Klockan 14 streamar vi Anthem, om EA-servrarna låter oss!

Medlem

Jag trodde först att min hårdvara var kass när jag skulle styra flygningen, men nej, den är tydligen sådär.. 🙄


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

NuZ
Testpilot

Alltså inputlag på styrningen är mer än märkbart. Har de testat spelet själva ”Biotrash”? Snyggt som attan men var fan svårt att komma in och var precis som jag befarat. Ett mediokert spel. Känns som ett överhypat grafikdemo med surfplattegameplay. RE2 remake kommer vara goty, iaf mitt

Sov gott Bioware. Hoppas ni exanatällda kan göra bra spel igen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

när de kallar det för beta gnälls det för att det är en demo, och nu gäller du över att de kallar det för demo 😂

Var då någonstans? T.o.m. EA skriver att det är ett DEMO, inte en beta och i Bioware's streams och intervjuer med Michael Gamble går de emot att det är en traditionell beta som andra spel och istället är en demonstration. 😂😂😂
Med tanke på att de marknadsfört detta som ett demo, inte en beta, så har man ändå rätten att sätta högre standard på vad man betalar för eftersom det krävdes att man förhandsbokar spelet för att få tillgång till denna helgs "DEMO". Det hade varit skillnad om det var en helt öppen BETA från början.
För 1: man har inte betalat något för tillgången till spelet
2: en beta kan ha buggar som gör det ospelbart.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kommer inga bra spel nu förtiden. Lika bra att packa ner datorn och köpa en surfplatta istället.

Metro Exodus, 15:e FEBRUARI (Rekommenderar att spela igenom ettan och tvåan, bra stämning)
Generstion Zero, 26:e mars
Rage 2, 14:e maj

Tråddemonen
Testpilot

@Gustav Höglund: Karma gav nog igen för att du pajja framsidan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kopfweh:

Metro Exodus, 15:e FEBRUARI (Rekommenderar att spela igenom ettan och tvåan, bra stämning)
Generstion Zero, 26:e mars
Rage 2, 14:e maj

Samtliga kommer också på konsol
Metro släpps väl dessutom på game pass om man inte är kräsen?! Spelar själv mindre o mindre på PC. PS4, Xbox i mancaven och switchen på dasset


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Backloggens befriare
Skrivet av Devan:

Spiken i kistan för Bioware nu då, förhoppningsvis när EA gräver ner företaget så startar några ex Bioware en ny studio och gör bra spel igen.

Ett av de stora problemen för BioWare är väl att många av de tunga namnet redan gjort just detta? Dvs lämnat skutan och skapat/gått till andra studios?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av NuZ:

Samtliga kommer också på konsol
Metro släpps väl dessutom på game pass om man inte är kräsen?! Spelar själv mindre o mindre på PC. PS4, Xbox i mancaven och switchen på dasset

Jag blir åksjuk av FPS på konsol, möjligheten till kontroll av det som händer är större på PC samt att grafiken och bilduppdateringen är bättre. Men det är förmodligen något du säkert redan vet

Medlem

Sjukt jäkla bra spel, co-op i detta kommer rädda ett annars mediokert år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Sjukt jäkla bra spel, co-op i detta kommer rädda ett annars mediokert år.

Mediokert? Jag tycker det ser ut att komma jävligt mycket roligt i år..men smaken är som...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kopfweh:

Jag blir åksjuk av FPS på konsol, möjligheten till kontroll av det som händer är större på PC samt att grafiken och bilduppdateringen är bättre. Men det är förmodligen något du säkert redan vet

Haha ja upplevelsen är mycket bättre på PC
Byggde en egen ”lapboard” att använda i soffan i mancaven så kasta ut skrivbordet. Allt kopplat till TVn. Synd bara att det är en 60hzare 4k mot mina 144 jag hade förut Spelar på alla platformar.

Ja på tal om åksjuka, fov skulle de behöva ändra i Anthem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Sjukt jäkla bra spel, co-op i detta kommer rädda ett annars mediokert år.

Är faktiskt väldigt intresserad av vad du tycker är så himla bra med spelet? Jag själv tyckte bara det såg bra ut. Grafiken gör ej spelet (Se bara Axiom Verge <3). Gameplaymässigt med för tight fov, smattrande av abilities, lootandet mm var inte alls bra faktiskt enligt mig. Tom. Destiny gjorde det bättre. Smaken är som baken dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag kommer inte in på demon. Står att jag inte har VIP demo. Men när jag loggar in på EA står det att jag har VIP access. Har PS4. Nån med samma problem?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Stripe:

Jag kommer inte in på demon. Står att jag inte har VIP demo. Men när jag loggar in på EA står det att jag har VIP access. Har PS4. Nån med samma problem?

Logga in på EA och kolla om du har kopplat ditt PSN-konto till ditt EA-konto. Googla annars "How to link EA account".


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@NuZ: Förutom den överjävliga grafiken (som flyter som smör i 4K) så har det snygg design, coola rustningar, co-op för fyra spelare och inte mera vilket är det perfekta antalet för mig och mina vänner, specialförmågorna och vapnen var maffiga, rpg systemet med loot gör att det alltid finns något att jaga efter.

Allt detta ger i mitt tycke ett mycket bra spel och då vet jag inte ens om storyn blir ännu ett plus eller inte.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Av det jag har sett känns det grindigt. Flyg dit, försvara det eller döda det under en viss tid. Repeat. Väntar på recension innan köp.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Av det jag har sett känns det grindigt. Flyg dit, försvara det eller döda det under en viss tid. Repeat. Väntar på recension innan köp.

Tvivlar på att recensionerna kommer att säga något annat än att det är grindigt. Bilden jag fått av spelet är att det är ett lootershooter, precis som borderlands/warframe/destiny och halva grejen med just den genren är att det just är grindigt.

Men storyn kanske är tillräkligt bra för att locka över någon som är osäker.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Var då någonstans? T.o.m. EA skriver att det är ett DEMO, inte en beta och i Bioware's streams och intervjuer med Michael Gamble går de emot att det är en traditionell beta som andra spel och istället är en demonstration. 😂😂😂
Med tanke på att de marknadsfört detta som ett demo, inte en beta, så har man ändå rätten att sätta högre standard på vad man betalar för eftersom det krävdes att man förhandsbokar spelet för att få tillgång till denna helgs "DEMO". Det hade varit skillnad om det var en helt öppen BETA från början.
För 1: man har inte betalat något för tillgången till spelet
2: en beta kan ha buggar som gör det ospelbart.

Är det inte lite ironiskt att demo'n varit utdött länge, och att resident evil 2 demot kom för någon vecka sedan och att det gick bra för dom. Tycker mig känna lukten av något slips-mongo som sneglat över där men samtidigt inte förstått öht varför det gick bra.

Medlem

Sjukt bra spel bästa jag lirat på år. Bra känsla härlig värld och riktigt roliga uppdrag lätt värt ett köp bra jobbat bioware

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kommer inga bra spel nu förtiden. Lika bra att packa ner datorn och köpa en surfplatta istället.

Jag gillar Anthem. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla det eller inte. Än så länge verkar det roligt (men börjar känna att min setup inte riktigt håller måttet längre och måste dra ner på detaljer). Blir tvungen att starta om spelet när jag ska ladda, men hoppas på att de ska fixa detta. Tycker inte att det är så farliga kontroller när man ska flyga. Känns skönt att glida omkring. Har inte ändrat känsligheten på musen ännu. Man kanske kan dra upp den lite. Så jag bestrider mitt tidigare påstående. Får se när jag har spelat lite mer.

Skrivet av Kopfweh:

Metro Exodus, 15:e FEBRUARI (Rekommenderar att spela igenom ettan och tvåan, bra stämning)
Generstion Zero, 26:e mars
Rage 2, 14:e maj

Metro Exodus är jag inte ett dugg intresserad av. Generation Zero kommer jag förmodligen köpa. Rage 2 är nog sjukt röjjigt (gillade Rage och Mad Max). Men tyvärr, Bethesda launcher gör nog så att jag hoppar över det.

Medlem

Jag gillar det iaf.
Ska bli intressant och se hur det är när det släpps.

Medlem

Försökte titta efter RPG element. Måste säga att det var ännu tunnare av den varan än jag trodde i mina mest pessimistiska gissningar.

Får hoppas Bioware får släppa ett Dragon Age 4 efter Anthem torskar, samt att EA inte dummar ned det ytterligare. Verkar vara en trend för dem nu. Vi kanske får ett mobilspel istället "För ni har väl en mobiltelefon?"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Får hoppas Bioware får släppa ett Dragon Age 4 efter Anthem torskar, samt att EA inte dummar ned det ytterligare. Verkar vara en trend för dem nu. Vi kanske får ett mobilspel istället "För ni har väl en mobiltelefon?"

Lugnt, efter Anthem torskar kommer Dragon Age 4 torska och deras spel efter det kommer också torska samma med det som kommer efter det och så vidare.

Medlem

Bioware svarade på många av klagomålen i en tråd på reddit, lägger en länk direkt till inlägget från Ben Irvo. Det är allt ifrån den konsol-anpassade menyn till andra saker.

