Pc-Anthem får åksjukereglage och bättre pc-kontroller

Robot
Pc-Anthem får åksjukereglage och bättre pc-kontroller

Bioware drar lärdomar av demoversionen.

#anthem, #bioware, #demo, #ea


Medlem

"I helgen gick man mer i detalj in på kommande förändringar, närmare bestämt för kontrollerna och gränssnittet på pc.

Kontrollerna med mus och tangentbord fick en del kritik under demon, något som alltså kommer åtgärdas. "

"Bioware drar lärdomar av demoversionen."

Man drar lärdom av "demot" men alltså inte av de hundratals titlar som lider av konsolifierandet sedan tidigare alltså? Jag satt så sent dom igår och svor med AssCred: Ody på grund av de stundtals hopplösa kontrollerna där karaktären gör allt annat än det man vill och det sjukt omständiga gränssnittet vid t ex inventory och blacksmith-skärmen. Så otroligt trist att ett så i annars bra spel förstörs över att man misslyckas med en quest eller dör på grund av att karaktären på grund av någon slags halv auto aim (antagligen för att kompensera mindre precision i stridssystemet vid handkontroll) bestämmer sig för att slå på en helt annan fiende, eller kanske till och med en civil som råkar passera.

Å ena sidan synd att man missade "demot" i helgen. Å andra sidan så ströks det från min önskelista. Kanske var bra det, nu fick man mer tid åt de andra titlarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår inte hur ett enda spelföretag kan ha undgått att folk framförallt på PC vill kunna ställa om FoV, påstår de det är de antingen dumma i huvudet eller lögnare.

Min gissning är: Högre FOV=sämre fps (eller har jag fel?) och de vill att spelet ska verka prestera så bra som möjligt i demot.

Inaktiv

@Ftmch: Du har helt rätt och din teori låter rimlig även den.

Medlem

Helt ärligt, jag var sugen men PC versionen man fick testa var så katastrofalt dålig så kommer inte ens blicka åt anthem igen.

Hur dom ens lyckats utveckla en PC version som ser som samma kvalité man ser på mobilspel är ju helt otroligt.

Medlem

Allvarligt, finns det nån som kör med motion blur i nåt spel? Helt värdelöst ju. Förstår inte ens varför den funktionen finns med övht.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Allvarligt, finns det nån som kör med motion blur i nåt spel? Helt värdelöst ju. Förstår inte ens varför den funktionen finns med övht.

Kör med det ibland i vissa spel, men då snackar vi mellan 5 - 10 % motionblur, det finns ju en sweetspot enligt mig, där det varken är irriterande utan bara ser snyggare ut.

Dessvärre har dom allra flesta spel motion blur på/av, och i dom spelen ser det ju alltid förjävligt ut.

Medlem

FOV i tredje person läge?
Varför?

Medlem

Säg till när de lägger till en textchatt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har provat många olika demos och inget har varit så buggigt som detta. Blir intressant att se hur fullversionen blir. Premier blir det då det fanns några andra spel i listan som jag ville köra också


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Säg till när de lägger till en textchatt.

Ja, var typ Wtf ingen chat igen ? Hur kan dom göra en Destiny......... hehe.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Allvarligt, finns det nån som kör med motion blur i nåt spel? Helt värdelöst ju. Förstår inte ens varför den funktionen finns med övht.

Motionblur används flitigt i spel för att ge illusionen av hög fart. Detta för att maskera att spelvärlden i realiteten är väldigt liten och begränsad så din hastighet är i realiteten väldigt låg.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

FOV i tredje person läge?
Varför?

Av exakt samma anledningen som i förstapersonläge. Spelet fungerar ju precis likadant med enda skillnaden att du ser din karaktär.

Medlem

Helt ärligt tyckte jag spelet var ytligt och förbannat trist Bra att man kan justera kontrollen för "flygkänslan" sen då, för det var som att dom som gjort spelet inte prövat det alls!

Medlem

Spelade på VIP demo samt öppna, och har redan förbokat den.
Men inte genom Origin.. 649:- är det inte värt.
Fick tag på det via dlcompare för 400:-.
Blir att spela detta tills Divison 2 kommer ut.

Medlem

Hyfsat skumt att det inte gick att stänga av motion blur i demot, det tog bort en del från wow-faktorn... Men i övrigt verkar det ändå som ett ganska intressant spel, tills man tröttnar på att bara skjuta på NPC:er...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Det gick att stänga av, du var tvungen att stänga av Motion blur först, sedan gå in i avancerade inställingar och slakta Post processing nått Då stängdes MB av helt och hållet.. tog en stund före jag lyckades hitta allt. och mycket fanns på reddit trådarna vad som behövdes stängas av.

Om jag kom ihåg rätt kommer detta dock vara åtgärdat till den 22 Februari.

Medlem
Skrivet av Smerof:

@Newklear: Det gick att stänga av, du var tvungen att stänga av Motion blur först, sedan gå in i avancerade inställingar och slakta Post processing nått Då stängdes MB av helt och hållet.. tog en stund före jag lyckades hitta allt. och mycket fanns på reddit trådarna vad som behövdes stängas av.

Om jag kom ihåg rätt kommer detta dock vara åtgärdat till den 22 Februari.

