Super Mario Bros 2 äntligen till Switch Online

Söder om söder-hipster
Super Mario Bros 2 äntligen till Switch Online

Har inte använt Nintendo Switch Online särskilt mycket ännu, men nu har äntligen Super Mario Bros 2 dykt upp!

https://www.engadget.com/2019/02/05/nintendo-switch-online-su...

Ett riktigt underskattat Mario-spel enligt mig – fantastisk musik och annorlunda (men trevlig) gameplay jämfört med de andra spelen i serien (vilket har sin förklaring),

Vilket är det bästa Mario-spelet?


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Redaktör

Jag är duktigt svag för Yoshi's Island.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Jakob:

Vilket är det bästa Mario-spelet?

Det har skapats världskrig på grund av den här frågan

Personligen så håller jag Super Mario Bros 3 och 3D World som de bästa spelen. SMB3 kom med otroligt många nyheter som fortfarande används idag vilket är en av de stora anledningarna till att jag håller spelet högt då innovation är något jag värdesätter. I samma veva är spelet inte föråldrat heller och fungerar att spela lika bra idag som för över 30 år sedan.

3D World är en favorit just för att de lyckas på ett mycket bra sätt kombinera 3D och 2D-spelen. Upplägget är likt sidoscrollande-titlarna med banor som har en början och ett slut men med större och mer öppna 3D-banor.

Super Mario World är ett fint spel och kom med mycket nyheter, men inte lika mycket som SMB3 eller vad 3D World lyckas åstadkomma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Det och Donkey kong country 2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det har skapats världskrig på grund av den här frågan

Personligen så håller jag Super Mario Bros 3 och 3D World som de bästa spelen. SMB3 kom med otroligt många nyheter som fortfarande används idag vilket en en av de stora anledningarna till att jag håller spelet högt då innovation är något jag värdesätter. I samma veva är spelet inte föråldrat heller och fungerar att spela lika bra idag som för över 30 år sedan.

3D World är en favorit just för att de lyckas på ett mycket bra sätt kombinera 3D och 2D-spelen. Upplägget är likt sidoscrollande-titlarna med banor som har en början och ett slut men med större och mer öppna 3D-banor.

Super Mario World är ett fint spel och kom med mycket nyheter, men inte lika mycket som SMB3 eller vad 3D World lyckas åstadkomma.

Håller med det du skriver om super Mario Bros 3.
3d world har jag inte spelat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar