Resident Evil 5 är än så länge det bäst säljande i skräckserien

Robot
Resident Evil 5 är än så länge det bäst säljande i skräckserien

Det svarta fåret hamnar strax före ett annat svart får.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-5


Medlem

Tyckte att 5:an var underhållande även om det inte var ett mästerverk likt 4:an.

Håller annars 7:an väldigt högt, det är det jag har spelat mest av alla Resident Evil.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Tyckte att 5:an var underhållande även om det inte var ett mästerverk likt 4:an.

Håller annars 7:an väldigt högt, det är det jag har spel mest av alla Resident Evil.

5an är ett bra spel men inte ett bra RE-lir. På tok för mycket action vilket 6an också har problem med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot

4an är inte ett mästerverk i Resident Evil. Kanske i 3e person spel men inte i Resident Evil. 5an är underhållande men att slå på stora stenar är lite väl Gear of War matcho. Fan Chris ser ju ut som en Gorilla tom.

RE 1,2,3 ,CV och 7an är Resident Evil och samtliga är mästerverk på sitt sett.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

5an var ett riktigt bra multiplayer spel. Tycker att 7an var bäst och därefter 5an


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot

Chris bulka upp sig lite när han börja på BSAA

https://youtu.be/GAmB4eW8gXY


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

All action dödade re5 för mig speciellt när dom tog tillbaks wesker igen kan dom bara inte låta han vara död slutet när man skulle bowla med ett stort klipp block var bara så löjligt

Medlem

Köpte Resident Evil 2 Remake häromdagen. Spelat 3,5 timmar på det, vilket mästerverk! Annars har jag bara spelat femman tidigare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

5an är ett bra spel men inte ett bra RE-lir. På tok för mycket action vilket 6an också har problem med.

Håller med. 6:an har jag inte spelat, det ser verkligen inte bra eller tilltalande ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

RE5 är sjukt roligt spel. Det är inte ett resident evil spel men sjukt kul och bra Coop spel.

Medlem

Kommer alltid sakna den versionen av Chris, så mycket coolare och bättre än nya...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hur är det ens möjligt? Framför Resident Evil 4 och 2?

Medlem

Skulle inte kalla femman survival horror, på tok för mycket action.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Går nog bra för 5an eftersom det finns co-op sen så är det ju typ -100% survival horror

Medlem

Välförtjänt då det är det bästa i serien. Mmmm Co-op.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kan tänka mig att största anledningen var att fans lockades till att spela ett Resident Evil i co-op, sen var det lite mer mainstream för de som aldrig kört Resident Evil.

Det är ett underhållande spel i co-op. Men single-player, nej tack. Då spelar jag hellre de äldre spelen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. 6:an har jag inte spelat, det ser verkligen inte bra eller tilltalande ut.

Du har inte missat något, det är fulkomlig dynga!


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

Du har inte missat något, det är fulkomlig dynga!

Glädjer mig att läsa, då kan jag fortsätta ignorera med gott samvete


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av NuZ:

4an är inte ett mästerverk i Resident Evil. Kanske i 3e person spel men inte i Resident Evil. 5an är underhållande men att slå på stora stenar är lite väl Gear of War matcho. Fan Chris ser ju ut som en Gorilla tom.

RE 1,2,3 ,CV och 7an är Resident Evil och samtliga är mästerverk på sitt sett.

Håller med, 4an var ett fenomenalt spel bara inte ett fenomenalt Resident Evil, det gjorde många core fans besvikna när det begav sig. Personligen tycker jag 7an är fantastisk, likaså remaken av 2an, men remaken av 1:an är nog bäst av alla. Capcom är dock på helt rätt spår igen, så hoppas på Nemesis här näst följt av en uppföljare till 7an.

5an var ett bra COOP spel men inte mycket mer än så.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Skulle inte kalla femman survival horror, på tok för mycket action.

Coop Action

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

4an är inte ett mästerverk i Resident Evil. Kanske i 3e person spel men inte i Resident Evil. 5an är underhållande men att slå på stora stenar är lite väl Gear of War matcho. Fan Chris ser ju ut som en Gorilla tom.

RE 1,2,3 ,CV och 7an är Resident Evil och samtliga är mästerverk på sitt sett.

Ja han är en riktig buffel i 5an

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Ja han är en riktig buffel i 5an

https://youtu.be/VY1LD8M1Pws

😂


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Tråddemonen
Testpilot

Mest minnesvärda scenen från det spelet är när Chris ska flytta på en sten och börjar slå på stenen tills den rör på sig.

Medlem

Tycker faktiskt att femman i serien är riktigt underskattad. Det finns ruskigt mycket co-op-underhållning att hitta här, tycker jag. Sen håller det självklart inte samma klass som tvåan, fyran och sjuan men nog är det ett roligt spel alltid!

Minns att jag och en polare spelade femman när vi var alltför unga och alltid började bråka om vem som skulle spela som steroidpumpade Chris.

Gen
Medlem

Jag har nog aldrig sett något manligare

Medlem

Det enda rimliga sättet att få detta att gå ihop för mig är att seriens popularitet kanske var större än någonsin I och med fyran och efter fyran (därav inte sagt att jag tycker fyran var bäst). Och att RE5's försäljning helt enkelt måste ridit på vågen från fyran.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Tycker det är lite tråkigt att co-opspelen måste vara så actionbetonade. Jag hade dock kul med re5, men tänker att RE2 hade kunnat funka bra i co-op, en kör Claire och den andra Leon, bara om de gjort vägarna helt olika och man hjälpts åt under spelets gång med pussel och liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det RE spel jag haft roligast med är RE5 coop på xbox 360.

Medlem

Som många har sagt tidigare så är RE5 ett fantastiskt coop spel men inte ett så bra "ResidentEvilSpel". Spelade senast i helgen med en kompis och det är så härligt flängt att man skrattar på sig. Blir nog till att man testar 6'an igen fast coop då det är extremt konstigt på ett humoristiskt sätt. De är så dåligt att det blir kul.

Overall, så är iaf 4an min favorit. Det är helt genialt. Hur jävla bra man än blir på det så går det aldrig att bemästra. Omspelningsvärdet är enormt.

7an däremot... förstår inte att det kan vara så populärt som det är. Det blev så amerikanskt och klyschigt.

Skribent
Skrivet av Razken:

7an däremot... förstår inte att det kan vara så populärt som det är. Det blev så amerikanskt och klyschigt.

7ans första del i huset är fantastisk, medan sista delen av spelet i skeppet är hemsk.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar