock, Cod 4.

KoP
Medlem

2007 var ju evigheter sen. Kommer inte ens ihåg vad jag åt till frukost i morse, så hur ska jag komma ihåg vad jag spelade år 2007? :'D

Medlem

Orange box, suget efter HL2 Episode 2 och sen upptäcka Team Fortress 2, har aldrig ägnat så många timmar åt ett spel som TF2 sen dess.
Sen även första Assassins Creed, kärleken till den serien började 2007

12
Skriv svar