Medlem

Ingen frihet, inga möjligheter, och förenklat i varje led. Visst misstänkte jag att Activision Blizzard skulle följa WoW-temat men någon måtta får det vara. Tänker inte se spelet som förlorat ännu, inte innan det släppts, men det blir inget köp på release iaf.
Finns klart bättre spel i samma genre, det enda Diablo lever på idag tycks vara namnet + hype, tyvärr.
Never bet on Blizzard, always bet on Duke

Medlem

Det här var verkligen inte en trevlig läsning. Visst finns det mycket som kan förbättras från D2 men att ta bort det som var kärnan i D2 är ju helt idiotiskt. Det roligaste i D2 var ju just att testa och bygga olika gubbar. Och statsen och skill trädet var ju grunden till detta!

Ville jag göra en pala som one-shotade det mesta men dog som en fluga så kunde jag göra det, och ville jag göra det omvända så gick det också. Man kunde göra sanslöst sjuka "builds".

Stämmer in med föregående inlägg om att det är tråkigt att dagens spel skall bli så fördummande och förenklade.

:down::down::down::down::down:

Medlem
Skrivet av showerguy:

Sista World of Warcraft expansionen kan inte vara Cataclysm. Det sitter fortfarande 10+ miljoner spelare. Känns ovärt.

Aja jag tippar allt på 2014 och det har jag sagt i flera år.

Du förstår att dem måste göra om motorn ifall dem släpper det 2014 för att det ska se fräscht ut? Något jag knappast tror att dem kommer att göra, 2012 senaste men antagligen hösten 2011.


signatur

Jaha.

Medlem

Först C&C-serien och nu är det Diablo-serien som förstörs, 2 av 3 serier som man växt upp med.

*snyft*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så mycket whine här alltså!

Diablo 3 kommer bli det bästa spelet i serien, det är jag säker på! Blizzard misslyckas aldrig.

Men ni som whinar behöver ju inte lira Diablo 3. Skönt att slippa att lira med whiners.

Men likt med andra spel brukar även dom som whinar om "att det här kommer bli det sämsta spel i serien" lira och gilla spelet sen. Vänta ni bara.

Inaktiv

Ha ha ha.. så mkt whine folk de finns. Kan bara inte hålla mig för skratt


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Ha ha ha.. så mkt whine folk de finns. Kan bara inte hålla mig för skratt

Man kan ju inte annat än whina när Blizzard beter sig som idioter de senaste 5 åren.


signatur

Detta är bara för de gamla fansen, jag testade första + andra Diablo och tyckte det var roligare att klippa gräsmattan. Tror inte det blir någon dundersucce. Regnbågshästen skulle de haft med, hade lockat med sig många ungdomar från Stureplan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Måste säga att jag är lite besviken efter att ha läst detta, det låter som Blzzard vill göra en kassako istället för ett Diablo. Ta bort valmöjligheterna med attributer, gör storyn enklare och inga random-genererade världar... "Saker binds till en spelare", hoppas bara man kan byta utrustning med varandra, det var ju en av de riktigt roliga sakerna i D2.

Hursomhelst hoppas jag verkligen att detta blir bra.

Redaktör
Skrivet av Landelusen:

Ursäkta min bitterhet, men;
varför den här artikeln ens skrivits? Ni missbrukar rubriken "förhandstitt", som brukar innehålla "Hands-on"-info, och skriver istället en massa dravel om historia och hur systemen "kanske" kommer att se ut..?

Spekulationer har inget speciellt nyhetsvärde om de inte förankras i något. Artikeln består av historia om tidigare spel och sedan "mycket mer finns inte i svart på vitt". DÄR borde man själv insett att det inte blir mkt till artikel.

Är redaktionen på semester eller är det torrt nyhetsklimat?

Artikeln har skrivits för att samla ihop den tidiga information som finns om ett av de mest efterlängtade spelen just nu. Förhandstittar kan se ut på många olika sätt. För det mesta (men inte alltid) innehåller de vi skriver hands-on-intryck. Att din uppfattning om vad "förhandstitt" innebär inte stämmer med vår (och övriga spelmediers - ja, förhanstittar ser ofta ut så här) kan jag bara beklaga, men hur vi än gör så är det någon som önskar att vi hade gjort på ett annat sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Harpa:

Det är inte spekulationer (utom i några få fall). Det är uttalanden och klargöranden från Blizzards håll. Tack och hej.

Missförstå mig rätt; FZ är en jättebra sida med bra och riktigt intressant information. Jag är här och läser minst två gånger om dagen. Är däremot ingen forum-entusiast eftersom det finns så mycket troll som inte vill diskutera sakfrågor.

Anledningen till att jag ens yttrar min åsikt i den här frågan är att jag vill hjälpa till. Mitt sätt att hjälpa till här är att flagga när Er, annars höga, kvalité brister pga något så enkelt som en felrubricering.

Min åsikt handlade ju om hur man, som läsare, upplever "förhandstitt" och hur det i detta fallet föll pladask. Jag ser normalt fram emot Era förhandstittar för att de innehåller intryck och "hands-on"-info som är avgörande för om jag ska lägga ner tid på spelet i fråga över huvudtaget.

Amerikanska spelsiter skulle exempelvis aldrig kalla en artikel "preview" likt denna med det källmaterial ni använt Er av. Betänk det bara, ville mest ge Er feedback ifrån en trogen läsare.

EDIT: Missade redaktörens inlägg. Vill absolut inte påstå mig kunna något om journalistik. Tvärtom, jag är bara en läsare. Har nog, precis som det sägs här också, misstolkat vad som "förhandstittar" skall innehålla. Min avsikt att delge Er feedback består och jag accepterar att vi har olika sätt att se dessa "förhandstittar" på. Dock torde min läsarstatus räcka för att ge Er en feedback som ni upplever värdefull. Tack för visat intresse och feedback!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Ha ha ha.. så mkt whine folk de finns. Kan bara inte hålla mig för skratt

Man kan ju inte annat än whina när Blizzard beter sig som idioter de senaste 5 åren.

Kommer från extremgnällaren #1 på FZ.
Suck.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Ha ha ha.. så mkt whine folk de finns. Kan bara inte hålla mig för skratt

Man kan ju inte annat än whina när Blizzard beter sig som idioter de senaste 5 åren.

Kommer från extremgnällaren #1 på FZ.
Suck.

Han har ju rätt dock. Men Blizzard har hittat ett sätt att tjäna grova stålar. Så självklart utnyttjar de detta.

Förenkla förenkla förenkla och så mycket ingame rewards som möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Landelusen:

Ursäkta min bitterhet, men;
varför den här artikeln ens skrivits? Ni missbrukar rubriken "förhandstitt", som brukar innehålla "Hands-on"-info, och skriver istället en massa dravel om historia och hur systemen "kanske" kommer att se ut..?

Spekulationer har inget speciellt nyhetsvärde om de inte förankras i något. Artikeln består av historia om tidigare spel och sedan "mycket mer finns inte i svart på vitt". DÄR borde man själv insett att det inte blir mkt till artikel.

Är redaktionen på semester eller är det torrt nyhetsklimat?

Artikeln har skrivits för att samla ihop den tidiga information som finns om ett av de mest efterlängtade spelen just nu. Förhandstittar kan se ut på många olika sätt. För det mesta (men inte alltid) innehåller de vi skriver hands-on-intryck. Att din uppfattning om vad "förhandstitt" innebär inte stämmer med vår (och övriga spelmediers - ja, förhanstittar ser ofta ut så här) kan jag bara beklaga, men hur vi än gör så är det någon som önskar att vi hade gjort på ett annat sätt.

Jag måste backa upp FZs argument här (även om jag blev lite besviken på innehållet). Jag läste en förhandstitt om diablo 3 i PC gamer för ca 1 år sedan. Den läsningen var så brutalt värdelös att jag dog inombords. FZs förhandstitt är mycket bättre än den var. Även om nästan all information här har varit tillgänglig ganska länge på nätet så sammanfattar den ändå på ett bra sätt vad man vet hittills. En del saker hade man ju faksitkt inte hört innan, som attribut borttagandet. Så vissa saker var helt klart intressant läsning. Sammanfattningen är nog bra för dem som inte kollat in alla gameplay trailers och alla blizzcon filmer i ämnet

Medlem
Skrivet av badpop:

Måste säga att jag är lite besviken efter att ha läst detta, det låter som Blzzard vill göra en kassako istället för ett Diablo. Ta bort valmöjligheterna med attributer, gör storyn enklare och inga random-genererade världar... "Saker binds till en spelare", hoppas bara man kan byta utrustning med varandra, det var ju en av de riktigt roliga sakerna i D2.

Hursomhelst hoppas jag verkligen att detta blir bra.

Vad jag minns från D2 så fanns det inte riktigt någon valmöjlighet när det gällde stats. Man följde en eller två möjliga stat builds eller så förstörde man sin karaktär.

Jag blir konstant förbluffad när jag hör folk försvara knäppa lösningar i spel. Tyckte du att det var en bra lösning att alla spelarna kutade fram till Baal och klickade 1000ggr för att bara tokta alla items när han dog? Jag tyckte det var helt retarderat. Uppläsningen av texten när man tog quests var väl intressant men totalt onödigt för att spela spelet.
Jag påstår dock inte att det totalt saknade charm men jag har mycket svårt att tro att D2 hade dom "bästa" lösningarna.

Jag är mer peppad nu än någonsin tidigare, WHOO hardcore! håller tummarna, blir riktigt lessen om dom inte har med det.

"det låter som Blzzard vill göra en kassako istället för ett Diablo"
Tror du diablo har någonsin varit något annat än en kassako? Tror du att dom gör spelet för att dom vill utforska storyn? pfft.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Inge lan? Inga pengar!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Remus:

*Automatiskt Attribut system?!?!? Det var ju bland det roligaste att få plussa i sakerna man ville ha! Typ fundera över om man skulle vilja tåla mer stryk, träffa bättre med varje slag/skott eller om man skulle kunna använda mäktigare rustningar/vapen!

*Lättare story?? Mindre dialoger?? Vad fan är det jag läser??

Hur fan kan ni vara så jävla förbannat taggade på detta jävla spel???

Diablo har gått från Hardcore till Casual! Jävla snorungar som ser fram emot det här skämtet!

K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Tänk efter lite mer... HUR skulle NÅGON kunna göra ett spel för att det ska passa ALLA?

Har World Of Warcraft FÖRLORAT spelare efter att Blizzard "förenklat" spelet? Nej precis... fokusera på det mest väsentliga och designa ett spel för en så pass bred publik som möjligt.

Spelen ska INTE vara lika tidskrävande nuförtiden som t.ex. WoW var i början. Det finns inte mycket tråkigare saker med spel än de som man sniglar sig fram i.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Jag måste backa upp FZs argument här (även om jag blev lite besviken på innehållet). Jag läste en förhandstitt om diablo 3 i PC gamer för ca 1 år sedan. Den läsningen var så brutalt värdelös att jag dog inombords. FZs förhandstitt är mycket bättre än den var.

FZ och PC Gamer ägs av samma företag. Det är alltså ett gemensamt problem snarare än något annat. Att du är besviken på innehållet torde göra att du förstår att jämförelsen du gör mellan artiklarna är som att jämföra äpplen och päron.

Det enda jag vill diskutera är någon sorts kvalitétssäkring för vad en förhandstitt innebär på FZ. Ni har ju egentligen inte "tittat på" någonting alls om man ska vara rent krass. Kolla gamespy, gamespot, G4 m.m. för exempel på förhandstittar.

Jag köper helt att detta är ett av världens mest hypade spel och att det är naturligt för Er att skriva artiklar som lockar läsare. Jag önskar bara att ni tog till Er kritiken istället för att försöka skylla på att läsarens sätt att se Era artiklar är felaktig och "beklaglig"....