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/ak0g9g/no_spo...
____________

Jag har bara spelat några timmar av demot och ser att spelet har potential. Tyvärr har de fortfarande problem som Destiny 2 och andra spel hade vid sina lanseringar. Det känns som om detta demo motsvarar vad jag skulle tänka mig i ett spel som ska lanseras först om 6 månader. Förhoppningsvis ligger det mycket och lurar i den fulla versionen av spelet, detta demo känns inte som ett demo, utan snarare en öppen beta flera månader innan release.

Efter att ha läst tidigare inlägg känns det som om något måste förtydligas, skillnaden mellan beta och demo. Det vore tämligen rimligt att en beta är lite trasig, en beta är ju tänkt som ett tillfälle där spelare kan ge sig på spelet och låta utvecklare lägga tid på att åtgärda eventuella problem och synpunkter.
Ett demo är däremot en begränsad del av ett fullständigt spel, en liten del som har avgränsats för att ge spelare en uppfattning av spelet, inte ett tillfälle att buggtesta ett spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag gillar Anthem. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla det eller inte. Än så länge verkar det roligt (men börjar känna att min setup inte riktigt håller måttet längre och måste dra ner på detaljer). Blir tvungen att starta om spelet när jag ska ladda, men hoppas på att de ska fixa detta. Tycker inte att det är så farliga kontroller när man ska flyga. Känns skönt att glida omkring. Har inte ändrat känsligheten på musen ännu. Man kanske kan dra upp den lite. Så jag bestrider mitt tidigare påstående. Får se när jag har spelat lite mer.

Metro Exodus är jag inte ett dugg intresserad av. Generation Zero kommer jag förmodligen köpa. Rage 2 är nog sjukt röjjigt (gillade Rage och Mad Max). Men tyvärr, Bethesda launcher gör nog så att jag hoppar över det.

Jag kan knappt bärga mig till Metro Exodus. Älskar linjära singleplayer spel med spänning. Prey 2017 gick därför hem för mig något fantastiskt medan Anthem troligen är för öppet för mig men vi får se! The taste is like the bake.

Medlem

Spelat rätt mycket av demot nu under helgen. Hade riktigt roligt under gameplay, speciellt stronghold som gav lite mer challenge men flygningen kändes sådär och "flygning" under vatten va det värsta jag varit med om. Ingen fov slider (förhoppningsvis finns det på release) och det jag störde mig på mest (kalla mig petig om ni vill) men alla dessa jäkla loading screens. Välj mission - Loading screen - flyg hit - loading screen - ok nu tillbaka - loading screen - fight fight fight, mission klart - loading screen.

Va hände med open world? Eller är det nått jag bara har fått för mig som spelet aldrig har varit menat att vara?

Medlem

Tycker gameplay ser ganska tråkigt ut med massa grinding och repetiva moment. Inget jag har sett hittills har lockat mig. Ännu ett spel från EA där grafik och meningslös action i för höga doser prioriteras framför djup och en bra story. Jag tror man kommer tröttna snabbt på Anthem i längden.

Medlem

Haters love to hate. Tror att Anthem blir riktigt bra i slutändan; flytet, grafiken och skjutmekaniken verkar rätt solid ändå. Det som blir avgörande är storyn och optimeringen.

Medlem

Mina synpunkter på spelet. Jag har i åtanke att detta är ett kort demo och mycket kan ändras.

Pro:
* Tyckte det var snygg, i alla fall i Ultra upplösning och 2560x1400x144Hz.
* Gillar ljudeffekterna i strid och att det är mycket som sprängs.
* Enda instansen man kunde göra var kul och utmanande på Hard.
* Mech, älskar mech.
* Bra att man kan byta emellan Javelins, så man inte fastnar på en gubbe och ångrar sig när man väl levlat upp.

Cons:
* Röra sig i vattnet. Gick väl helt ok när man nästan skruvade ner sensen helt för när man är i vattnet. Men den som tyckte det var en smart idé att man skulle "flyga" i vattnet kan ju inte ha frågat fler om denna tanken.
* Att inte kunna hantera looten man plockar upp direkt. Att man måste inom en Forge för att hantera det.
* Att man bara kan gå i staden. Hur kan någon tycka att det var en bra idé? Och hur stel känns inte gubben när han går? Det är inte en militärparad.
* Menyerna. Många av menyerna är helt ologiska och oerhört komplicerande.
* Craftingen känns väldigt "meh".
* Freeroamingen kändes död och tråkig. Kan bero på att det är ett demo. *Hoppas*
*Död stad, hade gärna sett att det var en Hub med andra spelare som gör spelet lite livligare.

Det är vad jag kan komma på nu. Jag kommer ge spelet en månad iom Premium med Origin tills The Division 2 kommer ut.
Sen får man hoppas att mycket av crash buggarna försvinner.

Moderator | Testpilot

@stiivn: Hub kommer finnas vid release och är separat till Fort Tarsis. Kommer bli likt Destiny p åden fronten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar