Den bästa spelbanan?

Medlem

Två snabba men självklara: q2dm1 i Quake 2 och dust2 i CS. Det är två perfekta banor.

Medlem

Doom - E1M1
Goldeneye N64 - Facility MP

Om jag skulle välja två stycken, går att göra en väldigt lång lista annars.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Q2DM1 (Quake 2) helt klart en av de banor jag först kom och tänka på som jag och polare från högstadiet körde en massa på skolans datorer under rester. Den och Q3DM17 (Quake 3 Arena).

P.S. Såg precis @Whisp hade nämnt Q2DM1 med, good shit

Medlem

Quake 1 på delad plats dm4 och dm6


signatur

IDKFA

Medlem

I multiplayer måste jag säga Operation Locker från BF4. Många episka matcher på den banan, och alltid tight action. Känslan när man får till en flank är svårslagen.

Annars måste jag säga att stegen i Metal Gear 3 är genial. Den har lämnat intryck.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Q3DM6 i Quake3 såklart!

Medlem

Facing worlds är absolut inte den bästa banan, att ni ens har den på framsidan är en skymf mot banor som faktiskt är bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

SP:

Konstigt nog ( tycker jag själv ) kommer en av mina favoritbanor ifrån CoD.

För dess tid, var designen innovativ och udda. En lugn, sansad och taktisk avstickare i det annars actiontunga FPS-träsket.

CoD Modern Warfare - All Ghillied Up

MP:

Som gammal Tribes-räv, måste jag ta någon utav alla banor i serien, men Raindance satt nog hårdast.

Raindance bjuder på en gedigen bas som kräver skicklighet att både raida och försvara. Flaggans position på tornet kräver routes ifrån sidan, vilket i sin tur ( nästan ) eliminerar backcapping. Med dess stora tilltagna biarea görs flankeringarna möjliga. Då baserna är speglade emot varandra blir balansen mycket bra!

Tribes - Raindance

Med det sagt, finns det otroligt många fler och "bättre" banor idag. Men dessa har gjort avtryck.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

trots jag spelade UT99-UT2k4 under många många år dygnet runt, så har jag aldrig gillar den banan! nej ikke, inte något, inget kul gameplay eller nått alls!
Kanske beror på att jag är en Rocket Launcher hora, föredrar trånga ställen där folk dör effektivt

Q2DM1 ifrån Quake2 är det första MP som jag prövade på, så den ligger nära hjärtat.
vilka/vilken ban var roligast i UT värden? hmm svårt, Ingen är igentligen 100% men DM-Rankin, Compressed, dm-Antalus, är helt okej! är nog de mest spelde ifrån min sida

mvh IceMan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fallout: New Vegas - Vault 34
Golden Eye - Facility
Dark Souls - Undead Burg

Medlem

Dark Souls Lordran helt klart. Aldrig förut har jag upplevt en värld uppbyggd på detta sätt. Allt är byggt som en openworld där allt hänger samman med hissar, grottor, stegar mm som skapar genvägar naturligt istället för fasttravels. Allt delar av har sin egna historia och bakgrund. Alla fiender är utplacerade i stort perfekt efter hur världen är.

Inaktiv

Det är en bana framför alla som jag kommer att tänka på när jag hör detta; Facility/Felicity i Golden Eye/Perfect Dark

Medlem

någon som minns Scoutzknivez från cs 1.6?

Medlem

BF2 Strike at Karkand. En gammal pärla som man nostalgiskt tänker tillbaka till. Satt och nötade den på internetcafé när man hade dagpermis under värnplikten. Ibland smet man direkt från regementet med flottans uniform på 😁


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Inaktiv
Quake 2 - DM1 (The Edge)

Q2dm1 utan tvekan. Det har under många årtioenden utspelats ligor där endast denna mappen har spelats

The Edge - Duel League

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jösses. Min hjärna slår knut på sig själv när jag försöker fundera på det här... men efter att ha bråkat med mig själv några minuter kom jag fram till: Click Clock Wood i Banjo-Kazooie. Så omöjligt mysig är den! För er som inte vet: man spelar igenom ungefär samma bana, som kretsar kring ett jätteträd, i fyra olika former: vår --> sommar --> höst --> vinter.

Saker du gör under tidigare årstider kan belönas längre fram. På sommaren är det t.ex. torka och då kan du krossa en sten i sjön som öppnar vägen till bäverns hem. Under våren kan du plantera ett frö som växer till en blomma på sommaren. På våren kan du kläcka ett ägg och under resten av året mata en örnbebis som till sist inte är särskilt mycket bebis längre.

Ja, ni hör! Skitmysig bana. Och musiken. Musiken!

https://www.youtube.com/watch?v=IrGobUUMy_E&t

Ja! Herre gud vad mycket tid jag spenderade att bara kuta runt i Banjo Kazooie som liten, och denna kartan var absolut en av favoriterna enligt både mig och min lillasyster. Sjukt härliga minnen.

Redaktör

Ravenholm i Half-Life 2 var (o)mysig så det räckte och blev över. Det var kanske mer stämningen än banan i sig som man minns, men ändå oförglömlig.

I multiplayer är ju Wake Island hyfsat klassisk. Det var den som i demon visade vad BF1942 verkligen var och skulle bli.


signatur
Medlem

@anon_1418: Svårt att välja en enda bana, men den där är garanterat med på top 3

Crossfire från Half-Life är ju en annan gammal pärla som man spenderade ett antal timmar på... svårt att avgöra om den var bra dock. Kul var den iaf!

Finns även någon karta från C&C Tiberian Sun som jag har plöjt riktigt ordentligt... minns dock inte vilken.

Medlem

När det gäller MP är mina favoriter.
UT: Facing worlds, Deck-16, Frigate.
CS: Dust, Italy, assault.
Battlefield: Bocage, Wake Island, El Alamein, Battleaxe, Gulf Of Oman, Karkand. Kharg Island, St. Quentin Scar, Amien.

Single Player.
Prologen från Battlefield 1, hela Half-Life och Half-Life 2 i stort sett.

Medlem

Battlefield 1942, Wake Island

Medlem

Kom att tänka på Unreal Tournament 2004 - Tokara Forest. Stämningsfull bana med hypnotiserande musik. Sen vet jag inte om det är den "bästa" banan direkt.

Inaktiv

@drwlz: Inte för mig, solklart val. Däremot så finns det många andra "bra" banor, men ingen har haft så stor betydelse som The Edge för mig.

Medlem

Det finns en custom map i Q3 som heter mice are blue (charon3dm7) som är extremt bra för one on one.
Som en paus i diablo 2 grin(d)ande brukade jag o min bästa vän spela den kartan i ett litet sovrum med alla dess dofter och lyssna på aphex twins vordhosbn, härliga tider.

Medlem

Lockout i Halo 2.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Q3 - DM17


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Quake 1: E3M7
Introt på Magicka: Fritzl i käller, Dunkadunkafesten.
WOW: Mimiron Hardmode, kanske inte en "level"... Men typ.

Medlem

blood gulch i halo 1 på pc shit va man slaktade noobs där


signatur

//monster

Vault of glass Destiny 1.

Allt med den raiden är bara underbart, från stämningen, musiken, temat, storyn och mekanikmen.

Kommer aldrig glömma min första gång där inne
Absolut det häftigaste jag någonsin spelat.

Medlem

Älskade "A new Life" and "Curtains Down" på Hitman - Blood Money, Det var banor jag spelade fleeeera gånger

123
Skriv svar