Metro Exodus systemkrav släppta – och de är höga

Robot
Metro Exodus systemkrav släppta – och de är höga

Maxat i 4K kräver ett grafikkort för 13 000 kr.

#metro-exodus, #nyhetstips


NuZ
Testpilot

Kommer på Xbox game pass så ska väl tesa liret innan eventuellt köp på PC då fps gör sig bäst med m+k enligt mig. Körde 1an och 2an och gillade de väldigt mycket. Böckerna är också väldigt bra så kan rekommendera de


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kommer på Xbox game pass så ska väl tesa liret innan eventuellt köp på PC då fps gör sig bäst med m+k enligt mig. Körde 1an och 2an och gillade de väldigt mycket. Böckerna är också väldigt bra så kan rekommendera de

Va, direkt på release dagen??

NuZ
Testpilot
Skrivet av snubben:

Va, direkt på release dagen??

Det vet jag icke men har läst det att det kommer dit iaf. Därför de 2 andra är där. Men kan ha fel. Ska googla så editar jag med källa vart jag hörde/läste det.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Körde igenom 1:an för nån vecka sen och spelar 2:an nu. Säger bara, love it, love it.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kommer på Xbox game pass så ska väl tesa liret innan eventuellt köp på PC då fps gör sig bäst med m+k enligt mig. Körde 1an och 2an och gillade de väldigt mycket. Böckerna är också väldigt bra så kan rekommendera de

Har du tur har det mus och tangentbords stöd på Xbox. Men Xbox one och ps4 kan inte ens mäta sig med systemkraven för low så vi får se hur det presterar på de konsolerna.

Medlem

Kör med ett gtx 1080 och en i7-7700k. Förhoppningsvis klarar jag high i 1440p men vi får se

NuZ
Testpilot
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du tur har det mus och tangentbords stöd på Xbox. Men Xbox one och ps4 kan inte ens mäta sig med systemkraven för low så vi får se hur det presterar på de konsolerna.

Med tur ja
Ja de kommer nog köras i 720 troligen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

13000. Det är lugnt. Det har ju alla. Det skrivs om det hela tiden. PS4 och en värsting 12-13000 kr PC. För Microsoft spelen.

Medlem

Är mitt i uppgraderingsfas för min PC faktiskt. Tänkte fläska på lite nu när man äntligen har "råd". Halvvägs in insåg jag att jag inte alls har råd, eftersom jag ska vara pappaledig framöver. Men har i alla fall skaffat en skärm i 1440p, GTX 1080 Ti, ny PSU. Bara mobo, cpu, chassi, minnen kvar. Får se när man får råd bara, men förhoppningsvis hittar man lite guld någonstans.

Då jävlar blir det metro!

Gen
Medlem

Är ju bara ett enda kort som kostar 13000 och det är Palits. Alla andra ligger ju närmare 15k så rubriken är en smula missvisande.

Från det enda till det andra - asså systemkraven börjar bli riktigt tuffa nuförtiden Samma med Anthem, det är extremt tungdrivet. Kanske dags att byta ned sig till en 2560x1440 skärm igen :<

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

13000. Det är lugnt. Det har ju alla. Det skrivs om det hela tiden. PS4 och en värsting 12-13000 kr PC. För Microsoft spelen.

Nu var det ju enbart grafikkortet för 13000kr inte hela datorn. Men en dator som klarar "Recomended" kan du nog få ihop för under 10000kr utan problem.

@Gen Finns 2080 ti för 13000kr så finns det. Man brukar ju utgå ifrån lägsta pris när man skriver priser.

Gen
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu var det ju enbart grafikkortet för 13000kr inte hela datorn. Men en dator som klarar "Recomended" kan du nog få ihop för under 10000kr utan problem.

@Gen Finns 2080 ti för 13000kr så finns det. Man brukar ju utgå ifrån lägsta pris när man skriver priser.

Jag skrev inget om någon dator Jag skrev att det bara finns ett enda 2080Ti som kostar 13k och det är Palits kort. ASUS, MSI och de andra ligger närmare 15k.

Okej, det är detaljer...tänkte mer att när det tar slut så...aja, det är måndag Scuzi!

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag skrev inget om någon dator Jag skrev att det bara finns ett enda 2080Ti som kostar 13k och det är Palits kort. ASUS, MSI och de andra ligger närmare 15k.

Okej, det är detaljer...tänkte mer att när det tar slut så...aja, det är måndag Scuzi!

Det är bara texten efter "@Gen" som var menat till dig, det innan var till personen jag citerade. Sen kan jag tänka mig att det palit kortet inte har den bästa kylaren eller varför är det annars så "billigt"? Och köper man ett kort för 13 och inte ska vattenkyla, kan man kanske lika gärna lägga 15 och få en tyst kylare som man blir nöjd med.

FM-guru
F.d. Sisyr

Min burk från 2015 börjar bli till åren, helt klart. Får kanske skaffa nytt senare i år...

Gen
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är bara texten efter "@Gen" som var menat till dig, det innan var till personen jag citerade. Sen kan jag tänka mig att det palit kortet inte har den bästa kylaren eller varför är det annars så "billigt"? Och köper man ett kort för 13 och inte ska vattenkyla, kan man kanske lika gärna lägga 15 och få en tyst kylare som man blir nöjd med.

Aha ursäkta

Jag läste någonstans att Palit är störst om man ser till hela världen så det kan vara så att de helt enkelt har ett lägre pris pga mängd kort de spottar ur sig. Läst på andra håll att kylaren är helt duglig. Faktiskt ägt ett Palit 780Ti en gång i tiden men den kylaren var av plast och verkligen ingen bra kvalité. Som tur var fick jag byta ut det mot ett annat kort så det löste sig

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du tur har det mus och tangentbords stöd på Xbox. Men Xbox one och ps4 kan inte ens mäta sig med systemkraven för low så vi får se hur det presterar på de konsolerna.

Tja, en Xbox One X kan nog det, sen har du enormt mycket mindre overhead på konsol så spelet är enormt mycket lättare att optimera för det.
Min PC kämpar med Forza Horizon 4 på Medium->High (mix däremellan) och kämpar för att hålla sig allt mellan 30-60 fps, medan min Xbox One X kör spelet i 60fps konstant.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hur är "Low" på detta jämfört med grafik i tidigare spel? Jag menar, kan man få samma grafiska kvalitet på Low som man har i Medium i säg BF:V eller Witcher 3 så är det i alla fall ingen ful upplevelse.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas att DX12 är bättre fram tills dess, just nu så tappar man prestanda med ca 20-30 fps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Tja, en Xbox One X kan nog det, sen har du enormt mycket mindre overhead på konsol så spelet är enormt mycket lättare att optimera för det.
Min PC kämpar med Forza Horizon 4 på Medium->High (mix däremellan) och kämpar för att hålla sig allt mellan 30-60 fps, medan min Xbox One X kör spelet i 60fps konstant.

Jo men nu är inte metro ett spel utvecklat för Xbox i första hand och då brukar det inte flyta så bra på konsolerna. Och one/4 är ganska mycket klenare än Onex/4pro. Blir inte förvånad om spelet är begränsat till 30FPS oavsett vilken konsol eller upplösning du väljer med tanke på systemkraven på PC.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Tja, en Xbox One X kan nog det, sen har du enormt mycket mindre overhead på konsol så spelet är enormt mycket lättare att optimera för det.
Min PC kämpar med Forza Horizon 4 på Medium->High (mix däremellan) och kämpar för att hålla sig allt mellan 30-60 fps, medan min Xbox One X kör spelet i 60fps konstant.

Tidigare Forza spel har varit dåligt optimerade för PC, kan varit winstore som varit problemet, men Horizon 4 ska däremot funka bra.

Säker på att du kör med liknande inställningar? Många tror ju fortfarande att konsoler kör i höga/max settings i full upplösning, vilket sällan eller aldrig är fallet. Tror bland annat 60fps läget på One X körs i 1080p.

-

Sen det här med mus/t på konsol, tja det funkar ju självklart bättre än gamepads, men om spelen körs i 30fps blir det ju fortfarande horribelt. Även 60fps på en tv med all extra latency bör vara märkbart såsigt. Men, men viktigaste i spel är ju inte interaktiviteten, utan det visuella spektaklet... /Sarkasm *grymtar surt.

Medlem

Hypa inte för mycket nu. Tänk på att det är Deep Silver/Koch media/Thq Nordic som är utgivare.

Medlem
Nividia Surround?

Någon som vet om detta kommer att stödja multi monitor setup? Nvidia surround (5760x1080) 21:9 ?
Med UI på centerskärmen?
Hittar inget när jag försöker ta reda på detta...

1
Skriv svar