Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Har inte spelat Red dead 2 på över en vecka nu. Känns konstigt!

RDR2-abstinens!!

Du kanske slutade för tvärt. Bra att trappa av lite i taget. 😁

Kanske bra att köra igång spelet ibland, borsta av hästen och bara rida hit och dit en stund 🐴, sitta ned vid ett pokerbord och slappa lite (låtsas att de andra vid bordet är RDR2-stödgruppen! 😂), eller typ råna ett tåg. 🤠

Det vete tusan om det hjälper men det blir säkert kul! Have some faith!! 🤪

Avstängd
Skrivet av Nemo:

RDR2-abstinens!!

Du kanske slutade för tvärt. Bra att trappa av lite i taget. 😁

Kanske bra att köra igång spelet ibland, borsta av hästen och bara rida hit och dit en stund 🐴, sitta ned vid ett pokerbord och slappa lite (låtsas att de andra vid bordet är RDR2-stödgruppen! 😂), eller typ råna ett tåg. 🤠

Det vete tusan om det hjälper men det blir säkert kul! Have some faith!! 🤪

Haha nja, är ju det att jag har så mycket annat att spela i och med PS now. Har aldrig testat så här många nya spel på så kort tid, alla 650 spel är ju gratis.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Vet inte om ni sett denna men han spekulerar i olika dlc:s som kan hända.

https://www.youtube.com/watch?v=K7xVCtksq2s


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: kul med rykten! Det fanns flera bra idéer där. Jag skulle gärna se en Sadie Adler DLC eller varför inte remake av RDR1 i RDR2-spelmotorn (med massa nytt content).

Medlem

Exotiska questen äntligen fixad! Kändes som världsmästerskap i grinding. 😬

Men jag levlade i alla fall i konsten att leta upp blommor... 🌷🥀🌻🌷🥀🌻🌷🥀🌻🌷🥀🌻 😵🤪😂

Och så fick jag lite grejer av knäppgöken Algernon...

En hatt!

En pickadoll!

Damage är under genomsnittet men eldhastigheten är desto bättre (kanske snabbaste revolvern i hela spelet?) så den är inte så pjåkig trots allt.

Medlem

Såg en video som jag tyckte var väldans rolig...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Exotiska questen äntligen fixad! Kändes som världsmästerskap i grinding. 😬

Men jag levlade i alla fall i konsten att leta upp blommor... 🌷🥀🌻🌷🥀🌻🌷🥀🌻🌷🥀🌻 😵🤪😂

Och så fick jag lite grejer av knäppgöken Algernon...

En hatt!

https://i.imgur.com/OyaAHaZ.jpg

En pickadoll!

https://i.imgur.com/9x4Jc32.jpg

Damage är under genomsnittet men eldhastigheten är desto bättre (kanske snabbaste revolvern i hela spelet?) så den är inte så pjåkig trots allt.

Grattis! Inte dåligt alltså...


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: det var nästan lite vemodigt när questen var klar. 😀

Det hade blivit en vana att gå till Algernon och få en lista på allt han behöver. Samt lyssna på hans knäppa historier! 😂

Sedan letade jag reda på allt i listan när jag råkade vara i rätt område. Och efter det tillbaka och få ny lista... 😅

Medlem
Vilken rank?

Okej...en liten fråga!
Såg ett youtube-klipp på hur man kan låsa upp förmågan att skjuta med dubbla "pickadoller" och då ska man tydligen ha ett speciellt hölster. Men man måste även ha Arthur i en viss rank. Hur ser man vilken rank Arthur har just nu?

Och i klippet såg man dessutom att det fanns en hel massa hölster att köpa men det finns inte i de katalogerna jag kollat i.
Eller är jag ute och "reser" - är det kanske bara i onlinespelet man kan detta? Eller någon specialversion?

Skribent
Skrivet av breahl:

Jag har ett vanligt PS4 och det funkar utmärkt så ja på båda frågorna. God of war är jäkligt snyggt på vanlig PS4 också, nästan ingen skillnad enligt mig. Red dead är det inte så stor skillnad heller i tycker jag. Finns några videos på youtube där du kan se skillnaden, den är minimal.

Skrivet av Gen:

Jag körde i 1080p på min Pro/4K TV eftersom det så likadant ut som "4K" läget. Rockstar har verkligen misslyckats med Pro versionen av spelet (asfult). Mao funkar det funt att du kör på vanliga PS4an i 1080p, ser helt okej ut.

God of War däremot ser helt otroligt ut i 4K och fortfarande fint ut i 1080p (man kan välja 1080p/60fps på Pro varför jag testat det).

Just GoW är väl ett sådant spel som ser bäst ut på Pro medan RDR2 inte spelar någon roll.

