Hungrig på mer Resident Evil 2? Gratis story-DLC är snart här

Robot
Hungrig på mer Resident Evil 2? Gratis story-DLC är snart här

The Ghost Survivors släpps 15 februari.

#capcom, #dlc, #resident-evil-2


Medlem

Ser fram emot detta!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Asså RE2 verkar så jävla bra men jag bara vet att jag aldrig kommer palla spela klart det pga stressen med skräck. Den där jätten i hatt hade gjort att jag insta-alt-f4at

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Asså RE2 verkar så jävla bra men jag bara vet att jag aldrig kommer palla spela klart det pga stressen med skräck. Den där jätten i hatt hade gjort att jag insta-alt-f4at

Ja "Tyrant" som karaktären kallas för, är fett jäkla dryg med sitt klampande. Lirar Steam versionen och har ett riktigt bra ljudsystem inkopplat med stor bas subba. Hans tunga klumpiga steg dånar i mitt vardagsrum. Riktigt fränt och man hör dessa steg från andra våningar då han letar efter Leon. Creepy as hell. Tur att han är långsam men han stressar på en rejält i de mörka smala korridorerna. Riktigt mäktigt spel och jag är mycket nöjd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Asså RE2 verkar så jävla bra men jag bara vet att jag aldrig kommer palla spela klart det pga stressen med skräck. Den där jätten i hatt hade gjort att jag insta-alt-f4at

Tyckte faktiskt inte att det var så läskigt, trodde det skulle vara läskigare än vad det är. Black Hat som jag kallar honom, han är inte så farlig. Då är jag mer rädd för The Gatherers.

Tycker dock att RE7 är läskigare än RE2.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jo sjuan spelade jag inte ens igenom demot (det gjorde jag nu men det är mer stressen. Njuter fan inte av det haha.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jo sjuan spelade jag inte ens igenom demot (det gjorde jag nu men det är mer stressen. Njuter fan inte av det haha.

Blev inte så stressad av Black Hat, knappt något. Jag hoppade till 2 gånger totalt under min första playthrough.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Avstängd

Mr X kallas han väl i orginalet? Han i hatten..
Tyrent är ju storbossen i RE1
Men Mr X e kanske en annan prototyp av Tyrent iofs?

Medlem
Skrivet av DitroX:

Blev inte så stressad av Black Hat, knappt något. Jag hoppade till 2 gånger totalt under min första playthrough.

Uppenbarligen blir vi stressade olika mycket av olika saker?

Medlem
Skrivet av Rassa:

Mr X kallas han väl i orginalet? Han i hatten..
Tyrent är ju storbossen i RE1
Men Mr X e kanske en annan prototyp av Tyrent iofs?

Verkar vara en hel del "Tyrants". Så alla bossar från RE1-3 verkar vara "Tyrants".

https://residentevil.fandom.com/wiki/Tyrant

Mr X är Tyranten från RE2.

"T-00 has been given a number of nicknames over the years. Claire refers to it as "Mr. X" in the novelization of Resident Evil 2, along with "Doctor Evil". "Mr. X" was also used in other U.S. Capcom promotional merchandising for Resident Evil 2, such as action figures. In the English version of Resident Evil: The Darkside Chronicles, it was nicknamed "Trenchy" by Leon, though he calls him "Coated Bastard"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

I originalet så vill jag minnas att Mr X är "en tyrant" han förvandlas väll som sista boss i B-Rundan medans William är A-Rundans sista boss?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Uppenbarligen blir vi stressade olika mycket av olika saker?

Jo absolut! Visst är det så! Ville bara poängtera att jag inte tyckte att det var så stressigt och ville därmed locka in mer spelare för att köra igenom detta fantastiska spel.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Molotov:

I originalet så vill jag minnas att Mr X är "en tyrant" han förvandlas väll som sista boss i B-Rundan medans William är A-Rundans sista boss?

Japp.

Medlem

Jag har inte spelat remaken så kan någon svara om Hunk & Tofu finns med i bas spelet? Har för mig att man låste upp dom om man klarade spelet inom en viss tid på den gamla goda tiden.

NuZ
Testpilot
Skrivet av orkamera:

Jag har inte spelat remaken så kan någon svara om Hunk & Tofu finns med i bas spelet? Har för mig att man låste upp dom om man klarade spelet inom en viss tid på den gamla goda tiden.

Ja både Hunk och Tofu. 3st olika Tofu också.
För att låsa upp Hunk är det A och B som ska speöas igenom. Tofu är lite svårare stt låsa upp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@NuZ: Härligt! Tackar för svar

1
Skriv svar