EA:s aktie dyker efter dålig Battlefield V-försäljning och "tufft kvartal"

Robot
EA:s aktie dyker efter dålig Battlefield V-försäljning och "tufft kvartal"

"Vi sålde förmodligen en miljon färre spel än vi trodde."

#apex-legends, #battlefield-v, #dice, #ea, #respawn, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Nästan som att man säljer färre spel när man vänder sig mot kärnpubliken och säger att man inte vill ha deras pengar. Get woke, go broke.

Medlem

Det behöver inte betyda att spelet sålde dåligt. Det kan lika gärna vara EA som hade alldeles för höga säljprognoser. Skulle ju inte vara första gången som ett spel säljer bra, men ändå klassas som ett ekonomiskt misslyckande för att de inte tjänade "alla pengar", bara "mycket pengar".

Releasehästryttare

Vi borde ha en fest när väl EA går under, vem är med?

Medlem

De måste komma med något nytt. Man kan inte leva på Battlefield varje år. Det är bra att de satsar på Apex Legends & Anthem.

Medlem
Skrivet av Maysay:

De måste komma med något nytt. Man kan inte leva på Battlefield varje år. Det är bra att de satsar på Apex Legends & Anthem.

Dom devalverade ju hela BF5 innan släpp, genom att göra BF1 som ett "dåligt WW2" spel (jag tycker BF1 var kul kan tilläggas).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem

Tänk om DICE kunde göra sig fri från EA och skapa ett nytt IP.

Medlem

Kanske drar igång försäljningen om Firestorm (battle royale för BF5) levererar. Det jag väntar på i alla fall.

Medlem

Blev det första BF på länge (förutom Hardline) som jag inte köpte. Fastnade aldrig för betan.

Hade varit intressant att veta hur många uteblivna köp som Patrick Söderlund orsakade innan han stack

Medlem

Jag personligen tycker BF V var ett lyft för serien.. Det är snyggt roligt utmanande och ibland väldigt frustrerande...

Medlem
Skrivet av Devan:

Vi borde ha en fest när väl EA går under, vem är med?

Personligen vill jag inte se EA gå under..men ett rejält ombyte i hur företaget styrs hade varit kanon.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst det kanske sålde dåligt med EA´s mått räknade men det har fortfarande sålt mer än vad alla youtubers och EA kritiker påstår att det gjort. Det hade väl fortfarande sålt 7,3 miljoner exemplar, vilket fortfarande var mer än BF4 som hade runt 7 miljoner under samma tidsperiod. Men det är fortfarande långt ifrån BF1 med sina 10 miljoner.

Tycker det är väldigt synd att man hade så dålig marknadsföring och gjorde alla dessa tabbar i samband med releasen då jag faktiskt har väldigt roligt med spelet, de, behöver bara få fart på live-service modellen och slänga ut nya kartor.

Releasehästryttare
Skrivet av Ankh:

Personligen vill jag inte se EA gå under..men ett rejält ombyte i hur företaget styrs hade varit kanon.

Medlem

Fake News? Vart någonstans "dyker" aktien, den gick +4,63 % igår.


signatur

IDKFA

Medlem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fake News? Vart någonstans "dyker" aktien, den gick +4,63 % igår.

...i efterhandeln, vilket de borde ha stått.

KoP
Medlem

Kanske dags (för Dice) att vara lite innovativa och utveckla ett nytt varumärke istället för att harva uppföljare på uppföljare. En tanke. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Kanske dags att vara lite innovativa och utveckla ett nytt varumärke istället för att harva uppföljare på uppföljare. En tanke. 🤔

Anthem? Apex Legends?

KoP
Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Anthem? Apex Legends?

Nu är det ju Dice jag vände mig till och inte utgivaren EA. Dice harvar bara "samma" spelserie om och om igen.

Dice har väl varken gjort Anthem eller Apex Legends (förövrigt bara ännu ett BR spel)?

CFW
Medlem

Don't like it - guess we didn't buy it.

ELF
Medlem

Ett BF som är lite mer BF kanske skulle hjälpa.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tycker det var rätt att gå tillbaka till WWII igen, problemet är att BFV inte känns WWII, iaf inte i multiplayer
Annars hur dom ändrat spelet med vapenen osv tycker jag är en klar förbättring.

Jag tycker Dice borde våga göra en episk uppföljare till 2142 också, men det vill nog inte EA


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EA sa ju åt oss att inte köpa, vad är problemet?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu är det ju Dice jag vände mig till och inte utgivaren EA. Dice harvar bara "samma" spelserie om och om igen.

Dice har väl varken gjort Anthem eller Apex Legends (förövrigt bara ännu ett BR spel)?

De kan ju göra ett "Pinball Battlefield" i Frostbite.

Medlem

Sluta sälj skäp då. Gnälla om att det vart ett tufft kvartal, är nog ingen som lyssnar på. För 20 år sen var EA = kvalitets spel för min del. Det har ändrats kapitalt. För att ge mig in i BF debatten så gillar jag det senaste tillskottet från Digital Illusions som de en gång hette

Medlem

Hur många spelar/spelade BFV via Origin Access Premier då? Jag har Premier och har kört några timmar BFV då jag hade förhoppningar att det skulle slå an på samma känslor som i BF3 och till viss del 4. Men det gjorde det inte och således spelar jag det inte mer. Men vore iaf intressant att veta hur många som spelat det via Premier och hur många sådana prenumerationer de sålt i samband med BFV releasen då.

Medlem
Skrivet av phi:

Tänk om DICE kunde göra sig fri från EA och skapa ett nytt IP.

Dock det var ju DICE som sa åt konsumenterna att dom var faktaresistenta när det kom till Battlefield 5
Och det var dom som sa åt folk att ge fan i att köpa det om dom kände sig kränkta

Inte EA

Dice är dött
Bioware är dött

När dom dör, så kommer EA att dö


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Borde inte fler aktörer och konkurrens innebära att inkomsterna sprids mer bland aktörerna? Så helt normalt med mindre vinst för vissa

KoP
Medlem
Skrivet av Maysay:

De kan ju göra ett "Pinball Battlefield" i Frostbite.

Köp dag 1! :'D

Avstängd
Skrivet av Devan:

Vi borde ha en fest när väl EA går under, vem är med?

Kommer inte hända så länge dom gör FIFA.


signatur

PS5 och inget annat.

123
Skriv svar