Reggie Fils-Aimé slutar på Nintendo och blir ersatt av Bowser

Robot
Reggie Fils-Aimé slutar på Nintendo och blir ersatt av Bowser

Nintendos nya USA-chef heter Doug Bowser. På riktigt.

#doug-bowser, #nintendo, #nyhetstips, #reggie-fils-aime


Medlem

Kommer bli kul att läsa nyheter där han figurerar i framtiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

"Bowser pratar nytt Mario släpp"

Medlem

Synd, gillade Reggie.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Haft väldigt svårt för honom under åren, otroligt PR-oljig, som borde vetat bättre än att svara som en slingrig politiker varje gång han fått någon fråga som inte gått ut på att han bara ska namnge de saker han ska sälja. Det är förstås hans jobb, delvis, men finns kanske lite mindre respektlösa vägar att gå, särskilt när de sålt saker som i slutändan inte levererat och där spelare istället har fått stå utan svar. Nuförtiden är det nog bättre att vara öppen och ärlig än Reggies försök att alltid framställa allting som helt fine and dandy.

Medlem

Tråkigt att han slutar, men ändå coolt namn på hans ersättare. Hoppas han har karaktär, precis som Reggie. Finns inget tråkigare än att lyssna på någon random affärsman som saknar spelintresse snacka om spel.

Avstängd

My body is NOT ready T_T

Redaktör

Några fler nya chefer vi vill se:

- Christer Cyberdemon (Id Software)
- Sören Skaarj (Epic Games)
- Ann-Britt Artorias (From Software)
- Gabe GlaDOS (Valve)
- Mikael Mike Tyson (Nintendo)


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tror inte hans kropp är redo!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Synd.
Dock så köper jag inte hans anledning till varför han slutar som chef på det företaget som han älskar så himla mycket bara för att få mer tid med sin familj.
Jag vill veta den riktiga anledningen, blir han borttvingad, kommer han skapa ett eget företag någonstans, för alla behöver jobb liksom *Eller ja, han har nog rätt bra saldo på sitt konto* eller är det som han säger, zeh familia.

Ah well, cya Reggie


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Synd.
Dock så köper jag inte hans anledning till varför han slutar som chef på det företaget som han älskar så himla mycket bara för att få mer tid med sin familj.
Jag vill veta den riktiga anledningen, blir han borttvingad, kommer han skapa ett eget företag någonstans, för alla behöver jobb liksom *Eller ja, han har nog rätt bra saldo på sitt konto* eller är det som han säger, zeh familia.

Ah well, cya Reggie

Utan att veta varför men samtidigt utan anledning att tro något annat än det han säger; Fullt rimlig anledning och något jag själv önskar (och på sikt ämnar) göra. Det vill säga gå ner i arbetstid till förmån för familj och fritid. Behöver bara spara och ackumulera kapital först Reggie har nog bättre förutsättningar än för gemene man att göra det, som du säger.

Medlem

The Regginator!

Medlem

Reggie Fils-Aimé gav Nintendo ett ansikte utåt för oss i väst. Hoppas att han får en god fortsättning och att han är nöjd med sin medverkan.

Medlem
svar

@Godofcheese:
Kan vara sjukdom som han inte vill gå ut med !

Medlem
Medlem

FAN!! Du kan väl skriva en varning innan du postar en egen video med en volym över det normala?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Synd.
Dock så köper jag inte hans anledning till varför han slutar som chef på det företaget som han älskar så himla mycket bara för att få mer tid med sin familj.
Jag vill veta den riktiga anledningen, blir han borttvingad, kommer han skapa ett eget företag någonstans, för alla behöver jobb liksom *Eller ja, han har nog rätt bra saldo på sitt konto* eller är det som han säger, zeh familia.

Ah well, cya Reggie

"Bara för att få mer tid med sin familj"?

Bara?

Skribent

"I en oförklarlig vändning verkar Mario utmålas som sköldpaddsmördare och allmän skurk i det senaste Mario-spelet 'Super Mario Buttface'. Nintendo Japan tillbakavisar påståendena och hävdar att det var ett helt vanligt Mario-spel innan det översattes till engelska. FZ har försökt nå Doug Bowser, som vägrar kommentera kontroversen."

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

"I en oförklarlig vändning verkar Mario utmålas som sköldpaddsmördare och allmän skurk i det senaste Mario-spelet 'Super Mario Buttface'. Nintendo Japan tillbakavisar påståendena och hävdar att det var ett helt vanligt Mario-spel innan det översattes till engelska. FZ har försökt nå Doug Bowser, som vägrar kommentera kontroversen."

Super Bowser Bros heter spelet och det Mario som kidnappat Bowsette, som sedan Bowser och hans bror Lowser måste rädda.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Läste detta jämt innan jag gick in här.
15 april kommer Reggie att sluta.

Jag kommer ihåg 2015 när jag fortfarande satt på loading och läste om att Doug Bowser började jobba på Nintendo. Då reagerade jag lite grann på namnet, precis som ni beskrev det. Men under de senaste åren så har man ju hört hans namn från gång till gång, så han har liksom redan blivit en del av Nintendo. Precis som Mario's ärkeskurk.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Ponny

Det här blev väldigt mörkt väldigt snabbt.


signatur

En Bamseponny av folket

Tråddemonen
Testpilot

Alla Nintendos resurser kommer att läggas på att utveckla en Koopa Clown Car.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Briljant om det är medvetet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det tog ett tag för mig att reagera innan jag fattade att Mario och Luigi var fastbundna.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar