Recension – Trials Rising

Robot
Recension – Trials Rising

En uppryckning för Trials med samma briljanta grunder, men med tröttsam grinding.

#redlynx, #trials, #trials-rising, #ubisoft, #ubisoft-kiev


Medlem

Kan hålla med att Fusion var en soppa och även det här med banorna, att man ska behöva spela igenom 30 easy levels för att komma till det som ger lite utmaning.
Har man då spelat dom tidigare spelen, brukar man ju även ha erfarenheten av dom svåra svårighetsgraderna. Att då behöva mala alla pissenkla-banor förstör det roliga. Oftast vill jag bara spela hard/extreme och skippa resten, men dessa banor kommer ju efter halva spelet om inte mer..

Blir tyvärr inget köp, Fusion gav mig inte mersmak, snarare tvärtom.

Redaktör
Ponny

@Håkan: Ja, det där är totalt onödig grinding. Ett spel som handlar om skicklighet ska inte behöva förlita sig på ett sådant billigt knep. Räkna antal guldmedaljer istället. Grindingen (tillsammans med teknisk hicka) var vad som höll detta från ett högre betyg i min bok, för bortom detta är det ett bättre spel än Fusion. Helt klart.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Jag måste säga att det är under all kritik att släppa ett spel på PC 2019 med 60fps cap. Speciellt speedrunning-spel som Trials hade mått bra av 144fps flytet men icke.
Fallout-spelen får mycket skit för detta och det tycker jag Trials ska ha också.

Redaktör
Ponny

@anon_319742: Inte spelat pc-versionen jag, men har haft en del banor som fryst till nån sekund här och där på PS4. Det är definitivt oskönt i den här typen av titlar.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@veckans: Inte spelat pc-versionen jag, men har haft en del banor som fryst till nån sekund här och där på PS4. Det är definitivt oskönt i den här typen av titlar.

Det var inte riktat mot din recension utan mer en heads-up för eventuella spekulanter på PC. Jobbigt med freezes även på konsol dock. Där kan det förhoppningsvis patchas bort.
Någon lyftning av FPS cap på PC verkar dock ej vara möjlig om man ska tro diverse Fusion/Rising spelare på nätet. Detta då det i likhet med Fallout 4/Skyrim knutit fysikmotorn mot frameraten.

Gnällkuk

Oj, helt missat detta... vilket är synd då jag hade invite till betan eller om det alphan men glömde bort det totalt. Känns som det kan vara ett helt ok soffspel med några kompisar och lite öl, men inte så mycket mer än så?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@veckans: Inte spelat pc-versionen jag, men har haft en del banor som fryst till nån sekund här och där på PS4. Det är definitivt oskönt i den här typen av titlar.

Testade demot på PC som frös lite då och då. Sen avskydde jag kontrollerna i menyn som går ifrån standarden (RT/LT) och istället använder (RB/LB). Lite klumpiga menyer i allmänhet också.

Spelet ser bra ut men det är lite fult att texturerna i början laddas om varje gång man gör ett omtag på en bana. Är ju bara en visuell glitch men ändå.

Redaktör
Ponny

@trickeh2k: Jag skulle säga ett bra soffspel med sig själv och lite öl. Å andra sidan behöver alla sinnen vara skärpta när det blir som mest hardcore, så vid närmare eftertanke skulle jag stryka både kompisar och öl i det här fallet.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Gen: Det har du helt rätt i. Jag har hamnat fel flera gånger när jag ramlat runt i menyerna. Inte alltid självklart om man ska trycka R1 eller R2, t.ex.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Värst är ändå switch-versionen. Max 30fps och väldigt dimmigt.
Blev sjukt besviken när jag testade betan.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@trickeh2k: Jag skulle säga ett bra soffspel med sig själv och lite öl. Å andra sidan behöver alla sinnen vara skärpta när det blir som mest hardcore, så vid närmare eftertanke skulle jag stryka både kompisar och öl i det här fallet.

Just därför, det är roligare när man sitter ett gäng och hetsar och hecklar varandra medans man garvar och dricker öl Annars blir det väl som med bilspel/fps, funkar väl med två-tre öl, sen går det snabbt utför När vårt gäng spelar spel tillsamans gör vi det alltid med Häxan Surtant som förebild.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

@trickeh2k: Haha! När du lyfter fram det på det viset, så... då förstår jag precis!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blir nog köp, tänkte dock fråga om trickbanorna är med? Där man ska nå en viss poäng innan mål och får fritt utföra tricks.


signatur

"High life on low budget"

Gen
Medlem
Skrivet av Balkp:

Värst är ändå switch-versionen. Max 30fps och väldigt dimmigt.
Blev sjukt besviken när jag testade betan.

Det är lätt att glömma hur otroligt klen Switchen är

Redaktör
Ponny
Skrivet av bent toe:

Blir nog köp, tänkte dock fråga om trickbanorna är med? Där man ska nå en viss poäng innan mål och får fritt utföra tricks.

Är inte hundra på exakt vad du menar, men kontrakt finns och där ingår ibland att utföra trick (volter, t.ex.) och i vissa fall utan att krascha en enda gång.


signatur

En Bamseponny av folket

Qjt
Medlem
Skrivet av bent toe:

Blir nog köp, tänkte dock fråga om trickbanorna är med? Där man ska nå en viss poäng innan mål och får fritt utföra tricks.

Trick-systemet är borta som tur är.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Qjt:

Trick-systemet är borta som tur är.

Ja, just ja! De där orimliga banorna i Fusion, va? Gillade inte alls.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Drog bara en djup suck över hur hårt lootboxarna pushades i betan, uteslöt köp efter det. Hoppas på någon remake inframtiden när lootlåde-eran är över, kör på med Evolution tills dess.

Medlem

Spelat både stängda och öppna betan, men vill ha Trials mer som originalet, rakt på med svårare och svårare banor tills det inte går längre. Det här med flaxande hit och dit, lootboxes och prylar. Nä, väntar tills xbox-rea.

Medlem

@Gen: Vet att switch är en nvidia tegra. Dock är inte trials något grafikmonster.
Detta spelet känns som det borde kunnat gå i 60fps med optimerad kod.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Gen
Medlem
Skrivet av Balkp:

@Gen: Vet att switch är en nvidia tegra. Dock är inte trials något grafikmonster.
Detta spelet känns som det borde kunnat gå i 60fps med optimerad kod.

Med tanke på att Rocket League är ännu mindre av ett grafikmonster än Trials och där de som portade fick skala ner allt möjligt för att få det att flyta på 60fps (vilket det ändå inte gör) är jag inte förvånad. Har en polare som lirar Rocket League på Switchen och jag personligen tycker det ser ut som gröt, galet lågupplöst och bara slafsigt. Men han säger att han vant sig så...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är inte hundra på exakt vad du menar, men kontrakt finns och där ingår ibland att utföra trick (volter, t.ex.) och i vissa fall utan att krascha en enda gång.

Man skulle köra en bana från start till slut och försöka sätta högst poäng med valfria tricks.

Skitkul tyckte jag
https://youtu.be/l7aU2MT7W4o


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar