Efter Anthem-demon - Vad behövs för att du ska fortsätta spela?

Medlem

Inget spel för mig. Även om spelmekaniken var rätt kul så är såna här always online loot grinders inga spel för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326114:

Du vet att demo är en förkortning för demonstration? Alltså att visa upp produkten. Och då får vi inte döma spelet utifrån dess demonstration? Jag kommer inte att införskaffa spelet efter vad jag sett/läst och då har jag inte ens bemödat mig med att testa demot.

Visst men bara för att det heter demo så betyder det inte att det var ett demo. Gammal build sedan cirkus 6 månader tillbaka och testet var i princip som vilken alpha och beta-test som helst i spelhistorien. De valde att kalla det något annat för at... Locka folk kanske? Spelar inte så stor roll, det var en beta vi fick spela. Gör det någon skillnad i slutändan? Det återstår att se.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förstår inte för mitt liv varför de lät oss spela den här halvfärdiga betan. Men det är något med spelet som lockar, så jag ska köpa en månad origin och se hur den färdiga produkten känns.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Allt prat om demot fick mig ta beslutet att installera Warframe.

Så skall det Fan låta!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Förhandsbokat ..spelade 16 timmar på VIP totalt. Ser fram emot release. Spelar normalt Warframe sporadiskt (1500+ timmar) ska bli skönt att spela nåt annat.

Jag blev väldigt besviken på destiny, jag känner mig bara tom efter att grinda i timmar utan att ha roligt så jag kommer hålla mig borta om inte kampanjen visar sig vara bra.

Medlem

Fuck dessa loadings, really?

Medlem

Jag spelade "demot" i helgen. Fick tag i en nyckel. För att jag ska köpa och spela det krävs nog att de putsar det rejält. Att de gör hub och spelvärld mer levande, putsar på UI och vissa system, samt fixar de kraftigaste buggarna. Som det är nu känns spelet ofärdigt. Demofilmen från 2017 såg riktigt bra ut. Nu 2 ÅR senare har de lyckats gå bakåt, och väljer ändå att släppa det och kalla det som är en beta, ett demo. Jag är allmänt förbluffad.

Edit: Med det sagt är spelmekaniken i grunden solid och kul. Så jag vill att de fixar det och gör det mer som 2017 videon.

Medlem

@uberpwnage2.0: 6 veckor. Inte 6 månader. Jag är väldigt tveksam till att vi kommer se stora skillnader mellan demot och release.

Moderator | Testpilot

@Kodesh: Du har så sant så. Jag som skrev fel.

Beror på vad du menar med "stora skillnader"? Spelet kommer utan tvekan vara mer optimerat och det finns mycket vi inte fått se ännu då demot bara är en liten del.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Jag menar specifikt en mer levande hub, vädereffekter, mer dynamiskt djurliv och en bättre fiende AI. Sådana förändringar tar tid. Men jag blir mer än gärna överraskad om jag har fel :D. Ta en titt på 2017 videon och tappa hakan xD.

Medlem

Vet inte var jag ska börja, men att betala 40 spänn för Origin Access Basic för att få spela betan och sedan det färdiga spelet i 10 timmar känns ju som en Win. Att köpa eller inte köpa är lite tidig, även ifall jag skulle kunna betala bara för att det var så jäkla vackert att flyga runt....vilka miljöer!
Det grafiska tillsammans med Javelin-dräkterna för verkligen tankarna till Destiny 2, vilket inte gör så mycket i sig då jag med nöje betalade för SP-kampanjen och de fantastiska banorna. Likheterna till trots så känns det inte alls som Destiny 2 för mig. Att kunna flyga i kombination med en värld som får Destiny 2 att kännas som ett plattformsspel gör det här till något eget bara där. Dessutom upplevde jag att fienderna och deras AI var snäppet vassare...Stronghold gjorde ont!

Så, de främsta fördelarna är:
Hur vackert det är (demot satte allt på Ultra och det gick jättebra på mitt GTX 1080).
Mäktig känsla att flyga i en sådan omgivning.
Tunga fiender som verkligen bjuder på motstånd.
Ser fram emot att börja från början och ta allt i rätt ordning. Quest, loot, leveling etc.

Med det sagt så är det dags för det som inte kändes lika positivt. Förutom att det kändes rätt rörigt inledningsvis med allt att ta in så gillade jag inte sättet man började uppdragen på. Questen i sig var helt ok med undantaget att man inte springer runt i staden, man flyter fram i en kvarts gånghastighet, något som retade gallan på mig efter bara 7 sekunder. Att man överallt möts av texten "detta är en demo version och alla delar är inte upplåsta här" (ungefär) har jag full förståelse för även om det gör allting lite fattigt på djup.
Det värsta var nog ändå när man väl lyckas starta ett uppdrag (det var verkligen inte lika självklart som det låter) och man bara dimper ner på marken i någon zon. Vad hände med det dödsföraktande hoppet från basen och den den grandiosa flygturen över de exotiska landskapen?? Den förväntade känslan av att fritt kunna utforska en ny och spännande värld ersattes med en jäkla loadscreen och ett Ironman knä-i-backen någonstans!

Helt plötsligt försvann känslan som Ulf Lundell säkert hade när han skrev Öppna Landskap och ersattes av något mer klaustrofobiskt som istället borde höra hemma i Portal-serien.

Visst, även under uppdragen är det gott om öppenhet, men jag hade verkligen hoppats på mer än så, och därför ska det bli så härligt att kunna prova det i några timmar innan jag bestämmer mig. Jag är helt övertygad om att det redan nu erbjuder så långt mycket mer än vad "demot" antyder, och det var verkligen inte mycket med de handfull uppdrag man kunde köra på repeat mellan lvl 10 och 15.

Ah, fan, längtar redan till fredag iallafall

Medlem

Har köpt origin premier för 149kr, har tänkt att testa spelet när det släpps för pre orders, och om det skulle vara så att man inte gillar spelet så är det bara att avsluta prenumerationen.

Medlem

Har premium just nu, får köra ett tag
GUI skulle verkligen behöva fixas.
Jäkla konsol utseende

Releasehästryttare
Medlem

Trots stora problem med att komma in på servern och laddningsskärmar så tycker jag spelet är i överlag överraskande kul. Jag är fortfarande nyfiken på det här spelet så kanske blir det ett köp efter den öppna betan.

Medlem
Skrivet av Redfield:

Trots stora problem med att komma in på servern och laddningsskärmar så tycker jag spelet är i överlag överraskande kul. Jag är fortfarande nyfiken på det här spelet så kanske blir det ett köp efter den öppna betan.

Origin Access är faktiskt väldigt smidigt för att testa titlar som denna. 49/149kr för en månad, och på köpet får man mängder av andra spel.

Hade folk problem på söndagen också? Det var inga som helst problem att komma in för mig, så jag undrar om de prioriterar folk olika?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Tråddemonen
Testpilot

@Gustav Höglund: Hör av dig om du vill köra lite co-op över PSN

Medlem
Skrivet av miffot:

@LARRYLUKE: Känns att det kommer ta ett tag innan man kommer upp i content som destiny2, men är ju så för varje spel idag desvärre

Men Anthem har något destiny2 ej har, och det är djup i items, builds.

Ja för Destiny 2 har ju så mycket content, fan varenda spel som släpps har mer content vid release än vad Destiny 2 har med flera DLC och en expansion.

12
Skriv svar