New Dawn videojämförs med Far Cry 5

Robot
New Dawn videojämförs med Far Cry 5
Medlem

I och med att det utspelar sig på exakt samma plats så hade det väl varit underligt om det skiljde sig för mycket?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det här med att använda samma plats, men "skinna om" miljöerna känns lite som en kompromiss. För mig som älskade atmosfären i 5:an men gärna hade ett sett en ny plats, så blir det här inte särskilt intressant.

Det som allra främst gör att jag nog inte kommer att testa det här är att de går åt rollspelshållet på fel sätt, med livmätare och grejer. Det var det som förstörde känslan i Assassins Creed Origins och jag har ganska svårt att förstå den trenden.

Medlem

New Dawn är typiskt en desperation efter pengar. Spelet var väldigt kort och inget speciellt, en reskin till 99%. Spelet borde vara en expansion till 5:an. Jag rekommenderar ingen att köpa spelet!!!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Inaktiv
Skrivet av I_AM_GROOT:

New Dawn är typiskt en desperation efter pengar. Spelet var väldigt kort och inget speciellt, en reskin till 99%. Spelet borde vara en expansion till 5:an. Jag rekommenderar ingen att köpa spelet!!!

Inte ens i realådan på ica om nåt år?

Medlem

Jag har inte spelat Far Cry sedan innan det blev till Crysis... är det värt att titta på Far Cry-serien igen? Vilket spel börjar man med, om man inte vill gå tillbaka för långt till spel som känns gamla heller?

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

New Dawn är typiskt en desperation efter pengar. Spelet var väldigt kort och inget speciellt, en reskin till 99%. Spelet borde vara en expansion till 5:an. Jag rekommenderar ingen att köpa spelet!!!

Tycker spelet är grymt skoj 😋


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

New Dawn är typiskt en desperation efter pengar. Spelet var väldigt kort och inget speciellt, en reskin till 99%. Spelet borde vara en expansion till 5:an. Jag rekommenderar ingen att köpa spelet!!!

Beror väl lite på hur mycket man tycker om serien. Jag som älskade både 4+5 tycker detta är kul. Visst, kanske lite dyrt med tanke på längden, men å andra sidan så är det fortfarande många timmar underhållning för pengarna.

Skrivet av Hulle:

Jag har inte spelat Far Cry sedan innan det blev till Crysis... är det värt att titta på Far Cry-serien igen? Vilket spel börjar man med, om man inte vill gå tillbaka för långt till spel som känns gamla heller?

Jag som bara spelat 4:an och framåt och älskat det, förutom Primal som jag tröttnade på fort, kan rekommendera dig att starta med 4:an. Miljöerna och storyn skiljer sig mellan 4 och 5, även om (som en del redan påpekat) upplägget i stort är detsamma. Om du inte vill spela båda, eller inte vet vilket av dem som du vill börja med så välj det som har den story och miljö som du anser vara mest attraktivt. I 4:an så är det ju mycket asien med indisk musik och design. I 5:an är det ju USA med halleluja-radio i bilarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Äh... Same shit... Men jäkligt bra och kul spel om man nu gillar Far Cry lådan.
Snyggt som bara den och bra optimerat på ett nVidia1080 och Intel i7 6700 4GHz allt på Ultra 2560x1440= 65-110 fps.
Men till full pris vet i fan om det är värt. Köpte New Dawn för 270:- - Helt ok i mitt tycke.

Medlem

Så länge uplay krävs så blir det inget.

1
Skriv svar