Titlar att förvänta sig under E3 2019

Tråddemonen
Testpilot
Titlar att förvänta sig under E3 2019

Nu inför kommande E3n så kan det vara kul att göra en lista över de speltitlar som kan förväntas under visningen. Tänkte att jag skulle påbörja en lista så kan vi alla gemensamt tillägga spel som eventuellt är på gång och har en chans att synas i årets E3.

Town

Ett spel som utvecklas utav pokémon skaparna Game Freak

Spelet skall vara turn-based likt pokémon’s stridsystem, allt kommer att kretsa kring en stad som under spelets handling blir överfallet utav monster och spelaren kan kämpa mot monstren med hjälp utav stadens befolkning.

Little Nightmares 2

Det har strösslats en ledtråd i en playstation blog här från utvecklarna i Malmö på Tarsier Studios. Detta kan eventuellt vara en titel som kanske kommer att visas under kommande E3n, eftersom att ledtråden skrevs för redan 1år sen.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 är som vi alla vet en stor titel som har under åren visat trailers, concept art och även en gameplay som släpptes förra året. Eftersom att spelet är i fasen där det är spelbart så kan det eventuellt finnas chans att CD Projekt visar ny gameplay i år.

Scalebound

Enligt rykten så skall det nerlagda spelet Scalebound göra en comeback till switch.

Yo-Kai Watch 4

Yo-kai Watch 4 är ingen hemlighet att det är påväg att komma till switchen, vi kan räkna med att spelt gör sig sedd under årets E3.

Somerville

Somerville är ett spel som håller på att utvecklas utav Arnt Jensen som tidigare var med och skapade limbo och Inside. Denna gång så ska Playdead studion göra ett sci-fi spel, vi kan förvänta oss en tyst speltitel som säger mycket med hjälp av omgivningen.

Bayonetta 3

Vi vet att Bayonetta är under utveckling efter en teaser och det är numera bara en tidsfråga innan gameplay kommer att visas, det finns en chans att Bayonetta visar upp sig på E3.

Luigis Mansion 3

Luigis Mansion 3 är också under utveckling och har en chans att titta in på E3

Dying light 2

Dying Light 2 har visat att det är under utveckling och kommer att bli allt mer ambitiöst än vad föregångaren var. Denna gång kommer spelaren ha chansen att påverka spelets handling och omgivning med olika val och konsekvenser.

Fable 4

Fable 4 är under utveckling utav PlayGround Games som är skaparna bakom Forza serien, det har ännu inte visats något från Fable 4 titeln, men det kan förväntas att få göra sig sedd under E3.

Monster Hunter World Iceborn

Monster Hunter World får sin första ritkiga expansion som kommer ta spelarna till en ny värld som är täckt utav snö och is.

Final Fantasy VII Remake

I många år har vi förväntat oss att se Cloud Strife komma tillbaka svingandes med sin Buster sword, trots att spelet tar god tid på sig att bli klar så kan det finnas en chans att vi får se något nytt ifrån remaken.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Även om det känns osannolikt så vill jag verkligen ha en teaser på Horizon Zero Dawn 2 av Guerilla. Visar de mer än så, gärna för mig! Men vill bara se att de officiellt jobbar på det!

Det skulle göra mig lycklig!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Aldrig för tidigt med lite E3-spekulationer.

Tråddemonen
Testpilot

@Grukk: Tidig demo eller en tidig announcement skulle det nog finnas en minimal chans att visas. Tror dock att en tvåa skulle gå snabbare att utveckla nu när de har en färdig motor och har bättre förståelse kring de förstörelsebara polygonerna som sitter på fiender ska skapas. Där tror jag den tuffaste biten var att utveckla, då Thunderjaws hade tusentals polygoner.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Själv ser jag mycket fram emot hårdvaran som det tisslas och tasslas om. Det är verkligen dags att avtäcka nästa Xbox.

Och så ska det bli kul att se vad Sony gör. Kommer de köra något eget event i år när de inte ska vara med på mässan?

Tråddemonen
Testpilot

@Bennii: Devkits för PS5 var väl ute? Kan tänka mig att spel som Cyberpunk 2077 kommer att släppas i samband med nästa generations konsoler.

Medlem

Eftersom Sekiro är släppt då och From Software består av minst två separata teams hoppas jag att de visar upp något nytt på E3. Även om jag alltid hoppas på nya IP:s känns det som om ett Bloodborne 2 skulle kunna avslöjas och att det utvecklas av ”B-teamet” precis som Dark Souls 2 gjorde när Miyasaki gjorde Bloodborne (1).

Inaktiv

Svårt år, nu när man anar att det kommer bli lite mer ljummet inför att nästa generation brakar loss 2020-2021. Tror kanske Sony ändå kommer utannonsera något mer till PS4 i samband med E3-mässan - även om de ju inte syns till på mässgolvet det här året.

Microsoft kommer väl visa Halo multiplayer-spelet, Ori och Gears 5 och på sin höjd lite nya indiespel. Jag är lite tveksam till att vi ska få se det där nya Battletoads-spelet i och med att det varit så tyst och lite kring det, men man kan ju alltid hoppas och att det inte bara är ett småspel utan då en riktig AAA-comeback.

Antagligen kommer de "utannonsera" något utanför faktiska spel också, typ någon mer spelutvecklare de köpt upp eller att Xbox-streaming kommer till fler plattformar. Men jag tror inte Xbox 4 kommer visas än. Det behövs momentum och då gäller det att inte utannonsera för tidigt. Tror på utannonsering tidigt 2020.

Fast samtidigt.... om det är något Microsoft behöver lansera sin konsol med så är det väl just exklusivt Halo Infinite, Gears 5 och Battletoads.... så fan vet. Det kanske är bättre för dom att lägga ner Xbox One-versionerna och försöka göra dom för nästa generation istället.... precis som de gjorde mellan Xbox och Xbox 360 det vill säga)

Nintendo? Ja, det blir nog Bayonetta 3, Animal Crossing + lite andra småspel.

Tråddemonen
Testpilot

@anon_326400: Nintendo kommer antagligen få ett starkt år på E3. Animal crossing hade jag helt glömt bort!

1
Skriv svar