Intressanta spelsläpp februari -19

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp februari -19

Det har redan varit en grym spelsläpps vecka och då har inte ens Resident evil 2R släppts än!

Men här är några mindre titlar som släpps i februari månad.

Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Pantropy - 31 jan

Pantropy is a science-fiction based multiplayer game for players who want to make their own story. You’ll need to band together to thrive in this lush and dangerous world. Luckily, there are factions just waiting to welcome you into their ranks. Are you going to mine resources and craft a powerful mech?

Wargroove - 1 feb

Take to the battlefield with Wargroove, a strategy game for up to 4 players! Choose your Commander and wage turn-based war on battling factions. Design and share maps, cut-scenes and campaigns with easy-to-use editors and in-depth customization tools!

Evospace - 14 feb

Evospace is sandbox game with fully dynamic, procedurally generated world. Game about digging, exploring, building and technologies.

DemonsTier - 8 feb

From the union of RiddledCorpse and XenonValkyrie comes Demonstier, an RPG roguelike with elements of action, adventure, & arcade. Enter the dungeons of king Thosgar & destroy the demonic beings present there.

Eastshade - 13 feb

You are a traveling painter, exploring the island of Eastshade. Capture the world on canvas using your artist’s easel. Talk to the inhabitants to learn about their lives. Make friends and help those in need. Visit cities, scale summits, unearth mysteries, and discover forgotten places!

Devotion - 19 feb

Devotion is a first-person atmospheric horror game depicting the life of a family shadowed by religious belief. Explore a 1980s Taiwan apartment complex lost in time gradually shift into a hellish nightmare. Delve into the vows each member of the family has made, and witness their devotion.

Streets of Red : Devil's Dare Deluxe - 22 feb

Welcome to Streets of Red: Devil's Dare Deluxe, the permadeath multiplayer horror beat'em up that bestows players with the skills of retro gaming heroes in a fight against a legion of undead monstrosities. The chills, thrills, bills, and opportunity to learn new skills won't stop until every street runs red with blood!

Eagle Island - inget exakt datum

With its falconry-based gameplay within procedurally generated worlds, Eagle Island is set to a beautifully modernized pixel art aesthetic and provides a breath of fresh air to the platforming genre. Eagle Island can be played in either Story, Roguelite or Speedrun mode.

Mechanic Miner - inget exakt datum

Mechanic Miner is a 2D construction/survival game with mechanical steam-powered machines and physics. Gather resources, kill monsters, acquire new technologies and use your imagination to build crazy mechanical devices to conquer any challenges in your way.

DELTA - inget exakt datum

Tyvärr hittar jag inte trailern på youtube då både spelet och företaget har generiska namn.
Trailern finns på deras steam sida dock.

You're just a regular worker in a regular science company that invented interdimensional travel. What can go wrong?

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får februari release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Moderator | Testpilot

Wargroove ska bli spännande


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Civ6: Gathering Storm är nog månadens release för mig. Det är dock inget "nytt" i jämfört med de du listade här


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot

För mig är februaris bästa släpp releasen av Astroneer (6e Feb)
Spelet har varit under early access under många år och släpps äntligen i 1.0 version.

Astroneer är ett mysigt spel där du bygger din bas / utforskar planeter och hittar mystiska alien-artifacts.

Jag har gjort en medlemsrecension av en early access build HÄR om du vill ha mer kött på benen vad man kan göra i spelet.

Inaktiv

Kommer nog inte köpa något alls i och med allt jag redan har.

Men vilka månader som väntar nu... bara i feb liksom!

Ace Combat 7, God Eater 3, Trials Rising, Far Cry: New Dawn (har inte ens hunnit spela femman än liksom), Phoenix Wright-spelen till PS4, Anthem, Metro Exodus.

Medlem

Etrian Odyssey: Nexus. 3dS. Släpps 5 Februari.

Sista delen i Spelserien till 3DS. Nästa produkt blir ett nytt IP till Switch då switch inte har samma möjligheter till kartritning som 3DS har med sina dubbla skärmar.

Ett spel som släpps första delen av 2019 som jag önskade fick ett Februari datum. Men är nog för nära nu för att det skall vara möjligt.

Fire Emblem: Three Houses. Switch

Medlem

Av dom är väl Evospace det mest intressanta, även om det inte var speciellt intressant. Dessutom kommer det den 14:e och inte 4:e.

Annars ser min februarilista ut som följer:

Far Cry New Dawn (15 februari) UPlay
Metro Exodus (15 februari) Steam
Anthem (22 februari)

Den sista skall jag dock invänta lite recensioner på först, just nu har det fått väldigt blandade feedback.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare

@conthox: Korrekt Evospace fick nytt datum (inte pillat med listan sen jag skrev den) (ändrat nu).

Har varit för upptagen med resident evil 2R

Medlem

Blir många spel denna månad för mig. Metro exodus, far cry new Dawn o rts spelet bannermen som kommer den 21 feb😁

Releasehästryttare

Två till spel har fått februari release:

Plane Mechanic Simulator - 7 feb

England, 1940. The Luftwaffe is preparing for the invasion of Britain and the RAF need every man to stop it. They need you. Join the ground crews as they struggle to keep the aircraft flying. Repair engine, patch bullet holes, rearm machine guns and more.

Rhythm Overdrive - inget exakt datum

Rhythm Overdrive is a shootem up / rhythm game, where enemies are trying to kill you while dancing on the musics BPM ! Collect power ups to enhance your weapons, use bombs to clean the screen from all the enemies, and try to get the first places on the leaderboards!

Medlem

Förlåt, men *gäsp*

- Survival/Mincraft-kopior
- Uttjatade retrospel
- Walking simulators

Börjar tröttna rätt ordentligt på dessa tre kategorier av indiespel nu, uttjatat.

Tror jag pillar vidare med Resident Evil 2 tills nästa stora spelsläpp.

Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Förlåt, men *gäsp*

- Survival/Mincraft-kopior
- Uttjatade retrospel
- Walking simulators

Börjar tröttna rätt ordentligt på dessa tre kategorier av indiespel nu, uttjatat.

Tror jag pillar vidare med Resident Evil 2 tills nästa stora spelsläpp.

Tänker man så är de flesta spel kopior av nåt annat. Jag har hittat så många roliga spel just genom att ha ett öppet sinne och hålla lite koll på trådar som denna där man blir tipsad om spel man kanske inte annars fått koll på.

Medlem
Skrivet av Palado:

rts spelet bannermen som kommer den 21 feb😁

Just ja, det kommer snart också. Det hade jag glömt av. Tack för tipset/påminnelsen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Just ja, det kommer snart också. Det hade jag glömt av. Tack för tipset/påminnelsen

Inga problem Glad att vara till hjälp

Releasehästryttare

Volcanoids släpptes idag och har fått en ny trailer.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tänker man så är de flesta spel kopior av nåt annat. Jag har hittat så många roliga spel just genom att ha ett öppet sinne och hålla lite koll på trådar som denna där man blir tipsad om spel man kanske inte annars fått koll på.

Jag förstår vad du försöker säga, men vad jag menar är att just dessa genrer är väääldigt uttjatade under en kortare period på bara några år, precis som Battle Royale. Jag om någon har ett öppet sinne och jag kollade på samtliga trailers i tråden, så mitt *gäsp* är inte bara ett antagande, jag har faktiskt tittat på allt med öppet sinne, men tycker att det ser otroligt generiskt och tråkigt ut.

Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Jag förstår vad du försöker säga, men vad jag menar är att just dessa genrer är väääldigt uttjatade under en kortare period på bara några år, precis som Battle Royale. Jag om någon har ett öppet sinne och jag kollade på samtliga trailers i tråden, så mitt *gäsp* är inte bara ett antagande, jag har faktiskt tittat på allt med öppet sinne, men tycker att det ser otroligt generiskt och tråkigt ut.

"Efterapning är den bästa sortens komplimang"

Så funkar branschen , efter en succé släpps kommer det 100tals kopior som efterapar konceptet. Det är bara att sortera i utbudet och hitta guldkornen som tar bra koncept och utvecklar dem till nya intressanta titlar.
Om inget är intressant så är det ju bara att strunta i det och gå vidare och hitta saker som man tycker verkar kul. Det råder verkligen ingen brist på titlar att leta igenom , snarare brist på tid att själv leta

Releasehästryttare

@Harakiri:
@Dudinkalv:

Kan hålla med att ingen spel denna månaden är unikt utan enbart variationer av vad som redan finns på marknaden.

Men man borde inte ge upp om man nu letar efter just unika spel då denna tråd återkommer runt den 25e varje månad.

Förra månaden hade jag med ett spel som heter Pikuniku, jag spelade det och det va väldigt unikt, det största problemet med spelet va att det va för kort, klarade på ca 1.5 timma. Annars va det mycket bra. (värt att plocka upp på en rea)

Kollar jag i listan över spel som annonserats att släppas i mars så är det inte något unikt spel än
Det är nått ninja spel (sekiro) nått xcom ripoff (xenonauts 2) och nått spel som baseras på cube filmerna (half dead 2) inget som är unikt.

Medlem

Praey for the Gods
Early access från idag.
https://store.steampowered.com/app/494430/Praey_for_the_Gods/

"Praey for the Gods is a boss climbing open world adventure game where you play a lone hero sent to the edge of a dying frozen world to discover the mystery behind a never-ending winter."

Edit: Såg att det fanns en nyhet om den, hade missat den.

Releasehästryttare

Spelet Devotion släpptes igår och är väldigt positivt på Steam atm, hade helt missat att det är samma studio som gjorde spelet Detension som släpptes 2017 och folk älskade.

Skribent

Ape Out släpptes idag. Ser rätt trevligt ut, ska nog testa det imorgon!

Steam-länk


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Releasehästryttare

@Mattias Frost: 15 euro känns lite dyrt då jag tror att jag personligen skulle tycka det va kul i typ 5 minuter innan man tröttnar, men att musiken anpassar sig till vad man gör i spelet är ju i alla fall en rolig gimik.

1
Skriv svar