Robot
Diablo III

Blizzard har flera gigantiska bollar i luften. Närmast StarCraft II, World of Warcraft: Cataclysm därefter och sist - men definitivt inte minst - Diablo III. Vi snokar reda på vad som egentligen händer kring djävulens tredje besök.

#blizzard-entertainment, #diablo, #diablo-ii, #diablo-ii-lord-of-destruction, #diablo-iii, #world-of-warcraft, #world-of-warcraft-wrath-of-the-lich-king


Medlem
Diablo III

Fan så sugen på detta spel! Synd att man inte kan spela lan men det kan man ju ändå leva med Hoppas det släpps nästa år!

Medlem

Helt galet så än väntar på detta


signatur

AYY LMAO

Medlem

Inga dialoger, automatiserat attributsystem. Dom tar ju bort delar som var riktigt roliga i 2:an. Aja, man ska inte döma en bok efter dess utseende. Det blir ett bra spel:)

Dock så kunde Blizzard knipit igen och tillkännagivit spelet detta året istället för 2008 så slapp väntan bli så olidlig:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Förhandstitt? Borde inte det betyda en snar framtida release? *hoppas*


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Alltså ärligt talat så tror jag spelet kommer floppa. Jag känner faktiskt ingen riktig dragning till spelet.


signatur
Inaktiv

Men jag ser fram emot detta spelet som fasiken. Ska bli otroligt skoj och röja det med några polare!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Varför ens skriva om detta spel ännu?
Ungarna här kommer ju ha hunnit skaffat barn och familj innan det blir aktuellt för release...

Medlem

Ska bli intressant å se vad blizzard kommer presentera inför nästa blizzcon.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Diablo 3 och Starcraft 2 det kan inte bli bättre

Inaktiv

Starcraft 2 alla tre delar ute = 2014
World Of Warcraft sista expansionen = 2014
Diablo 3 = 2014

Bara att vänta!

Medlem

När jag fick mail om att en ny D3-nyhet hade kommit precis när jag vaknat(har en HTC Desire så det plingar till när jag får nytt mail) så gick jag nästan i taket. "Yes, Nya grejer kommer visas!" tänkte jag, också kommer det här.

Det var nån enstaka grej som jag inte visste om D3 men resten...

Medlem

Synd för grafiken men gameplayet äger säkert

Medlem

Gött inget clicking war om föremål längre alltså

Medlem

Hoppas de inte förenklar spelet så till den milda grad att det inte är någon poäng att spela det. Diablo II var ju redan ett enkelt spel. Jag tycker generellt att det är för mycket "curling"-spel nuförtiden där man som spelare får allt serverat. Man tar upp loot automatiskt, poäng sätt ut automatiskt osv. Blir lite väl tråkigt.

En bra lösning är ju att man har en autoknapp som finns för de som vill men att de som vill ha kontroll också får ha det.

PaZ
Medlem

Jag tycker Dragon Age var ett bra exempel på ett spel som blev förenklat men fortfarande hade väldigt mycket valmöjligheter för den som ville.

Medlem

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

i och med att de inte tillkännagivit allt som kommer kräva customization är det svårt att dra några förjähastade slutsatser tänker jag. På samma sätt är det med storyn. Som kommer bli djupare men samtidigt lättare att ta till sig. Time will tell, och om de failar lovar jag att stå längst fram i mobben med en fläskig högaffel.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Blizzard är väl kända för att göra allt casual nuförtiden.

Edit: Det skall kanske tilläggas att själv så väntar jag på detta spel. Diablo 3 kommer nog ändå helt klart vara ett köpvärt spel.

Medlem

Jag håller med Remus.

Det här är en jävla katastrof om det stämmer alltså..

1: Inga potions i bältet
2: Inga charms
3: Saker skall vara så enkla att få tag i att du inte ska behöva köpa saker från en onlineshop ( alla har det bästa till slut? Bara dom bästa ska få ha Windforce / Grandfather tycker jag )
4: I o med #3 så kommer det heller inte finnas någon anledning att tradea då alla kommer ha lätt o fixa det dom vill ha. -_- Tradechatten någon?
5: När man dör förlorar man ingen exp dvs det finns ingen motivation med att ha taktik eller ta risker då risken är borta.
6: Går inte att bli hostile mot någon ingame, man får gå till en arena.

Vad i helvete är detta.. det roligaste med d2 har dom tagit bort.

Tiv

Medlem
Skrivet av Tivook:

Jag håller med Remus.

Det här är en jävla katastrof om det stämmer alltså..

1: Inga potions i bältet
2: Inga charms
3: Saker skall vara så enkla att få tag i att du inte ska behöva köpa saker från en onlineshop ( alla har det bästa till slut? Bara dom bästa ska få ha Windforce / Grandfather tycker jag )
4: I o med #3 så kommer det heller inte finnas någon anledning att tradea då alla kommer ha lätt o fixa det dom vill ha. -_- Tradechatten någon?
5: När man dör förlorar man ingen exp dvs det finns ingen motivation med att ha taktik eller ta risker då risken är borta.
6: Går inte att bli hostile mot någon ingame, man får gå till en arena.

Vad i helvete är detta.. det roligaste med d2 har dom tagit bort.

Tiv

Det framgick nog inte tydligt nog med byteshandeln. Den kommer bli oerhört mycket smidigare och det finns även snack om ert auktionshus liknande det i wow.

Det kommer fortfarande vara nivåkrav på skills.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Starcraft 2 alla tre delar ute = 2014
World Of Warcraft sista expansionen = 2014
Diablo 3 = 2014

Bara att vänta!

Damm... har ju sett att jorden går under 2012 så då blir det inget =/ Känns som att man har väntat för länge på det goda...

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Starcraft 2 alla tre delar ute = 2014
World Of Warcraft sista expansionen = 2014
Diablo 3 = 2014

Bara att vänta!

Jag tror att om det släpps fler delar till Starcraft 2 så släpps det nästa år. Wings of Liberty kommer ju ut den 27:e Juli. Sista wow-expansionen har jag hört ska vara Cataclysm vilket jag tror kommer runt jul iår. Diablo 3 låter som att det skulle släppas 2012, kanske 2013 om nu inte jorden går under 2012 som en del människor tror.

Inaktiv

Sista World of Warcraft expansionen kan inte vara Cataclysm. Det sitter fortfarande 10+ miljoner spelare. Känns ovärt.

Aja jag tippar allt på 2014 och det har jag sagt i flera år.

Inaktiv

Har svårt att känna någon dragning till Diablo 3 eller Starcraft 2, det är något med dom som gör att det känns som något man sett förut och redan spelat... Inget som är nytt och som man inte kan vänta på att se hur det blir. Blizzard kör med alldeles för säkra kort och verkar inte våga satsa på något nytt.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Sista World of Warcraft expansionen kan inte vara Cataclysm. Det sitter fortfarande 10+ miljoner spelare. Känns ovärt.

Aja jag tippar allt på 2014 och det har jag sagt i flera år.

Det låter osannorlikt jag håller med att Cataclysm ska vara sista expansionen men man vet aldrig. Jag tycker inte dom har råd att förstöra spelet mer än vad det redan gjort så därför skulle jag om jag var Blizzard stoppa mjölkningen vid Cataclysm.

Medlem

Det kommer säkerligen 2011.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det kommer säkerligen 2011.

Varför så säker på det? ^^

Medlem
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Välkommen till 2010, Casual-Land..

Medlem
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

REMUS!!!! Det kommer bli bra ska du se. Du vet lika väl som jag att du kommer sitta med en kopia i handen och gråta som en litet barn när du märker hur jävla kul det är fast det går emot dina principer.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

123
Skriv svar