Silent Hill fyller 20, hur minns du skräckserien?

Robot
Silent Hill fyller 20, hur minns du skräckserien?

"You promised me you'd take me there again someday. But you never did."

#konami, #nyhetstips, #silent-hill


Medlem

Spelade det, inte alls läskigt och rätt kasst. Filmen var bättre, för en gångs skull.


signatur

IDKFA

Medlem

Tvåan är det SH jag minns bäst, vilket fantastiskt spel det var! Även trean och the room har jag härliga minnen ifrån men tvåan är det definitiva!

Första minns jag tyvärr väldigt lite utav, tror inte ens jag spelat det helt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Remake à la Resident Evil 2... tack

Medlem

Provade nått spel i serien i typ 15 min, blev fett less och avinstallerade.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Älskade första spelet. Spelade igenom spelet några gånger för att få hitta allt man missat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Testade 1an men fastnade aldrig av nån anledning, filmen däremot tyckte jag var riktigt bra

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tvåan är det SH jag minns bäst, vilket fantastiskt spel det var! Även trean och the room har jag härliga minnen ifrån men tvåan är det definitiva!

Första minns jag tyvärr väldigt lite utav, tror inte ens jag spelat det helt.

Kunde varit jag som skrev det där. Jag har precis samma erfarenheter och härliga minnen från Silent Hill.

Medlem

Det kom ut så sent, så jag köpte aldrig det. Vid det laget hade jag sedan flera år vant mig vid PC med voodoo-grafik, och tyckte spelet var så groteskt fult att titta på. Men förstod senare att jag kanske missat nåt. Dock har jag aldrig fått tummen ur. Kanske är dags såhär 20 år senare. Men jag tror inte det kommer bli av tyvärr.

Medlem

Har bara lirat Silent Hill 2 till PlayStation 2 då jag o en polare hyrde spelet i en videobutik. Gamla goda tiden. På den tiden var var man lite känsligare så vi kom inte så långt i historien. Det var iaf ruggigt. Äger även Silent Hill: Homecoming till Steam som jag aldrig installerat. Så jäkla deppigt att Konami sitter där borta i Japan med alla vackra spel serier o licenser utan att använda något av de.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

SoL
Medlem

Åh Silent Hill 2, mitt favorit spel på ps2 tiden, atmosfären i apartments var riktigt grym. ibland undrar jag var min kopia har tagit vägen när jag ser min ps2a nerpackad i en banankartong.

Medlem

Eftersom inte resident evil fanns på Xbox så fick jag nöja mig med silent hill 4 the room
Var ganska roligt imo.

Medlem

Det jag tänker mest på är soundtracken,och mest de som är som riktiga låtar. Ligger fortfarande en playlist till winamp med alla SH soundtracks och en egen bit för just dessa låtar samlade i slutet.

Har faktiskt bara spelat första SH och Shattered memories. Det senare är lysande ur en TV spels synpunkt. Berättar en historia så som inget annat medium kan.
Inte världens bästa eller läskigaste soel,men maximalt utnyttjande av tvspel aom medium

Silent Hill 2 är IMO de bästa skräckspelet ever, första gången jag körde igenom de var jag 14-15 o tyckte de var riktigt obehagligt men de var inte förens jag var ca 20 som jag insåg hur otroligt genialt och genomtänkt de var, all symbolik, dolda meningar och ett galet snyggt utfört spel för att vara ps2 gör de än idag till en milstolpe.

Medlem

Var sjuk upplevelse som tonåring att kötta genom Silent Hill i ett mörkt grabbrum haha

Fragtjuv

Spelade Silen Hill Shattered Memories, som väl ska vara en reimagining av första spelet, tillsammans med en polare samtidigt som det var full snöstorm ute. Det satte stämningen perfekt och känslan av utsatthet är fantastisk i det spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Har en Ps2 bara för SH2. Det är ett osannolikt bra spel. Musiken, stämningen storyn.

Medlem

Ettan och tvåan tillhör två av mina absoluta favvis skräck spel men det började gå utför i och med trean och framåt tycker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Theme Of Laura... kan vara en av de bästa låtarna gjorda till ett spel.

Medlem

Kröp fram försiktigt som en nervös hare tills jag hittade brandyxan som var makt och testosteron i verktygsform!
Efter det så förvandlades jag till Jack Nicholson från The Shining.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Älskar dom tre första spelen sen gick det tyvärr utför musiken till dom är fantastiska spelat dom så mycket!

Medlem

Enda spelserien som gett mig kalla kårar. Har lirat samtliga och håller 2:an som bäst 🤗

eld
Medlem

Mycket kärlek till serien, även då hade nog silent hills varit det mest minnesvärda.

Medlem

Om man vill köra del två och tre idag hur gör man det då på bästa sätt?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Om man vill köra del två och tre idag hur gör man det då på bästa sätt?

För tvåan: http://www.enhanced.townofsilenthill.com/SH2/

Verkar dock tyvärr svårt att hitta laglig PC-kopia av spelet. Kan ju alltid önska det här tills vidare: https://www.gog.com/wishlist/games/silent_hill_234_1

eld
Medlem
Skrivet av Saurfange:

Om man vill köra del två och tre idag hur gör man det då på bästa sätt?

ps2, eller emulator på pc. Det släpptes en "HD" collection men den var under all kritik (tänk chronotrigger till mobil)

Medlem

Silent Hill 2 är ett av de bästa skräckspelen för min del. Så många minnen av det. Kanske extra speciellt för min egen del eftersom det inte följde västerländska skräcknormer utan mer japanska. Det var så konstig och fruktansvärd stämning samtidigt som det inte gick att hålla sig borta. Pyramidhuvudet är en av de häftigaste fiender som skapats för ett skräckspel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Pettor:

Silent Hill 2 är ett av de bästa skräckspelen för min del. Så många minnen av det. Kanske extra speciellt för min egen del eftersom det inte följde västerländska skräcknormer utan mer japanska. Det var så konstig och fruktansvärd stämning samtidigt som det inte gick att hålla sig borta. Pyramidhuvudet är en av de häftigaste fiender som skapats för ett skräckspel.

Vad menar du? Var ju James som skapa det själv i huvudet! Nej håller helt med dig. SH har värkligen satt vad som är bra skräckspel. Men RE är också väldigt bra spel förutom de nya.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har bäst minnen av ettan, första gången jag blev riktigt rädd i ett spel. Dimman, mörkret, skolan, sjukhuset. Riktigt bra.

Önskar en remake på 1,2 och 3 likt RE1 alternativt RE2.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Wocizon: Najs tack! Den Enchanted versionen verkar guld!

12
Skriv svar