Söker spelutvecklare omgående

Medlem
Söker spelutvecklare omgående

Hej,

Vi är ett team på 4 personer som just nu söker engagerade spelutvecklare som är intresserade av heltidstjänst.

Vi har redan säkrat investerare och blivit antagna till “The Game Incubator” i Skövde. Vi ser helst att du bor i närheten, kan pendla dit, eller kan tänka dig att flytta dit ifall du bor långt bort. Men det går självklart att kompromissa ifall du har det vi söker.

Jag är för tillfället den enda spelutvecklaren i teamet. Mitt område är främst level design, environment art och worldbuilding, men sköter även game design, efterforskning och storyn till denna titel. De andra tre kommer från affärsvärlden, det är en advokat, en ekonom och en entreprenör.

Om spelet
Spelet kommer vara ett 3rd-person action-adventure spel försatt i en öppen stenålders-värld. Det kommer vara ett stort fokus på spelarens rörlighet och dungeons.

Det är ett plus ifall du själv gillar action-adventure, dungeon-crawlers och open-world spel. Exempelvis Shadow of the Colussus, Skyrim, Dark Souls, Zelda: Breath of the Wild m.m. Samt om du har erfarenhet av att arbeta i Unreal Engine 4.

Du kommer självklart ha stora möjligheter att påverka alla delar av spelet.

Det vi söker i dagsläget är:

- Animation/grafiker
Du kommer ansvara för att skapa karaktären, djuren och fienderna. Med tillhörande animeringar. Detta inkluderar även vapen.

- Programmerare
Du kommer ansvara för all programmering, och behöver därför ha ganska bred kunskap inom programmering kopplat till spel. Goda C++ kunskaper är ett krav.

Vi kommer kunna hyra in externa utvecklare för att lösa vissa uppgifter, men det kommer troligtvis bli så att teamet istället expanderar när vi når den nivån.

Om du är intresserad, så skicka ett privat meddelande till mig så tar vi det därifrån. Jag kommer behöva se en portfolio/sammanställning på det du skapat.

Ställ gärna allmänna frågor här nedan, så att alla kan ta del av de svaren.
Allt gott,

Medlem

Jag funderar själv på att utveckla lite D&D spel, typ Baldursgate / Pillars of Eternity.
Ambitionsnivå lite lägre. Jag tror inte vi är en bra match så hoppas ni hittar någon.

Om jag ändå törs fråga lite frågor,
-Vad är kraven för "The Game Incubator" i Skövde?
-Vad för typ av Investerare? har ni något att visa upp i dagsläget eller är situationen så god att en del chansar med sina pengar? Det är ganska dyrt att anställa.

Medlem

@riche: Ursäkta sent svar, fick ingen notis!

Grymt ju! VI lutar lite mer åt Zelda/Shadow of the Colossus hållet

-Vet inte vad för interna krav de har faktiskt, om de utvärderar de inblandande på något sätt. Det enda som visades utåt var att man behöver ha minst 50 000 kronor i budget. Jag var där på ett personligt möte på ca 2 timmar, sedan lunch och rundvisning. Sen sa de bara att de mer än gärna tar emot oss.

-De klassas bäst som "angel investors", företags människor som är intresserade av spelbranschen. Det vi visade upp var konceptet, designdokumentet och dess möjlighet till framgång. Efter en pitch och några möten så var de på och ville gå vidare.

1
Skriv svar