Ännu mer skumt... Jag testade bara motion blur-knappen, och den hade ingen effekt. Reddit orkar jag sällan gräva i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

att dom inte tänkt ens på sådan enkel sak som en FOV slider är för mig helt obegripligt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ännu mer skumt... Jag testade bara motion blur-knappen, och den hade ingen effekt. Reddit orkar jag sällan gräva i.

Man ska inte behöva gräva någonstans för att stänga av en funktion som inte nog med är grundläggande men har en av och på knapp. Skrattretande dåligt att koppla ihop det med post processing

Medlem

Sitter bara och fnittrar åt alla som försöker intala sig själv att detta kommer bli bra med kommentarer som "Men de har ju sagt att de ska fixa detta till release".

Jo tjena, lycka till med det säger jag bara.

Kört båda helgerna och spelet är AAA-skräp i en halvfin förpackning, gick från ett kanske till ett ABSOLUT NEJ.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, jag var sugen men PC versionen man fick testa var så katastrofalt dålig så kommer inte ens blicka åt anthem igen.

Hur dom ens lyckats utveckla en PC version som ser som samma kvalité man ser på mobilspel är ju helt otroligt.

Ser tyvärr redan folk som försvarar och/eller kör med "dom har lovat att fixa detta". Dom skriver inte exakt vad som kommer åtgärdas eller hur mycket. "Vi kommer fixa, typ." Hoppas bara inte för många kommer gå på detta, för då kommer det aldrig att ändras till andra titlar i framtiden. Troligen kommer det i vanlig ordning bli en taskig konsolport som säljer dåligt på PC och sedan skylls det på pirater.

(Nä nu skall jag försöka stänga av Grin-Olle-läget och tänka på de andra roliga titlarna som kommer denna månad!)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av koleny:

Man ska inte behöva gräva någonstans för att stänga av en funktion som inte nog med är grundläggande men har en av och på knapp. Skrattretande dåligt att koppla ihop det med post processing

Precis min tanke.

Kommer ändå testa det då jag har tid kvar på Origin Access, men att kalla det för demo istället för beta kändes klantigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Av exakt samma anledningen som i förstapersonläge. Spelet fungerar ju precis likadant med enda skillnaden att du ser din karaktär.

LoL ok...

Medlem
Skrivet av Cyberz:

LoL ok...

Mycket bra svar du!

Om du fortfarande inte förstår kan du ju kolla denna bilden som jämför hög vs låg FOV i Gears of War, som också spelas i 3rd person. (Ja jag är medveten om att bildförhållandena är olika på bilderna, men FOV gör ändå sin grej i bilden)

https://external-preview.redd.it/SW8zPdeDKrelV3HpymHOMOka7H5A...

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Mycket bra svar du!

Om du fortfarande inte förstår kan du ju kolla denna bilden som jämför hög vs låg FOV i Gears of War, som också spelas i 3rd person. (Ja jag är medveten om att bildförhållandena är olika på bilderna, men FOV gör ändå sin grej i bilden)

https://external-preview.redd.it/SW8zPdeDKrelV3HpymHOMOka7H5A...

Wow, den bilden gjorde en rejäl björntjänst åt ditt argument, för det gick knappt att titta på den groteskt förvrängda fiskögefoven från pc versionen utan att må illa.
Nog för att jag brukar höja foven på pc jag med, men inte så att man börjar se i cirklar...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Wow, den bilden gjorde en rejäl björntjänst åt ditt argument, för det gick knappt att titta på den groteskt förvrängda fiskögefoven från pc versionen utan att må illa.
Nog för att jag brukar höja foven på pc jag med, men inte så att man börjar se i cirklar...

Jag tog ju såklart ett extremfall så att han tydligt skulle se skillnad? Jag säger inte att man behöver sätta FOV på 200, men Anthems FOV var så låg att jag blev åksjuk när jag spelade.

Medlem

@Dudinkalv: Noterat. Jag hade faktiskt inga problem när man var ute i tredjeperson, men i Fort Tarsis var det ju cyklopvy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Mycket bra svar du!

Om du fortfarande inte förstår kan du ju kolla denna bilden som jämför hög vs låg FOV i Gears of War, som också spelas i 3rd person. (Ja jag är medveten om att bildförhållandena är olika på bilderna, men FOV gör ändå sin grej i bilden)

https://external-preview.redd.it/SW8zPdeDKrelV3HpymHOMOka7H5A...

Det var ett mycket bra svar jag håller med, tack.

Jag förstår alldeles utmärkt, känns bara onödigt i tredje persons shooter att man ska behöva göra bilden ännu större.
Jag har iaf aldrig haft det behovet i tredje person shooter.

edit.
ang din fina bild, har du lika dan för Anthem?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det var ett mycket bra svar jag håller med, tack.

Jag förstår alldeles utmärkt, känns bara onödigt i tredje persons shooter att man ska behöva göra bilden ännu större.
Jag har iaf aldrig haft det behovet i tredje person shooter.

edit.
ang din fina bild, har du lika dan för Anthem?

Nej för att de har ju inte ens lyckats implementera en FOV-slider i spelet, det som är så störigt. Känns som att det är låst på typ 60-65.

12
Skriv svar