Inaktiv
spotify

Tja finns det några som har spotify här någonstans. Jag skulle behöva en invite. kanske finns flera där ute som ehöver en...:)


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

MFC
Medlem

googla


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag lyckades fixa ett konto genom att kringgå deras invite system. Googla det så kommer du ha ett konto om en halvtimme ungefär.

Medlem

Jag tror du bara behöver skriva in ett franskt postnummer, och då får du dessutom 10 invites att dela ut. När du väl fått ditt konto så bara ändrar du till rätta uppgifter. Det var så jag gjorde i alla fall.
Tex: 69002

Annars finns det många guider, hittade en här:
http://www.zozan.se/content/spotify-invite

Lycka till.


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

spotify är en underbar tjänst, har dock inga invites

Inaktiv

thx för alla svar


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

Medlem

Fixade du det? Jag har nog en invite till dig annars...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Invites finns överallt


signatur

B lup

Inaktiv

det är lungt, jag fixxade det


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

Medlem

Ännu ett sätt att roffa åt sig gratis musik...

Medlem
Skrivet av depthless:

Ännu ett sätt att roffa åt sig gratis musik...

Inte alls, de får betalt för sin medverkan via reklam och andra grepp - vi som har BBB får det vi vår ISP.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag ska inte klaga på andras grammatik, men jag förstog inte ett dugg av vad du sa där castor

Medlem
Skrivet av depthless:

Ännu ett sätt att roffa åt sig gratis musik...

Hur menar du nu? Om du menar att skivbolagen fortsätter att lura sin artister på pengar som har skett i alla tider så ja, då är det ett jävla sätt att roffa åt sig musik. Eller menar du att reklam intäkterna som går till skivbolagen genom deras kontrakt som sedan genom ett väldigt orättvist system delas ut till artisterna så dom får ännu mindre av kakan?

Ser du den gemensamma nämnaren för båda alternativen för vem som är boven från första början? Spotify är ju ett steg i rätt riktning för att skivbolagen ska få in sina pengar, aristerna skiter jag personligen i eftersom dom seriöst trott att skivbolagen har brytt sig om dom i hela karusellen kring t ex piratebay.

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

jag ska inte klaga på andras grammatik, men jag förstog inte ett dugg av vad du sa där castor

Haha, jag tror inte det var några fel på min grammatik. Jag sade att artisterna får betalt om de är med i spotify, detta får de via reklam eller andra finanisärer exempelvis BBB, bredbandsbolaget som är min ISP (Internet Service Provider).

Förstår du bättre nu?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nu förstår jag :crazy:

Medlem

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

Medlem
Skrivet av depthless:

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

Fast det är väl ändå inte vårat fel?

Medlem
Skrivet av depthless:

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

Vem säger att artisterna ska behöva göra ett album och leva som kungar resten av livet? Jag går till jobbet 5 dagar i veckan o känner så grymt mycket mindre än de gör. Så buhu, om de måste stå på en sen o gapa lite några gånger om året.

Medlem
Skrivet av depthless:

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

det är ju skivbolagen som snor pengarna. Vissa artister får 1 öre därifrån före varje lyssnad låt de får.

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:
Skrivet av depthless:

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

det är ju skivbolagen som snor pengarna. Vissa artister får 1 öre därifrån före varje lyssnad låt de får.

Då kanske artisterna borde göra nåt åt sina kontrakt med skivbolagen. Det är dom som man ska skylla på. Inte folk som lyssnar på spotify.

Medlem

Finns det något fack inom musikbranschen? Väldigt konstigt annars för det finns till och med inom prostitutionen.

Medlem

imo ska artister tjäna pengar på att göra som vi andra, jobba för dom.
dvs åka runt och spela live.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

imo ska artister tjäna pengar på att göra som vi andra, jobba för dom.
dvs åka runt och spela live.

Kan inte annat än att hålla med!

Medlem
Skrivet av depthless:

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

I stort sett alla andra borde nog kunna dra den slutsatsen också. Dom som inte inser det gråter sedan ut i Aftonbladet.

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av depthless:

Jag lever nära inpå musikbranschen och får veta ett och annat vad som pågår bakom kulisserna. Musikerna får ingenting för att vara på Spotify, kanske kan U2, om de finns där få dela på 100 kr, alla andra kommer inte få någonting. Spotify har inte ens gått ut med ersättningsstorleken till artisterna, "skaparna" har skapat ett bolag som de snabbt ska tjäna pengar på, efter att de våldtagit artisterna, precis som vissa skivbolag gör, återstår det bara aska...

Artister tjänar sitt levebröd på att turnera och sälja merchandise, så vida de inte heter Coldplay eller Metallica, de får in pengar via Guitar Hero...

I stort sett alla andra borde nog kunna dra den slutsatsen också. Dom som inte inser det gråter sedan ut i Aftonbladet.

[Host]Markolio[Host]

Spotify klår inte youtube i musikutbud iaf, bara youtube kunde skaffa en bra uppspelare som hos spotify.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Spotify klår inte youtube i musikutbud iaf, bara youtube kunde skaffa en bra uppspelare som hos spotify.

'

Kvalitén på låtarna håller högre klass på Spotify, än på Youtube. Det är dessutom mycket smidigare och enklare. Utbudet är väl helt okej på Spotify, jag är iallafall nöjd. Skulle möjligtvis vara Tool, Metallica å Beatles jag saknar.

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Ellehbg:

Spotify klår inte youtube i musikutbud iaf, bara youtube kunde skaffa en bra uppspelare som hos spotify.

'

Kvalitén på låtarna håller högre klass på Spotify, än på Youtube. Det är dessutom mycket smidigare och enklare. Utbudet är väl helt okej på Spotify, jag är iallafall nöjd. Skulle möjligtvis vara Tool, Tool å Tool jag saknar.

Håller med.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Spotify klår inte youtube i musikutbud iaf, bara youtube kunde skaffa en bra uppspelare som hos spotify.

Jag påstår motsatsen. Söker du efter en låt på youtube så måste du ta dig genom 350 pers som tolkar den framför webbkameran med allt från mimning till näsflöjt. Samtliga av rent ursel kvalitet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

MFC
Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

det är ju skivbolagen som snor pengarna. Vissa artister får 1 öre därifrån före varje lyssnad låt de får.

Panta burkar låter som en bättre affärsidé än att låta sina låtar läggas upp på Spotify.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av Ellehbg:

Utbudet är väl helt okej på Spotify, jag är iallafall nöjd. Skulle möjligtvis vara Tool, Metallica å Beatles jag saknar.

Va finns inte ens metallica?? ska aldrig skaffa detta satans påkomma:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar