Metro-författaren ber spelarna att "inte svika" Exodus-utvecklarna

Medlem

Betray är ett jävligt felaktigt ord att använda om missnöjda konsumenter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Vart kan man läsa om detta spyware? Inte hört något om det. Har dock bara epic games launcher för att claima gratisspel varannan vecka. Vilket är gratis nu btw?

Axiom verge 7-21 feb sen kommer Thimbleweed park

Medlem

Ok antar att jag måste köpa spelet nu. Jag vill ju inte bedra företaget som sålde en svårighetsgrad som dlc.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Vart kan man läsa om detta spyware? Inte hört något om det. Har dock bara epic games launcher för att claima gratisspel varannan vecka. Vilket är gratis nu btw?

Finns en hel del trådar om det. Sen vad som är sant eller inte vet jag inte. Tencent är ju dock kända för det upplägget och säljer ingormationen vidare till den kinesiska regerigen. De försöker ju även få till ett poängbaserat system för att ranka invånarna i landet. Har svårt att ställa mig bakom folk som inte har några problem med att blunda för vartifrån pengarna kommer.

Spelet är ju dessutom dyrare hos epic?
Saknar ju även tonvis med funktioner.

https://www.resetera.com/threads/some-games-on-epic-store-can...

Att ta konsollkriget till pc kommer inte öka konkurrensen, det dödar den. Konsumentfientligt beteende som gärna får stanna på konsoll.

Hoppas checken ifrån kina var fet, för det kommer sälja sämre och piratas mycket mera.

Medlem

Snålhet bedrar brukar det heta. I detta fall tror jag faktiskt försäljningen kommer påverkas negativt. Tyvärr. Konkurrensen med nya spel just nu är ju stenhård. Att de väljer att göra detta i ett sådant här skede är väldigt märkligt och tyder på extremt dålig fingertoppskänsla hos producenten. De underskattade nog hur jäkla griniga gamers är nu för tiden. Som många säger var "betray" dessutom ett olyckligt ordval... Jag skyller på bristande språkkunskaper hos författaren. För mig peronligen blir det nog inte ett köp via Epic utan jag väntar på Steam. Har ändå inte tid att lira allt som släpps just nu pga familj och dyl och då prioriterar jag bort detta spel.

Medlem

@Nercis:

Jag har fått fem gratisspel där sedan bara några månader. Idag AXIOM VERGE. Det finns fler anledningar att lägga in den launchern och det är inte jobbigt...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

@Nercis:

Jag har fått fem gratisspel där sedan bara några månader. Idag AXIOM VERGE. Det finns fler anledningar att lägga in den launchern och det är inte jobbigt...

Jag har fått ett antal gratisspel på steam och gog men jag hämtar inte hem alla gratiserbjudanden bara för att, spelet måste vara intressant för mej.
Jag tycker det är jobbigt men om du inte tycker det så är det väl bara bra för dej?
Jag gillar inte epic och deepsilver's beteende. Deepsilver använder steam för att göra reklam för spelet och sedan betalar epic för att spelet ska tas bort från steam under förbeställningarna.
För mej är det en princip sak, jag vill inte belöna ett sånt beteende, samt att jag genuint inte orkar hålla på med en till launcher.

12
Skriv svar