Redaktör

Landelusen: Men förhandstittar ser ju ofta ut så här, även hos stora internationella sajter och tidningar. De stora amerikanska drakarna får mer hands-on än oss, inget snack, men även de skriver hands-off-grejer. Ta t.ex. mässor som E3: många gånger ges en presentation och intervju, men inget hands-on. Jag känner inte till någon annan definition av förhandstitt/preview än att det handlar om att informera om spel i ett tidigt skede, vare sig det är hands-on eller hands-off.

Det finns ett läsarintresse och långt från alla läser x antal intervjuer och artiklar för att få koll på ett visst spel. Artiklar av denna typ fyller då en funktion: vi samlar ihop känt och okänt på ett enkelt sätt. Så länge man inte försöker ge sken av att ha spelat utan att ha gjort det ser jag inga problem. Kanske skulle förhandstittar definieras som "Hands-on-" och "Hands-off-förhandstitt", men det känns i otympligaste laget.


signatur
Medlem

Jag föreslår att ni helt enkelt sparar "förhandstitt" till ett tillfälle när ni fått titta på spelet före oss vanliga dödliga. Detta känns naturligt då det är precis var förhandstitt innebär.
Att hands-on är lyx förstår jag dock mycket väl. Jag förstår också att spelföretagen hellre ger detta till "drakarna" eftersom spelen exponeras till fler i slutändan då de har en större publik (mycket pga att de är på engelska förstås).

Ser gärna att ni har fler artiklar som denna, gärna mer spekulativa också, men som kanske betecknas som något annat. Föredragsvis har ni "förhandstitt" när ni tagit del av en presentation eller liknande (detta kan även sträcka sig till att ni sett någon annan spela spelet). Hands-on eller "testspelat" när ni spelat något som inte nått retail eller publik beta/demo osv.

Exempel på preview enligt min definition: http://pc.gamespy.com/pc/diablo-iii/918894p1.html

exempel på informativ artikel som inte ses som preview:
http://pc.gamespy.com/pc/diablo-iii/1036687p1.html

exempel på hands-on:
http://pc.gamespy.com/pc/diablo-iii/919075p1.html

Jag diskuterar gärna detta vidare, men ha i åtanke att jag gör detta för att jag gillar Er sida och tror på Ert koncept. Inte för att jag vill sätta någon på pottan, vare sig personligt eller yrkesmässigt. Jag ser gärna att ni blir en "drake" längre fram i tiden och jag hoppas att fler inser att ni gör en fantastisk spelsida.

Medlem

Ack! Hoppas på en tung bepansrad krigare, itne en avståndsnisse.

Medlem

WoW kommer att börja dö i samma sekund som D3 släpps, så tror fan att Bli$$ard håller på det så länge de kan. Kommer GARANTERAT att kosta månadsavgift också, tro mig.

Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Ha ha ha.. så mkt whine folk de finns. Kan bara inte hålla mig för skratt

Man kan ju inte annat än whina när Blizzard beter sig som idioter de senaste 5 åren.

Kommer från extremgnällaren #1 på FZ.
Suck.

Lägg av jag gnäller aldrig utan anledning tvärtom.


signatur
Inaktiv

Jag fattar inte hur de kan säga att de fokuserar på "att skräddarsy karaktärerna," när man inte får bygga builds. Diablo 2 är helt underbart. Det har blivit väldigt mycket att alla vill ha samma sak, men det är fortfarande en väldigt svår och lång väg till att få detta. Får väl se hur dom utvecklar lvl-systemet men som det skrev nu så är jag inte så säker på att det blir bra. (eller "diablo likt"). Men men det är låååång tid kvar.

Medlem

Visst kan jag hålla med om att Automatiskt Attribut system låter värdelöst. Lättare story och mindre dialoger, helt sjukt, vad fan är det för skitsnack..

Förhoppningsvis blir inte Diablo 3 ett skitigt casual spel ( som wow är påväg att bli/redan är enligt flera), utan blir en enormt bra uppföljare till 2an.

123
Skriv svar