Bioware hintar om en större Anthem-värld och en ny region

Robot
Bioware hintar om en större Anthem-värld och en ny region

Bioware jobbar redan hårt på mer Anthem-innehåll.

#anthem, #bioware


Medlem

Ska dom köra med season pass eller gratis DLC?

Medlem

Vad skiljer den öppna betan från den VIP demo som har varit under helgen sist? Förutom att den är öppen för alla. Eller är det så att man fortfarande startar från level 10 och upp till max 15?

Medlem

@Redfield: Det är samma demo, fast denna helgen är den öppen för alla. Det går även att spela alla fyra klasser samt att de har fixat buggar och annat smått från föregående helg.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ska dom köra med season pass eller gratis DLC?

Gratis. Det vill säga, de vill att folk köper kosmetiska prylar.

Jag tycker det här låter bra. Det kan bli bra spel om det växer och växer.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Gratis. Det vill säga, de vill att folk köper kosmetiska prylar.

Jag tycker det här låter bra. Det kan bli bra spel om det växer och växer.

Var kan man läsa om kosmetiska saker?

Medlem

De fixar att man kan sprinta i Fort tarsis: https://www.gameinformer.com/2019/01/29/bioware-will-allow-sp...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas dem fixar så man kan connecta till spelet överhuvudtaget. Det hade vatt najs.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Maysay:

Var kan man läsa om kosmetiska saker?

Ehm... Kan vara jag som hittar på här. Men tror jag har hört att alla dlc ska vara gratis, det ska inte vara p2w. Då lämnar det bara kvar att de säljer kosmetiska saker för att tjäna pengar, efter de har släppt spelet men jag kan som sagt ha fel.

Medlem

Fixar man buggar på en gammal build?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Ehm... Kan vara jag som hittar på här. Men tror jag har hört att alla dlc ska vara gratis, det ska inte vara p2w. Då lämnar det bara kvar att de säljer kosmetiska saker för att tjäna pengar, efter de har släppt spelet men jag kan som sagt ha fel.

Ah. Tänkte att du hade läst det någonstans. Kan vara så att de tjänar pengar på att folk fortsätter prenumerera också.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Var kan man läsa om kosmetiska saker?

https://www.polygon.com/2019/1/21/18179227/anthem-gameplay-de...

Nästan säker på att jag läst det i denna "tweet-sammanfattning" :).

Edit : "No season pass. Just get the game - don’t worry after that.
OMG
@GXOmar_

@GambleMike hello, I'm really interested to know if there is any DLC or season pass post-launch for anthem? like do we need to buy the 60$ game and that's it? or we have to buy a session pass to get more content?!"

Medlem
Skrivet av Theade:

Fixar man buggar på en gammal build?

om den används som demo så gör man givetvis det,

Backloggens befriare
Skrivet av Maysay:

Var kan man läsa om kosmetiska saker?

Skrivet av Whisp:

Ehm... Kan vara jag som hittar på här. Men tror jag har hört att alla dlc ska vara gratis, det ska inte vara p2w. Då lämnar det bara kvar att de säljer kosmetiska saker för att tjäna pengar, efter de har släppt spelet men jag kan som sagt ha fel.

Skrivet av bulleboss:

https://www.polygon.com/2019/1/21/18179227/anthem-gameplay-de...

Nästan säker på att jag läst det i denna "tweet-sammanfattning" :).

Edit : "No season pass. Just get the game - don’t worry after that.
OMG
@GXOmar_

@GambleMike hello, I'm really interested to know if there is any DLC or season pass post-launch for anthem? like do we need to buy the 60$ game and that's it? or we have to buy a session pass to get more content?!"

Det stora citatet i artikeln:
"There are a lot of things coming post-launch. We have many different teams who have been working on that stuff for a few weeks already, so you can see different cosmetic items, different creatures, maybe a new region to explore! You’ll have different events, different weather states."

Och artikeln hänvisar till:
https://www.mmogames.com/gamearticles/anthem-interview-taking...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Mikrotransaktioner för 200kr per skin. Och det lär juh bara va börja. Nej tack EA games. Hoppas skiten floppar som star wars battlefront 2. Att dom alldrig lär sig.

Medlem

De borde satsa på ett spelbart och stabilt spel som de kan visa upp före de pratar om expansioner

Medlem

Det är helt sjukt hur dåligt Anthem är på PC.

Medlem

Ursäkta att jag låter lite gammal (jag ÄR gammal) men BIOWARE... är det dom som gjorde Baldurs Gate?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Dom säger ju att demot ska tydligen vara flera månader gammal build, man hoppas verkligen att när spelet släpps att vi ser rejäla förändringar till det bättre.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Redfield:

Vad skiljer den öppna betan från den VIP demo som har varit under helgen sist? Förutom att den är öppen för alla. Eller är det så att man fortfarande startar från level 10 och upp till max 15?

Om jag inte minns fel så, ja. Däremot behåller du din XP och lvl från vip-demon (om du spelade den).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@TheJudge: Så länge det handlar om Pay2Skin istället för Pay2Win, så gör det mig inget alls.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skrivet av Pretorian24:

Ursäkta att jag låter lite gammal (jag ÄR gammal) men BIOWARE... är det dom som gjorde Baldurs Gate?

Ja.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är helt sjukt hur dåligt Anthem är på PC.

Vad är det som är så mycket sämre på PC en vad det är på konsolerna ? Om det handlar om att det är dålig handling när man flyger tex så ska det redan vara "fixat" när spelet går live. Men dem som kör demon kör på en gammal version där dem inte hade förbättrat flygning en för PC. Finns video på tuben från BioWare där dem bekräftar det

Medlem
Skrivet av roftg:

om den används som demo så gör man givetvis det,

tvivlar stark på att de lägger allt för mycket resurser så här nära en release.

Skrivet av Vercadi:

Det är helt sjukt hur dåligt Anthem är på PC.

Vad hade du för problem?
funka as bra för mig.
Styrningen var ju lite kul men det ska vara fixat till release.

Medlem
Skrivet av roftg:

om den används som demo så gör man givetvis det,

Det hajar inte jag. Eller jo på ett sätt såklart, men har dom nytta av det till fullversionen sedan?
Jag har ju fått för mig att demot är av en gammal build, som jag tolkar inte används alls, eller inte är en del av fullversionen.
Gör man det enbart för att demoversionen ska bli bättre? Tycker det känns konstigt att man slipar på ett demo.

Men det kan bero på att man är van att demon kom på skiva i pcgamer-tidningen och det var vad det var.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Det hajar inte jag. Eller jo på ett sätt såklart, men har dom nytta av det till fullversionen sedan?
Jag har ju fått för mig att demot är av en gammal build, som jag tolkar inte används alls, eller inte är en del av fullversionen.
Gör man det enbart för att demoversionen ska bli bättre? Tycker det känns konstigt att man slipar på ett demo.

Men det kan bero på att man är van att demon kom på skiva i pcgamer-tidningen och det var vad det var.

Demot är en drygt två månader gammal build från spelet. Enligt diverse youtubers och andra som har provspelat den "riktiga" versionen av spelet så ska det vara betydligt bättre. Känns dock konstigt att de skulle slipa och putsa på ett demo när de redan har fixat sakerna i den fulla versionen.

Personligen ser jag mest fram emot den uppdaterade styrningen som numera ska var 1:1 för tangentbord och mus, istället för den där vidriga anpassningen för handkontroll som det är nu.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar