Seriösa Battlefield-spelare

Medlem
Seriösa Battlefield-spelare

Jag gillar Battlefield, det måste jag säga. Vad jag däremot inte gillar är sättet folk spelar det. Så fort matcherna startar så springer alla åt varsitt håll och ska leka rambo och rädda dagen.
Det värsta jag var med om i BF1 var en kille som tog en tank ämnad för 6 pers och drog iväg själv. När han insåg att jag var med honom i tanken ställde han sig bakom en kulle, skickade meddelande till mig på psn om att jag var en noob och skulle lämna hans stridsvagn, varpå jag förklarar att det är ett multiplayer spel, man spelar med andra, om det inte passar så skaffa något annat, sen anmäler han mig till playstation supporten och jag får en varning av någon anledning.. Helt otroligt, jag blev så förbannad så jag stängde av och har inte rört spelet sen dess trots att jag vill. Men jag vet att om jag hoppar in o kör så kommer det krylla av idioter som förstör spelglädjen igen.
Har ni några tips eller om någon/några av er är med i nån typ av seriöst gäng som kör BF spelen lite mer anordnat. Där man följer order, sammarbetar med sin grupp, och utnyttjar varrandras färdigheter med diverse karaktärer. Har ni några tips?
mvh / Pontus

Frilansare

Det borde finnas många seriösa MÖP:ar här som lirar BF. Bra initiativ att göra en shout-out!

Ambassadör
Xbox

Spelar inte på PS men jag är en medic som revivar och supplyar min squad och folk runtomkring. Vi är en hotad art så jag förstår din frustration.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Spelar inte på PS men jag är en medic som revivar och supplyar min squad och folk runtomkring. Vi är en hotad art så jag förstår din frustration.

För kanske en månad sen upplevde jag ett uppsving i revives jag fick av medics, men de verkar ha lagt sig igen. Det var väl troligtvis bara pga Tides of War många körde det då.

Även om jag tycker att BFV har bra fokus på objective och att spela sin klass, tycker jag det är riktigt synd att medics bara får leka med SMGs. Som nu visserligen är bättre än vid launch, men fortfarande inte tillräckligt bra.
Jag hade velat se att alla klasser kunde välja bolt action/semi gevär utan scope.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Ambassadör
Xbox
Skrivet av UncleJack:

För kanske en månad sen upplevde jag ett uppsving i revives jag fick av medics, men de verkar ha lagt sig igen. Det var väl troligtvis bara pga Tides of War många körde det då.

Även om jag tycker att BFV har bra fokus på objective och att spela sin klass, tycker jag det är riktigt synd att medics bara får leka med SMGs. Som nu visserligen är bättre än vid launch, men fortfarande inte tillräckligt bra.
Jag hade velat se att alla klasser kunde välja bolt action/semi gevär utan scope.

Ja det var många som sprang runt som medics under den veckan. Men det gick över... Man tycker ju att folk borde fått en liten "aha-upplevelse" av hur det fungerar när man har medics som kan hålla folk i striden och upprätthålla trycket, men icke.

Jag är inte helt missnöjd med SMG's ändå, den nya ZK-383 är rätt bra. Men visst vore det välkommet att få välja vapen lite mer fritt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det var många som sprang runt som medics under den veckan. Men det gick över... Man tycker ju att folk borde fått en liten "aha-upplevelse" av hur det fungerar när man har medics som kan hålla folk i striden och upprätthålla trycket, men icke.

Jag är inte helt missnöjd med SMG's ändå, den nya ZK-383 är rätt bra. Men visst vore det välkommet att få välja vapen lite mer fritt.

Ja den är fin! Har dock slutat köra med den till förmån för STEN och MP-40. Mest bara för att vara liite mer historiskt korrekt.

Till TS så spelar jag på PC så jag kanske inte är till så mycket hjälp om du lirar på Ps4.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Ambassadör
Xbox
Skrivet av UncleJack:

Ja den är fin! Har dock slutat köra med den till förmån för STEN och MP-40. Mest bara för att vara liite mer historiskt korrekt.

Till TS så spelar jag på PC så jag kanske inte är till så mycket hjälp om du lirar på Ps4.

Haha, jag försöker också spela hyfsat historiskt plausibelt i alla fall, håller mig till axelmakterna med Zk'n STEN på de allierade. Jag försöker dela upp det så över alla klasser, vilket gör att man får lite variation också.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar