Så överlever vi en zombieattack

Medlem
Så överlever vi en zombieattack

Anledningen till att svd är bättre än aftonbladet.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3371711.svd

Skönt att se att de håller koll.

Vad skulle du göra vid en eventuell zombieattack? Bästa zombiefilmen? Spelet?

Zombie:a loss lite nu.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

dra så långt bort som möjligt


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag hade gjort mig lite fina hack n´slash-vapen i morsans garage. Jag hade även besökt den lokala jakt- och fiskebutiken för diverse prylar. Sen är jag rock n´roll för anstormningen:D

Just det. Den bästa zombiefilmen är Dawn of the dead. Den första då:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag hade gjort mig lite fina hack n´slash-vapen i morsans garage. Jag hade även besökt den lokala jakt- och fiskebutiken för diverse prylar. Sen är jag rock n´roll för anstormningen:D

Just det. Den bästa zombiefilmen är Dawn of the dead. Den första då:)

Fiska zombies?

Jag gillar nästan alla zombiefilmer och är lite såld på de nya snabba zombierna - de äldre är inte särskilt oroande, man kan alltid gå ifrån dem eller dra av dem armarna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

skulle bygga världens längsta motorsåg och springa omkring med den.

Eller så skulle jag låtsas att jag var en zombie :crazy:

Medlem

Ett vapen och endast ett vapen: Shishkebab


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Skott i skallen är det enda som funkar.
Med ett bra semiautomatiskt gevär, ett bra rödpunksikte och relativt gott om amunition så kommer man långt.

Shot placement is King. Adequate penetration is queen.
Everyting else is angels dancing on the beads of pins.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Lök


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av SvD:

... skriver professor Robert Smith? (frågetecknet är en del av hans efternamn och inte ett typografiskt fel ? enligt professorn särskiljer det honom från The Cure-sångaren med samma namn).

Bara där har vi något att diskutera tycker jag.

On Topic:
Nu har jag relativt liten erfarenhet att skjuta människor men problemet med Zombies i filmer är väll att de ska tåla så jäkla mycket - det ska in en jäkla massa kulor för att de ska lägga sig. I verkligheten däremot (och jag förstår motsägelsen att använda "verkligheten" i detta sammanhanget) som borde de väll slafsas sönder betydligt mer av kulorna? Jag antar jag vill mena att skjuta sönder en zombie i verkligheten inte är den samma som på film!

Inte för det skulle spela någon roll då jag inte äger några vapen och inte heller vet var jag skulle kunna få tag på ett om det skulle krisa. Kan jag spela med kanske?

Braaains!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bästa zombiespelet är lätt Left4Dead.

Medlem

Här finns ett test.

Vill man gå snäppet längre och diskutera rustningen så finns här även ett ark, googla bilder och lägg till i paint eller ps


signatur

thank you, come again

Medlem

då är ju den här mycket bättre.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Fiska zombies?

Nja, inte fiska men den butiken har bra kläder och framförallt vapen:)

Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar nästan alla zombiefilmer och är lite såld på de nya snabba zombierna - de äldre är inte särskilt oroande, man kan alltid gå ifrån dem eller dra av dem armarna.

Jag samlar på zombiefilmer och gillar dom flesta men just Dawn of the dead innehåller det jag skulle vilja testa på i verkligheten.

Att få befästa ett köpcentrum som dessutom innehåller en vapenaffär:)

Det görs på tok för lite zombiefilmer för övrigt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag går runt som en zombie hela dagarna så de levande döda skulle nog låta mig vara i tron att jag är en av dem.

Medlem

+

(En himla massa Pizza dvs.)

+

Borde man väl klara sig hyfsat långt på va?

Medlem

detta måste vara den bästa ''nyhets'' artikeln jag någonsin någonsin läst
Jag kommer skriva ut denna artikel och rama in den till en tavla och hänga upp den ovanför min säng, och läsa den varje natt innan jag går och lägger mig

jag har faktist ganska seriösa planer nerskrivna ifall en riktig zombie pandemi kommer hända så jag ligger nog på den säkra sidan efter alla år av forskning jag gjort, jag har all utrustning man behöver minus handeldsvapen som jag får skaffa på ett eller annat vis när skitet brakar loss

Men berred är jag fan i mig, och jag tänker fan heller dela med mig om mina ideer och planer, klara er själva för helvete hahaha
och hoppas ni inte möter mig på vägen, LONE wolf for the win ffs

Medlem
Medlem
Skrivet av GrovPortion:

detta måste vara den bästa ''nyhets'' artikeln jag någonsin någonsin läst
Jag kommer skriva ut denna artikel och rama in den till en tavla och hänga upp den ovanför min säng, och läsa den varje natt innan jag går och lägger mig

jag har faktist ganska seriösa planer nerskrivna ifall en riktig zombie pandemi kommer hända så jag ligger nog på den säkra sidan efter alla år av forskning jag gjort, jag har all utrustning man behöver minus handeldsvapen som jag får skaffa på ett eller annat vis när skitet brakar loss

Men berred är jag fan i mig, och jag tänker fan heller dela med mig om mina ideer och planer, klara er själva för helvete hahaha
och hoppas ni inte möter mig på vägen, LONE wolf for the win ffs

Berätta nu!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem

nyhetstorka?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Min överlevnadsplan är bombsäker.
Den bygger på rörlighet och massvis med eldkraft.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Funderade på saken, och kom fram till att man borde vara säker uppe i det lutande tornet i Pisa. Zombiejeklarna borde väl rimligtvis inte ha förmågan att anpassa tyngdpunkten efter lutningen?

Medlem

Kasta klinkers på dem, snabbt och hårt...

Medlem

Jag hade sprungit ut med en gräsklippare och tryckt den mot zombies. Snor idén från Braindead ( förövrigt världens coolaste (och roligaste) zombie film)

Medlem

Nåt Shotgun (pump) och en G36C med rödpunktssikte.

Och den sista icke-zombie tjejen på Jorlden.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

1. Hagelbössa.
2. Öl.
3. Hårdrock.
4. ???
5. Profit.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

Landkreuzer P. 1500 Monster

Specs:
Weight: 1,500 tonnes
Length: 42.00 m
Width: 18.00 m
Height: 7.00 m

Armor: 250 mm (hull front)
Primary armament: 80 cm K (E) gun
Secondary armament:
Two 15 cm sFH 18/1 L/30 (howitzer)
Multiple 15 mm MG151/15
Engine: Four MAN M9v 40/46 U-boat diesels
2,200 hp

Enda nackdelen (fast det är ju ingen nackdel) är att man behöver några polare som hjälper till. Och blir man trött på att kötta zombiesar kan man parkera och spela biljard i balrummet.

PS. Väntar på att IceMan ska rätta mig på något.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag skulle gå Dirty Harry style med en Magnum med Don't stop me now på i min ipod.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Thumba:

då är ju den här mycket bättre.

ja den var snäppet snyggare


signatur

thank you, come again

Medlem

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Eftersom föregånde postade häftig albumart ska jag inte va sämre.

Skriv svar