Bilder på nya Xcom

Robot
Medlem
Bilder på nya Xcom

Ser lite föråldrat ut på dumparna men det kanske har lagts mer på känslan.

Medlem

Blir så besviken när jag ser bilder på sånt här.. Serien är ju baserad på just det - omgångsbaserad strategi. Apocalypse var en OK blandning med det aktiva tidssystemet.

Jag är rädd att det här inte blir bra alls. Får hoppas de i alla fall behåller geoscape.

Medlem

Ser helt pårökt ut.

Medlem

Det ser inte ut som X-com, men det ser jäkligt fräckt ut! Bra snyggt och stilen har jag inte sett tidigare heller.

Medlem

Jag såg inget X-Com, gjorde ni?

Ser ut som en Sci-Fi version av Mafia, vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt, men jag är fortfarande förbryllad över varför detta spel har X-Com som titel.
Fast skenet kanske bedrar... eller?

Förvirring, förbryllning och skepticism råder (heter det skepcis?).

Medlem

System Shock, Bioshock, X-Com Shock...

I'm not complaining! (Ser faktiskt riktigt coolt ut, om man bara försöker ignorera "X-Com"-biten och ser det med neutrala ögon.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser coolt ut, men påminner klart mer om concept-art än något man ser i ett färdigt spel. Som tur är så är det ett bar tag kvar innan release

Inaktiv

Jag instämmer, det ser väll inte direkt ut som x-com. Men vad gör det, det ser riktigt schyst ut iaf.

Medlem

Någon annan som lagt märke till att det ser ut att utspela sig på 1940 eller 1950-talet? Kan ju vara en trevlig "twist" att det inte utspelar sig i framtiden... Eller vad tycker ni?

Medlem

Som tidigare sagt i tråden så ser det ju inte på något sätt ut som "Xcom". Är det bekräftat att bilderna är riktiga och inte bara nått på hitt?

Angående att det ser ut som 40-50-tal så vore det nog rätt intressant om det utförs på rätt sätt.

/ LordDaimos

Medlem

Okay,, you got my interest now
Gillar femtiotals stuket, känns som något före X-com.

Troligtvis utspelar det sig på femtiotalet och man får undersöka de tidigaste rapporterna om utomjordingar, vilket senare kommer utveckla sig mer och mer till den punkt där man försöker få senaten i USA att ge pengar till labb och utrustning för att i stor skala kunna försvara landet och världen mot utomjordingarna.

Eftersom de verkar "börja om från början" så kan jag också acceptera att det inte längre är turnbaserat, även om jag ändå hoppas på att de kommer fortsätta släppa turnbaserade X-coms efteråt

Medlem

De kunde väl gjort lite som fallout 3 isf, att man kan köra det turnbaserat i striderna om man så önskar!

Det får vara dock vara en jäkla känsla i det om det ska se ut på det sättet.

Medlem

W00t? Ser helskumt ut. Är det verkligen rätt länk?

Medlem
Medlem

Tja, X-COM har ju gjort några sidosteg förr - X-COM: Interceptor var ju en flygsim och X-COM: Enforcer var en TPS - så det här är inte fullt så "out there" som några tycks tro.

Jag får hålla med om att det inte ser ut som de klassiska X-COM spelen, men jag tycker att 50-talsstilen ser rätt intressant ut. Jag tror att det kan göra sig som FPS.

Medlem

Ser grymt tufft ut. Fatta vad skoj att skjuta Aliens med en M1 Garand.

Medlem

Jo som folk säger, så känns 30-50 inte helt tokigt. Det kan ju helt enkelt röra sig om en tidigare epok i X-Com.
Jag får starka vibbar av gamla "rymdinvasions filmer" från bilderna. Möjligen lite parodi på ingång?

Medlem

Var extremt intetsägande bilder som inte sa något om eventuell känsla, för det behövs faktiska gameplay filmer. Men känslan kan inte finnas där då det inte är samma spel överhuvudtaget. Sen kan ju spelet faktiskt vara helt ok ändå. Men X-com blir det ju inte hur man än vänder och vrider på det, speciellt inte när det inte ens verkar vara samma aliens, utrustning, tidsepok, vapen etc.

Men som sagt, spelet i sig kan ju bli bra ändå, men är rätt skeptisk.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kan inte tänka mig att de helt skulel lämna orginalkonceptet, de vet mycket väl vad som gjorde X-Com så framgångsrikt.
Kom ihåg att även orginalet var helt beroende av soldaternas synfält, därför är förstapersonsvy nog ett mer naturligt sätt att representera vad de ser.
Turbaserat á la gamla X-Com skulle inte funka idag, tror mer på systemet i UFO-serien, där spelet pausas när något händer. Åtminstone en pausfunktion krävs nog dock för att det ska bli möjligt att spela taktiskt med en grupp soldater.

Medlem

Vet inte varför men jag fick lite "It Came From the Desert"-vibbar av bilderna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser konstigt ut att landskap/städer och människor är så "färdiga" jämfört med de "donuts" som skjuter laser på marken.. Sista bilden med just munken ser aningen kantig ut.
Ett spel som fokuserar på just utomjordingar så verkar det där typ hastigt gjort med basic modeller man får i 3dsmax för att spelsidor ska ha något att snacka om.

Men det ser ju lite coolt ut på sina sätt. Kan ju vara kul att vara med från grunden med att bygga upp XCom. Börjar med ufo't i Roswell typ =P, Men hoppas, som säkert andra gör, att de bygger in ett turn-based system för markstrider och att man kan välja att styra soldaterna i fps-läge med deras timeunits osv, och en top-down vy som alternativ.
Men de vill väl göra nytt och hoppar ifrån det "gamla" vinnande konceptet till något man ser i alla dagens sci-fi FPS =P

Kan hoppas att basbyggande och research etc är kvar. Nästan det jag tyckte var bland det roligaste XD.

1
Skriv svar