Tack för svaren. Blir till att köpa båda två när jag känner att jag får tid över att spela, alternativt om någon butik har "ett erbjudande jag inte kan motstå" 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bellafjella:

Okej...en liten fråga!
Såg ett youtube-klipp på hur man kan låsa upp förmågan att skjuta med dubbla "pickadoller" och då ska man tydligen ha ett speciellt hölster. Men man måste även ha Arthur i en viss rank. Hur ser man vilken rank Arthur har just nu?

Och i klippet såg man dessutom att det fanns en hel massa hölster att köpa men det finns inte i de katalogerna jag kollat i.
Eller är jag ute och "reser" - är det kanske bara i onlinespelet man kan detta? Eller någon specialversion?

Det är online-grejer


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är online-grejer

Okej jag misstänkte nästan det - trist.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bellafjella:

Okej jag misstänkte nästan det - trist.

Japp, helt meningslöst. Ge mig story-DLC nu! Synd att de inte vill ha mina pengar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Såg ett youtube-klipp på hur man kan låsa upp förmågan att skjuta med dubbla "pickadoller" och då ska man tydligen ha ett speciellt hölster. Men man måste även ha Arthur i en viss rank. Hur ser man vilken rank Arthur har just nu?

Skrivet av Mortaigne:

Det är online-grejer

Skrivet av Bellafjella:

Okej jag misstänkte nästan det - trist.

Jag har inte spelat online men jag kan ändå skjuta med dubbla pickadoller i single player, inga problem.

Någon särskild rank behövs inte vad jag vet. Det räckte att jag spelade klart en viss story mission, sedan fick jag ett extra hölster och jag kunde panga på direkt med två pistoler utan problem.

Jag fick extrahölstret efter att jag spelat klart mission där man räddar Micah Bell ur finkan.

På den här sidan står det lite mer om det hela...
How to Dual Wield Guns in Red Dead Redemption 2 - How to Unlock the Second Gun Holster in Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har inte spelat online men jag kan ändå skjuta med dubbla pickadoller i single player, inga problem.

Någon särskild rank behövs inte vad jag vet. Det räckte att jag spelade klart en viss story mission, sedan fick jag ett extra hölster och jag kunde panga på direkt med två pistoler utan problem.

Jag fick extrahölstret efter att jag spelat klart mission där man räddar Micah Bell ur finkan.

På den här sidan står det lite mer om det hela...
How to Dual Wield Guns in Red Dead Redemption 2 - How to Unlock the Second Gun Holster in Red Dead Redemption 2

Tack! Ska jag testa!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har inte spelat online men jag kan ändå skjuta med dubbla pickadoller i single player, inga problem.

Någon särskild rank behövs inte vad jag vet. Det räckte att jag spelade klart en viss story mission, sedan fick jag ett extra hölster och jag kunde panga på direkt med två pistoler utan problem.

Jag fick extrahölstret efter att jag spelat klart mission där man räddar Micah Bell ur finkan.

På den här sidan står det lite mer om det hela...
How to Dual Wield Guns in Red Dead Redemption 2 - How to Unlock the Second Gun Holster in Red Dead Redemption 2

Nu blev jag lite häpen. Det är ju bra att vi delar med oss av all info vi har eftersom spelet ibland inte "hjälper" oss nog bra.
Anledningen är att jag själv har haft "dualwield" ända sedan första gången jag spelat det uppdraget och varit fullt medveten om det också. Jag har alltid spelat med den bästa revolvern (som varit tillgänglig för tillfället) i en hölsterdel. Sedan skaffade jag tidigt den "guldfärgade" mauserpistolen och haft den i andra hölsterdelen.
Så man kan alltså ha revolver och mauser till dualwield, två revolvrar, två mauser och/eller valfri kombo av allt som passar i just de hölstren!!
@Bellafjella @Mortaigne
Det är rejäl Western Pang Pang! 😁 Roligt när det kommer många fiender!

Det är nästan lite sorgligt att man lätt kan missa dessa roliga funktioner av olika slag när man i början har fullt upp att lära sig saker. Lite dåligt av R* faktiskt. De vill väl att alla skall kunna upptäcka alla finesser för att man kan ha roligare med deras spel. Som de gjort "skjuter de sig ju själva lite i foten" eftersom en del spelare inte upptäcker allt roligt och tycker det blir tråkigare. Färre spelare på singeldelen blir det väl då. KONSTIGT tänkt iaf! Online😡

Avstängd

Jag har något att berätta för er även fast jag inte får berätta.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Ni kommer runka er till sömns om jag berättar det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har alltid spelat med den bästa revolvern (som varit tillgänglig för tillfället) i en hölsterdel. Sedan skaffade jag tidigt den "guldfärgade" mauserpistolen och haft den i andra hölsterdelen.

I början hade jag avsågat hagelgevär i ena hölstret och bästa revolvern i andra. Mycket effektiv kombo om fienderna var nära. 😁 Lite senare så testade jag Vulcan-pistolen. Den är långsam men kraftfull och har längre räckvidd än avsågade hagelgeväret, så då blev det Vulcan/revolver-kombo ett tag.

Men sedan när jag fick tag på gunslinger-revolvrar så då blev det såna istället. De är överlag riktigt bra och så är de snygga också.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Man måste vara rank 25 för att låsa upp dual wielding i Online och jag antar att det finns kosmetiskt bös att köpa för gold bars som inte finns i single player så jag förmodar att det var det som videon handlade om.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har något att berätta för er även fast jag inte får berätta.

"COME ON ARTHUR TELL US!!!"

Avstängd

Kort och gott så kommer jag berätta på tisdag då min PS Now beta går ut. Dom gjorde en grej där som kommer handla om en sak som jag inte får säga något om eftersom det är en sak som är hemlig.

Helvete!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Nemo:
Ha ha ...nu har jag testat med dubbla pickadoller! Var helt enkelt tvungen att starta upp spelet igen i går kväll för man vill ju kunna sova och inte ligga och grubbla på sådant ha ha

Kul i alla fall - kände mig som en äkta "spagetti-western-gubbe"! ….eller gumma!

Medlem
Skrivet av breahl:

Kort och gott så kommer jag berätta på tisdag då min PS Now beta går ut. Dom gjorde en grej där som kommer handla om en sak som jag inte får säga något om eftersom det är en sak som är hemlig.

Helvete!

Hur ska vi stå ut till tisdag😉.
Om du avslöjar ngt innan antar jag att det kommer hem personer med svarta kostymer, solglasögon och sedan försvinner du. Vi kommer att sitta här och undrar vad som hänt med @breahl.😁

Medlem
Skrivet av Nemo:

I början hade jag avsågat hagelgevär i ena hölstret och bästa revolvern i andra. Mycket effektiv kombo om fienderna var nära. 😁 Lite senare så testade jag Vulcan-pistolen. Den är långsam men kraftfull och har längre räckvidd än avsågade hagelgeväret, så då blev det Vulcan/revolver-kombo ett tag.

Men sedan när jag fick tag på gunslinger-revolvrar så då blev det såna istället. De är överlag riktigt bra och så är de snygga också.

https://i.imgur.com/1gHXEii.gif

Ja tack vare den här funktionen har jag ju haft lite mer roligt ibland. Leka lite western😀. Man kan ju variera ganska mycket tack vare det. Men vid "viktiga" strider har det blivit mer gevär och lite avstånd för mig iaf. Synd att det tydligen var lätt att missa funktionen i början.

Medlem

Nu ska vi se, skaffat en xbox one X endast för att få bästa upplevelsen av 10-talets bästa spel, installerat och klart om en halvtimme eller så. Kommer jag slippa stuttering i städer? Krispigare texturer förväntar jag mig med 4k jämfört med min ps4slim


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Nu ska vi se, skaffat en xbox one X endast för att få bästa upplevelsen av 10-talets bästa spel, installerat och klart om en halvtimme eller så. Kommer jag slippa stuttering i städer? Krispigare texturer förväntar jag mig med 4k jämfört med min ps4slim

edit: Absolut krispigare texturer ser fruktansvärt bra ut, med bättre flyt, måste bara lära mig kontrollern igen, helt annan känsla. Om det är värt det får var och en bestämma, men visuellt så är det en klar uppgradering. Krävs att du har en 4k skärm. Spelet och storyn är den samma dock Helt objektivt sett så är det nog inte "värt" det om du har spelet på en annan konsol men om du är förstgångskonsollare eller entusiast och undrar till vilken plattform du ska skaffa det så finns det inget att tänka på: one x Ser fram emot hela storyn nu igen i fantastisk äkta krispig 4K.


signatur

7900XTX
7800X3D

Ambassadör
Xbox

@alias: Grattis! RDR 2 förtjänar det bästa


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Hur ska vi stå ut till tisdag😉.
Om du avslöjar ngt innan antar jag att det kommer hem personer med svarta kostymer, solglasögon och sedan försvinner du. Vi kommer att sitta här och undrar vad som hänt med @breahl.😁

Det skulle bli ett mysterium i klass med THE MISSING PRINCESS!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det skulle bli ett mysterium i klass med THE MISSING PRINCESS!

Ja i morgon får vi veta om han inte loggar in här är det KÖRT!
Det är bäst vi planerar för en minnesruna ifall han inte lyckats hålla tyst.
🙊🙊🙊🙊🙊🙊😁 vi kanske måste 🙉🙉🙉🙉🙈🙈🙈🙈 annars är vi borta allihop imorgon. Det blir svårt att sova inatt😂

Skriv svar