Apex Legends lockar 10 miljoner spelare på tre dagar

Robot
Apex Legends lockar 10 miljoner spelare på tre dagar

Blixtlanseringen blev en succé

#apex-legends


Medlem

Hade det varit samma siffror om det kostat pengar? Nope.
Jag har skitkul i det och uppskattar allt deras hårda arbete.

Lite annorlunda BR med smarta lösningar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tänker testa spelet via EA Origin klienten. Har registrerat spelet men inte installerat det. Avvaktar då jag har andra single player titlar att lira. Resident Evil 2 till Steam bl.a. Sedan ska The Division 2 betan liras via Uplay nu i helgen som jag installerat redan.

Har aldrig lirat ett "battle royal" spel tidigare så denna gratis version blir perfekt att känna på o se om denna genre kan vara något för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare

Apex har hoppat på LGBTQ trenden.

EA säger att två av karaktärerna inte är raka.

Source: https://www.ign.com/articles/2019/02/07/apex-legends-two-play...

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Apex har hoppat på LGBTQ trenden.

EA säger att två av karaktärerna inte är raka.

Source: https://www.ign.com/articles/2019/02/07/apex-legends-two-play...

Börjar bli lite fjantigt hur sånt där ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Devan:

Apex har hoppat på LGBTQ trenden.

EA säger att två av karaktärerna inte är raka.

Source: https://www.ign.com/articles/2019/02/07/apex-legends-two-play...

Rolig tid vi lever i när sexuell läggning är trendig.

Kul för Respawn & hoppas att folk köper lite saker också så att utvecklingen går tillräckligt med plus. Så att de kan fortsätta utvecklingen en lång tid framåt.

Skrivet av anon_326725:

Börjar bli lite fjantigt hur sånt där ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Tycker sådana här kommentarer är töntiga. Synd att de ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Skägg.
10 Chambers

Seså, kan vi hålla en god ton under natten så jag slipper radera inlägg innan morgonkaffet om ett par timmar? Då blir jag så stingslig.


signatur
Medlem

Klart det lockar när det är gratis, dah.

Kan inte själv påstå att det var så värst roligt, kändes som en billig version av Black Ops 4 med lite "unika" egenskaper. För övrigt så gillade jag inte BO4 heller.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart det lockar när det är gratis, dah.

Gratis säger du, hmm och hur mycket blir det?

Medlem

Tyckte också att det påminde om BlOps, både i tempo och lootsystem. Var dock inte alls förtjust i BlOps, men har ändå haft lite sådär oseriöst fnissigt kul med Apex.

Dock är jag helt kass på det

Medlem

Älskar att dom drog en sneaklaunch på det här och att det blev så stort. Från ett sånt företag som inte sålt märkvärdiga mängder med spel. Fuck vad som förtjänar det här!

Medlem

Tycker det är ashäftigt att det går bra för Respawn med detta. Såklart vill jag ha ett Titanfall 3 men nog fan är detta positivt för spelarna också!

Inte alla lär tycka om det, men så kan det vara ibland.

Jag vill att Anthem ska bli Free 2 Play, ett spel som passar mig bättre, men prislappen skrämmer bort mig från ett tidigt köp.

Medlem

Lite off-topic kanske men har tänkt att mitt nästa köp skulle vara anthem.
Men nu när Apex kom ut och var FTP så ladda jag ner det utan vidare och är fast.
Skulle säga med största sannolikhet att det inte blir nåt Anthem för mig.

På grund utav Apex.

Medlem
Skrivet av matuttas:

Lite off-topic kanske men har tänkt att mitt nästa köp skulle vara anthem.
Men nu när Apex kom ut och var FTP så ladda jag ner det utan vidare och är fast.
Skulle säga med största sannolikhet att det inte blir nåt Anthem för mig.

På grund utav Apex.

Har tänkt lite samma sak. Men samtidigt så släpps inte Anthem först om 2 veckor. Jag tror att man kommer vilja ha/behöver en liten paus i Apex. Båda spelen är byggda för att hålla en bra tid framåt och förmodligen går det bra att växla mellan dem båda. De kanske t.om gör innehåll som korsar deras världar?

Inaktiv

Testade en timme. Blir inte mer än så. Föredrar det lite mer seriösa och realistiska stuket i PUBG. Antagligen därför jag aldrig fastnade för Fortnite och Overwatch heller...

Ambassadör
Xbox

Alltså det är helt ok och jag kommer fortsätta spela lite casual då och då. Men de kommer ju inte tjäna en krona på mig så jag vet inte om det spelar så stor roll hur många som testar ett gratisspel?


signatur

Jump in.

Medlem

Nä, skitsnyggt, men skittrist.
Fult med japanska spelfigurer.
Men bra med revive och respawn!
Därför lite bättre än COD:BlOps4:Blackout.
Hoppas verkligen att Battlefield V:Firestorm blir bättre. Eller så är det så här jäkla konstigt som spelstilen Battle Royale ska vara?! Helt galet!!

Inget för mig. Denna spelstil förstår jag bara inte!
Skit. Trist. Punkt!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Nä, skitsnyggt, men skittrist.
Fult med japanska spelfigurer.
Men bra med revive och respawn!
Därför lite bättre än COD:BlOps4:Blackout.
Hoppas verkligen att Battlefield V:Firestorm blir bättre. Eller så är det så här jakla konstigt som spelstilen Battle Royale ska vara?! Helt galet!!

Inget för mig. Denna spelstil förstår jag bara inte!
Skit. Trist. Punkt!

Antingen gillar man ju Battle Royale eller så gör man inte det. Tycker inte det hör till att kuinna reviva och respawna.
Man ger allt och förlorar allt. Vill man respawna kan man spela quake...

Medlem
Skrivet av autograph:

Nä, skitsnyggt, men skittrist.
Fult med japanska spelfigurer.
Men bra med revive och respawn!
Därför lite bättre än COD:BlOps4:Blackout.
Hoppas verkligen att Battlefield V:Firestorm blir bättre. Eller så är det så här jakla konstigt som spelstilen Battle Royale ska vara?! Helt galet!!

Inget för mig. Denna spelstil förstår jag bara inte!
Skit. Trist. Punkt!

Vart ser du japanska karaktärer?

Inaktiv
Skrivet av Ph4st:

Vart ser du japanska karaktärer?

Tror han syftar på det animerade stuket. Väldigt tecknat och orealistiskt. Håller med helt att det tar bort stämningen en hel del.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Antingen gillar man ju Battle Royale eller så gör man inte det. Tycker inte det hör till att kuinna reviva och respawna.
Man ger allt och förlorar allt. Vill man respawna kan man spela quake...

Och du ska vinna i slutet som ensam spelare mot troligtvis ett lag på 3 spelare med 150-200 hp var och abilities massa sköld och healing? Om man inte kunde spawna sina lagkamrater igen så hade spelet varit över om du förlorade 2 i början även fast du vann striden. Jag har varit ensam i slutet ett par gånger och det är extremt svårt när spelstilen bjuder in till att alla stormar dig.

Inaktiv

@Jeehao:

Definitionen av battle royale. last man standing.

inte last people standing because they got extra lifes

Alla startar med samma möjligheter. Är ditt lag dåligt så blir det bara en kvar mot ett lag med tre kvar möjligtvis.
Så det ska vara. Survival of the fittest

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Jeehao:

Definitionen av battle royale. last man standing.

inte last people standing because they got extra lifes

Detta är ett lagspel som Overwatch, varje karaktär har sin egen roll. Hur stor chans tror du att en medic skulle ha mot en gubbe som sköldar sina lagkamrater, en spelare som helar sina lagkamrater och en spelare som är överallt och hoppar omkring?

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Detta är ett lagspel som Overwatch, varje karaktär har sin egen roll.

Det kallar sig ett Battle Royale-spel och grunden i BR är att den starkaste är kvar och vinner.
Om alla har möjlighet att respawna och ressa så blir det bara trams och går ifrån BR-modellen.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det kallar sig ett Battle Royale-spel och grunden i BR är att den starkaste är kvar och vinner.
Om alla har möjlighet att respawna och ressa så blir det bara trams och går ifrån BR-modellen.

Står det i någon lagbok att alla spel måste kopiera The Hunger Games för att få kalla sig för att vara ett Battle-Royale? Historien inom spelet är att det är ett spel de spelar, de dödar inte varandra och kan därför återupplivas igen. Jag tycker det är bra att möjligheten finns att få tillbaka sitt lag, speciellt då spelet har abilities som ger ett lag en stor fördel,

Inaktiv

@Jeehao: Hunger Games är inte det som definierar Battle Royale.

Det är en japansk film kallad just Battle Royale som var ursprunget till BR-spelen..

Och ja.. det är det som definierar BR.

Apex är bara en tramsig version av BR som egentligen inte är BR utan bara innehar vissa element av det.
I stort sett är det quake med en stor karta där flera lag möts och skjuter och ressar varandra.

Värdelöst.

Men som jag brukar säga. Agree to disagree

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Jeehao: Hunger Games är inte det som definierar Battle Royale.

Det är en japansk film kallad just Battle Royale som var ursprunget till BR-spelen..

Och ja.. det är det som definierar BR.

Apex är bara en tramsig version av BR som egentligen inte är BR utan bara innehar vissa element av det.
I stort sett är det quake med en stor karta där flera lag möts och skjuter och ressar varandra.

Värdelöst.

Men som jag brukar säga. Agree to disagree

Det första BR spelet hette Minecraft Hunger Games, inte Minecraft Battle Royale.
Hela laget vinner i vanliga BR spel även fast bara ena överlever, hur går det ihop i din definition av BR?
APEX har en spelstil där det passar att man kan återuppliva sina kamrater.

Inaktiv

@Jeehao:

Min definition av BR är från Battle Royale. Filmen som startade allt.

Resten kan kvitta

Läs gärna:

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale_(film)

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Jeehao:

Min definition av BR är från Battle Royale. Filmen som startade allt.

Resten kan kvitta

Battle Royale började som en novell, sedan manga och sist film, om man vill vara lite petig. ;p


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

@Fezk:

Same shit. PUBG är det närmsta man kommer originalet och det var tack vare filmen som spelstilen blev populär.
Därför är det originalet.

Apex är en tolkning av det men inte ett äkta BR imo.

Skriv svar