Apex Legends första säsong drar igång i mars - med ett battle pass

Medlem

Så det är ungefär som "Quake Champions"!? Fast olika typer av spelsätt.
"Free-to-play", men med kosmetiska tillbehör mm som kostar pengar?!

Spelen hade kunnat heta:
Apex Champions
Quake Legends


signatur

autograph

Medlem
Medlem

Calle! Du har misstolkat roadmapen. Det blir nya legends redan i mars enligt bilden du lagt in i nyheten. Kolla ikonerna som används vid varje säsong. Den översta raden är bara en förklaring vad varje ikon betyder. Du ska inte tolka det som att det blir nya Legends först vid säsong två.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den som väntar på nya hjältar... osv.

Kolla vad jag skrev ovan. Det blev kaos med pingandet i förra meddelandet.

Medlem

Men varför syns ikonen för nya Legends (de tre små gubbarna) redan för season 1 i mars i road map'en? De stora ikonerna överst hör inte ihop med tidslinjen vad jag förstått.. med andra ord bör vi få ny/nya Legends i mars, yaaay!

Edit: Ahh, what @Vamp said

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vamp:

Kolla vad jag skrev ovan. Det blev kaos med pingandet i förra meddelandet.

Åfan! Tack.


signatur
Medlem
Skrivet av zlax:

Är det bara jag som tolkar roadmapen som att det kommer legends, vapen och loot i varje ny säsong? Dvs att vi inte behöver vänta till juni för fler legends som det står i nyheten.

Gör samma tolkning.


signatur

In Hoc Signo - PPP

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av myskah:

Gör samma tolkning.

Korrekt, jag som behövde mer kaffe i kroppen - fixade texten.


signatur
Medlem

@eld: Korkat beslut att släppa det vid den tidpunkten hade säkert goty chanser om det hade släppts vid bättre tillfälle.

Gnällkuk
Skrivet av zlax:

Är det bara jag som tolkar roadmapen som att det kommer legends, vapen och loot i varje ny säsong? Dvs att vi inte behöver vänta till juni för fler legends som det står i nyheten.

Nej, det ser ut alltid vara minst en ny legend, vapen osv med varje kvartalsuppdatering. Däremot lär det nog inte alltid vara mer än en legend per säsong. Ju fler du adderar, desto större är risken för problem med obalans och buggar mot/med andra legends.

Undrar hur denna modell kommer att stå sig mot Fortnite. Som jag förstår det så måste du köpa(?) ditt första BP i Fortnite, men du kan sedan grinda dig till in-game valuta för att köpa nästa BP osv. I Apex kommer det alltså inte att gå?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av fredo:

Gillar spelet så pass mycket att jag kommer köpa battlepass som tack till respawn..

Samma här! Enda gången jag köpt ingameprylar i ett spel innan har varit i just Titanfall 2 för det är så jäkla bra!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Om man får sickan som ny hero tänker jag lätt skaffa det, oavsett om det är gratis eller inte.
Bra att veta att dom har en "plan" i alla fall:)

Medlem

Det här spelet är grymt, jag har alltid tyckt att de tidigare battle royale-spelen är dryga och tråkiga men Respawn har gjort allt helt rätt med AL så jag har fått ett nytt favoritspel.

Battle pass är givet för min del.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Det här spelet är grymt, jag har alltid tyckt att de tidigare battle royale-spelen är dryga och tråkiga men Respawn har gjort allt helt rätt med AL så jag har fått ett nytt favoritspel.

Battle pass är givet för min del.

Du kanske inte gillar tidigare BR för att det är just BR. Apex enda likhet med BR är att man droppar från skyarna ner på en karta.
Resten är i princip Overwatch

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Du kanske inte gillar tidigare BR för att det är just BR. Apex enda likhet med BR är att man droppar från skyarna ner på en karta.
Resten är i princip Overwatch

Apex enda likhet med Overwatch är att det finns olika gubbar med olika skills. Och inte ens det är särskilt likt hur Overwatch spelas.

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Apex enda likhet med Overwatch är att det finns olika gubbar med olika skills. Och inte ens det är särskilt likt hur Overwatch spelas.

Det är iaf mer likt OW än något riktigt BR-spel

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Det är iaf mer likt OW än något riktigt BR-spel

Nej, det är inte likt overwatch bara för man har en skill och en ulti. Det är ju för bövelen en helt annan typ av spel!
Paladins är likt Overwatch.

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Nej, det är inte likt overwatch bara för man har en skill och en ulti. Det är ju för bövelen en helt annan typ av spel!
Paladins är likt Overwatch.

Agree to disagree:)

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Agree to disagree:)

Vad menar du är likt overwatch, mer än attribut som är på samma generella nivå som att båda spelen är first person shooters
Gameplay-mässigt är de inte de minsta lika varandra.
Skillnadena mellan spelen är så stora att det är helt befängt att påstå att de är lika varandra på mer än ovan sagda metanivå.

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Vad menar du är likt overwatch, mer än attribut som är på samma generella nivå som att båda spelen är first person shooters
Gameplay-mässigt är de inte de minsta lika varandra.
Skillnadena mellan spelen är så stora att det är helt befängt att påstå att de är lika varandra på mer än ovan sagda metanivå.

Andas! Jag sa bara att jag tyckte det var väldigt likt OW. Lägger in länkar till några skribenter som ockdå verkar tycka det:

https://junkee.com/apex-legends-titanfall-battle-royale/19221...

https://www.theguardian.com/games/2019/feb/05/apex-legends-ga...

https://blizzardwatch.com/2019/02/05/off-topic-apex-legends-o...

https://www.usgamer.net/articles/apex-legends-gameplay-impres...

Som sagt. Det är väldigt likt OW och det finns några till som tycker det.

Men om du inte håller med så är det okej

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Andas! Jag sa bara att jag tyckte det var väldigt likt OW. Lägger in länkar till några skribenter som ockdå verkar tycka det:

Jag är nyfiken på vad du tycker gör det "väldigt likt OW", eftersom du säger att inte bara du tycker det är det, utan att det är det, trots att spelen är fundamentalt olika med endast ett fåtal gemensamma inslag.
Så på vilket sätt är spelen lika?

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Jag är nyfiken på vad du tycker gör det "väldigt likt OW", eftersom du säger att inte bara du tycker det är det, utan att det är det, trots att spelen är fundamentalt olika med endast ett fåtal gemensamma inslag.
Så på vilket sätt är spelen lika?

Det är underförstått att det är vad jag tycker då jag även sa att du inte behöver hålla med mig. Hade jag försökt framställa det som 100% fakta hade jag inte gett dig möjligheten att tycka annorlunda och hade istället sagt att du hade fel.

Sådär. Du kan lägga ner nu då du gör detta till en mycket större grej än det hade behövt från första början.

Trevlig helg!

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Det är underförstått att det är vad jag tycker då jag även sa att du inte behöver hålla med mig. Hade jag försökt framställa det som 100% fakta hade jag inte gett dig möjligheten att tycka annorlunda och hade istället sagt att du hade fel.

Sådär. Du kan lägga ner nu då du gör detta till en mycket större grej än det hade behövt från första början.

Trevlig helg!

Varför gör du allt för att slippa erkänna att du hade fel? Det är okej att ha fel ibland.

Medlem

Att säga att Apex är likt OW är lite som att säga att alla spel där du kan hoppa är likt Super Mario. Med det sagt, jag hoppas att det kommer en karaktär som påminner om Roadhog inte i kroppshyddan dock för då lär jag dö innan jag landat.

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

Att säga att Apex är likt OW är lite som att säga att alla spel där du kan hoppa är likt Super Mario.

Säg det till skribenterna jag länkade tidigare då de också håller med om att det finns en del likheter med OW.
Förstår inte varför folk blir så kränkta. Har ju t om sagt att ni inte behöver hålla med

Nädu.. tror det tas lite på för mycket allvar det här. Andas lite så ska ni nog se att pulsen jämnar ut sig lite och allt blir mycket trevligare

Medlem
Skrivet av Vamp:

Att säga att Apex är likt OW är lite som att säga att alla spel där du kan hoppa är likt Super Mario. Med det sagt, jag hoppas att det kommer en karaktär som påminner om Roadhog inte i kroppshyddan dock för då lär jag dö innan jag landat.

Well dom är ju lika super Mario i den mån att man hoppar...


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Säg det till skribenterna jag länkade tidigare då de också håller med om att det finns en del likheter med OW.
Förstår inte varför folk blir så kränkta. Har ju t om sagt att ni inte behöver hålla med

Nädu.. tror det tas lite på för mycket allvar det här. Andas lite så ska ni nog se att pulsen jämnar ut sig lite och allt blir mycket trevligare

Jag är hur lugn som helst. Att fem personer av mer än 30 miljoner tycker något som inte stämmer påverkar mig inte nämnvärt.

Inaktiv

@Vamp: Som jag sa innan. Agree to disagree

12
Skriv svar