Darkwing Duck demo av Sonic Mania skapare

Testpilot
Darkwing Duck demo av Sonic Mania skapare

Hittade ett klipp med ett demo av Darkwing Duck i Sonic Mania stuk, dvs en slags remake av ett äldre, i det här fallet NES spel. Det verkar som att utvecklaren Headcannon skickade en förfrågan till Capcom om att göra ett fullspel av detta men verkar inte ha fått gehör tyvärr.

Jag har aldrig spelat originalet så vet inte exakt vad som skiljer sig åt, men riktigt snyggt är det.

Releasehästryttare

@Mutumba: Snyggt möjligtvis, men gameplayet är ganska tråkigt om man jämför med tex Sonic.

I Ducktales rebooten så fick Darkwing några minuters speltid:

Moderator | Testpilot

@Devan: Svårt att jämföra då det bara ett simpelt demo. Hade de verkligen fått jobba på det så hade det kunnat bli kanon med tanke på att de senare gav oss Sonic Mania.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Hittade ett klipp med ett demo av Darkwing Duck i Sonic Mania stuk, dvs en slags remake av ett äldre, i det här fallet NES spel. Det verkar som att utvecklaren Headcannon skickade en förfrågan till Capcom om att göra ett fullspel av detta men verkar inte ha fått gehör tyvärr.

Jag har aldrig spelat originalet så vet inte exakt vad som skiljer sig åt, men riktigt snyggt är det.

https://www.youtube.com/watch?v=HZ0hReqCIfM

Samma 8 bitars ljud som orginalet och nästan samma gameplay. Darkwing Duck är ett riktigt bra (men kort) Capcom spel, som en blandning av Ducktales, Rescue Rangers och möjligen ett spår Mega Man! Rekommenderas att prova (dock är det lite dyrt)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Testpilot

@Roten: har inte original hårdvara eller spelet så får i så fall bli på emulator.

Releasehästryttare

i stället för en live action Sonic film hade jag heldre sett en live action Darkwing duck film, nån mer?

Inaktiv

Howard the Darkwing Duck?

1
Skriv svar